XXL Nutrition

Is het einde van de crisis in zicht?

Denk dat het stilletjes aan het verbeteren is...

Ik denk er zelfs aan om aandelen te kopen...

hm de niveaus zijn op dit moment eerder overwaardering dan onderwaardering.
Veel indices zijn al 50-60% gestegen.
Nu instappen is risicovoller.
Downpotentieel is groter dan het upwaartse.

Overigens is deze crisis sterk gehypte.
Waar je ook keek op tv of in de krant. alles stond in het teken van crisis.

We zitten een L grafiek met andere woorden een langdurige recessie.
Een zeer kleine opleving is normaal in dit patroon maar het gaat nog wel even duren. Ook in de toekomst zal er geen sprake meer zijn van enorme fluctuerende koersen zoals wij eerder hebben meegemaakt.

Ik zou eerde putopties kopen op het aandeel ING bijvoorbeeld let maar op dat bedrijf gaat nog meer klappen krijgen. Vooral de inkomsten uit het buitenland lopen sterk terug. De inkomsten in Nederland van ING BANK zijn ook wel interessant maar is slechts een klein onderdeel van de wereldwijde ING groep.

hm de niveaus zijn op dit moment eerder overwaardering dan onderwaardering.
Veel indices zijn al 50-60% gestegen.
Nu instappen is risicovoller.
Downpotentieel is groter dan het upwaartse.

Overigens is deze crisis sterk gehypte.
Waar je ook keek op tv of in de krant. alles stond in het teken van crisis.
Ik heb het over aandelen die wel degelijk ondergewaardeerd staan nu (volgens kenners).

Ik heb het over aandelen die wel degelijk ondergewaardeerd staan nu (volgens kenners).

Ondergewaardeerd is zeer moeilijk te beoordelen ook voor de kenners in de huidige omstandigheden. Neem bijvoorbeeld de afschrijvingen van ING op de onroerend goed portefeuille is natte vinger werk geweest. Ik verwacht dat er nog VEEL meer moet worden afgeschreven.

Bij een stijgende werkloosheid wat toch zo goed als een feit inmiddels zal het allemaal slechter worden een soort rollende sneeuwbal. Even helemaal niks doen zou ik zeggen. Als ik je een grafiek laat zien van de stijging van de huizenprijzen op de Herengracht de afgelopen paar eeuwen gecorrigeerd met inflatie zal je verbaasd zijn. Wij zijn gewoon een generatie die gewend zijn aan flinke stijgingen op de huizenmarkt en die verwachtingen ook daardoor nu hebben.

Ondergewaardeerd is zeer moeilijk te beoordelen ook voor de kenners in de huidige omstandigheden. Neem bijvoorbeeld de afschrijvingen van ING op de onroerend goed portefeuille is natte vinger werk geweest. Ik verwacht dat er nog VEEL meer moet worden afgeschreven.

Bij een stijgende werkloosheid wat toch zo goed als een feit inmiddels zal het allemaal slechter worden een soort rollende sneeuwbal. Even helemaal niks doen zou ik zeggen. Als ik je een grafiek laat zien van de stijging van de huizenprijzen op de Herengracht de afgelopen paar eeuwen gecorrigeerd met inflatie zal je verbaasd zijn. Wij zijn gewoon een generatie die gewend zijn aan flinke stijgingen op de huizenmarkt en die verwachtingen ook daardoor nu hebben.
Het was zeer goed onderbouwd. Soortgelijke bedrijven stonden hoger genoteerd, terwijl dat bedrijf dat ondergewaardeerd stond eigenlijk hun zaken beter op orde hadden en meer voordelen hadden voor de toekomst.

Het was zeer goed onderbouwd. Soortgelijke bedrijven stonden hoger genoteerd, terwijl dat bedrijf dat ondergewaardeerd stond eigenlijk hun zaken beter op orde hadden en meer voordelen hadden voor de toekomst.

Geeft het tippie even door dan. hehehehe

Haha, vragen om verduidelijking van je denkwijze is zeiken én ik ben een rat.

Ik geloof ineens niet meer zo dat ik op jouw niveau zou willen belanden. Toch een kusje, maar haal wel even het zand uit je vagina.

ontopic: vraag aan robinv; dat is iets wat ik me al langer afvraag, over die huizenprijzen van de afgelopen decennia (ik ben benieuwd naar het grafiekje :D). De huisbaas van de studentenwoning waar ik heb gewoond heeft het pand een jaar of 30 geleden gekocht voor 30.000 gulden. Twee onder één kap, steenworp afstand van centrum vandaan, vrij ruime tuin, monumentaal voorgeveltje en dito straataanzicht. Monsterlijke waardevermeerdering. Acht studentjes d'r in a 150 euro per maand (excl.)Kerel lacht zich rot.

Dat kan toch niet eeuwig doorgaan? Of denken de economische bollebozen van wel?

Zo zie je dat het gevoel en optimisme over de huizenprijzen afhankelijk is in welke periode je bent opgegegroeid. Voila huizenprijzen over 300 jaar gecorrigeerd voor inflatie op een van de mooiste plekken van Amsterdam;

huizenprijzen_300jaar.jpg

Zo zie je dat het gevoel over de huizenprijzen afhankelijk is in welke periode je bent opgegegroeid. Voila huizenprijzen over 300 jaar gecorrigeerd voor inflatie op een van de mooiste plekken van Amsterdam;

huizenprijzen_300jaar.jpg

Thnx! Goede info. (studie?) Met mijn beperkte kennis kan ik met dit grafiekje een aantal kanten op:

1. De prijs lijkt een soort van 'max' te hebben, die we nu hebben bereikt. De prijs zal zakken.
2. Men is gewend aan de grote stijging en zal de prijs zonder al te veel gemor betalen. De prijzen stijgen verder, tot historische records.

Schiet maar lek.

Thnx! Goede info. (studie?) Met mijn beperkte kennis kan ik met dit grafiekje een aantal kanten op:

1. De prijs lijkt een soort van 'max' te hebben, die we nu hebben bereikt. De prijs zal zakken.
2. Men is gewend aan de grote stijging en zal de prijs zonder al te veel gemor betalen. De prijzen stijgen verder, tot historische records.

Schiet maar lek.

Technische analyse grafiek theorie bestaat niet dat is al zo vaak wetenschappelijk bewezen. Maar wat je wel kan opmaken uit deze grafiek dat de huizenmarkt zeer gevoelig is en echt niet altijd rendabel ook niet over langere periodes.

tot voor een half jaar zei ik ook, **** de crisis, ik merk er geen drol van

en nu gaat de firma waar ik voor werk waarschijnlijk over kop, dus moet ik mijn mening iets of wat toch bijstellen.. anyway voor mij veranderd er niet veel want ik heb al een nieuwe job, maar toch weer een 25-tal mensen op de arbeidsmarkt erbij

Haha, vragen om verduidelijking van je denkwijze is zeiken én ik ben een rat.

Ik geloof ineens niet meer zo dat ik op jouw niveau zou willen belanden. Toch een kusje, maar haal wel even het zand uit je vagina.

ontopic: vraag aan robinv; dat is iets wat ik me al langer afvraag, over die huizenprijzen van de afgelopen decennia (ik ben benieuwd naar het grafiekje :D). De huisbaas van de studentenwoning waar ik heb gewoond heeft het pand een jaar of 30 geleden gekocht voor 30.000 gulden. Twee onder één kap, steenworp afstand van centrum vandaan, vrij ruime tuin, monumentaal voorgeveltje en dito straataanzicht. Monsterlijke waardevermeerdering. Acht studentjes d'r in a 150 euro per maand (excl.)Kerel lacht zich rot.

Dat kan toch niet eeuwig doorgaan? Of denken de economische bollebozen van wel?
Dat kan inderdaad niet, daarom is het nu ook al gestopt en zelfs iets achteruit gegaan. Prijzen blijven natuurlijk belachelijk hoog, maar hoe langer de crisis duurt hoe lager de prijzen worden. Het probleem is dat in de toekomst, als het misschien ooit weer goed gaat, die huizen meteen weer overgewaardeerd worden. Alhoewel ''worden'' niet het juiste woord is, aangezien de reële van een huis natuurlijk nooit in de buurt komt van de huidige prijzen.

Vraag <-> aanbod en daarbij sentiment, mensen zien een huis als een goede investering, omdat ze er meteen gebruik van maken. Een tijd terug was een huis ook een goede investering als belegging, maar op het moment natuurlijk niet.

Technische analyse grafiek theorie bestaat niet dat is al zo vaak wetenschappelijk bewezen.

Wat heeft TA te maken met deze grafiek? Je kan beurskoersen niet echt gaan vergelijken met dit grafiekje over de inflatie-gecorrigeerde huizenprijzen. TA werkt (in bepaalde mate en lang niet alles, daar is enorm veel discussie over) wel op vele markten door het massaal gebruik ervan, beetje self-fulfilling prophecy gedoe.

Leuk grafiekje wel, bedankt.

Wat heeft TA te maken met deze grafiek? Je kan beurskoersen niet echt gaan vergelijken met dit grafiekje over de inflatie-gecorrigeerde huizenprijzen. TA werkt (in bepaalde mate en lang niet alles, daar is enorm veel discussie over) wel op vele markten door het massaal gebruik ervan, beetje self-fulfilling prophecy gedoe.

Leuk grafiekje wel, bedankt.

Er werd gesproken over een soort van max ik dacht dat we het toen hadden over TA. TA werkt niet nogmaals dat is wetenschappelijk wezen door honderden beurskoerzen met elkaar te vergelijken daar kan best discussie over zijn maar dat is niet relevant. Ik kijk liever naar de feiten.

Technische analyse grafiek theorie bestaat niet dat is al zo vaak wetenschappelijk bewezen. Maar wat je wel kan opmaken uit deze grafiek dat de huizenmarkt zeer gevoelig is en echt niet altijd rendabel ook niet over langere periodes.

Duidelijk, bedankt! Mijn overdenkingen gaan de prullenmand in.

Er werd gesproken over een soort van max ik dacht dat we het toen hadden over TA. TA werkt niet nogmaals dat is wetenschappelijk wezen door honderden beurskoerzen met elkaar te vergelijken daar kan best discussie over zijn maar dat is niet relevant. Ik kijk liever naar de feiten.

Kom maar op met je wetenschappelijk bewijs dan? ??? Altijd interessant toch?
Dat jij bij het spreken over "een soort max" er direct van uitgaat dat het gaat om TA (in al zijn complexiteit) zegt mij in feite al genoeg.

Er zijn wereldwijd genoeg tegenbewijzen van wat jij beweert, te beginnen bij de duizenden succesvolle traders en tradingkantoren. Of neem jij aan dat ze gewoon geluk hebben, een hele carrière lang?
Ik ben ook geen grote gelovige in TA in de ruime (soms tot het idiote toe) zin, maar sommige zaken zijn weldegelijk erg toepasselijk, zeker in bepaalde markten, en het zal altijd een mooi hulpstuk zijn voor elke serieuzere belegger.

Dit is leuk: wetenschappelijk zus en zo elkaar ongelijk geven.

Tof, máár; Reference or it didn't happen.

Terug
Naar boven