XXL Nutrition

is het mogelijk?

spirit flames

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
110kg
even een opmerking voor op: ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen, als je dit doorleest snap je misschien waarom ik het hier heb geplaats :)

het zit zo: ik ben ongeveer 185 cm en ik weeg 110 kilo.
nu wil ik na de zomervakantie mensen schokkeren.

mijn streef gewicht is 75 kilo. maar ik wil dus weten of dit mogelijk is? (titel naam :) ) ik zeg niet dat wat ik nu weeg alleen maar vet is. ik doe veel in doe sportzaal maximaal. maar je ziet er niet veel van. omdat er toch wel wat vet overheen zit.

in de zomervakantie wil ik het volgende gaan doen: elke dag gaan maar afwisselend cardio en kracht( kracht,cardio,kracht, cardio,kracht,cardio,kracht etc etc)

ook wil ik stackers gebruiken en eiwit shakes ipv boterhammen.

lang verhaal kort: is het mogelijk om in de zomervakantie van 110 kilo naar 75 kilo te gaan :).

lange andwoorden zijn altijd welkom :)

Ik geloof dat 1 kg vet ongeveer 7.700 kcal is (kan ook 7.600 o.i.d. zijn).

35 kg is dan 269.500 kcal.

Stel dat je 3 maanden hélemaal niets eet en 2.500 kcal./dag verbrandt, dan heb je nog niet genoeg vet verbrand om die hoeveelheid gewicht in vetmassa kwijt te raken. Je stofwisseling zal waarschijnlijk ook vertragen waardoor het verlies nog minder is. Natuurlijk verlies je dan ook een hoop spiermassa en bereik je je doel misschien toch nog ;)

Oftewel: Nee dat lijkt me onmogelijk!

• Topic Starter Topic Starter
ah ok. het is bij mij niet zo dat ik echt obisitas uitzie. maar ik wil gewoon "wat" kilo kwijt
ik heb opzich spieren maar die zie je niet echt. toch doe ik wel genoeg bewegen en eet ik goed. (3x in de week fitniss, 1x in de week zwemmen en elke dag half uur fietsen)

theorietisch denk mogelijk, praktisch niet.

Buiten dat denk ik niet dat het moet uitmaken of het wel of niet kan. Als je dit gaat doen, zal het zeeeer ongezond zijn voor je lichaam. Het is in een veelste kort tijdbestek om zoveel af te vallen

185 en 75 kilo is weinig hoor ben zelf 184 en woog 77 en vond dat al weinig zeker als je een beetje gespierd eruit wilt zien kom je al snel aan de 85 kilo ipv 75

Los van dat dit niet mogelijk is in zo'n korte tijd, zul je ook veel loshangend vel krijgen als je zo snel zo veel af valt. ;)

Dit moet dan weer operatief worden verwijderd, dus pas hier mee op. Het is beter om geleidelijk af te vallen, zodat de huid weer mee kan veranderen. Dit duurt wel langer maar dan heb je geen last van losse vellen. :p

even een opmerking voor op: ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen, als je dit doorleest snap je misschien waarom ik het hier heb geplaats :)

het zit zo: ik ben ongeveer 185 cm en ik weeg 110 kilo.
nu wil ik na de zomervakantie mensen schokkeren.

mijn streef gewicht is 75 kilo. maar ik wil dus weten of dit mogelijk is? (titel naam :) ) ik zeg niet dat wat ik nu weeg alleen maar vet is. ik doe veel in doe sportzaal maximaal. maar je ziet er niet veel van. omdat er toch wel wat vet overheen zit.

in de zomervakantie wil ik het volgende gaan doen: elke dag gaan maar afwisselend cardio en kracht( kracht,cardio,kracht, cardio,kracht,cardio,kracht etc etc)

ook wil ik stackers gebruiken en eiwit shakes ipv boterhammen.

lang verhaal kort: is het mogelijk om in de zomervakantie van 110 kilo naar 75 kilo te gaan :).

lange andwoorden zijn altijd welkom :)

Het lichaam heeft tijd nodig om te veranderen. Andersom gezien heb je ook niet er 1 zomervakantie over gedaan om de boel erAAN te eten toch?

dank jullie wel voor al jullie reacties!

het gaat mij opzich niet echt hoeveel ik weeg. ik denk dat ik bij 75 kilo wel ongeveer uitzie hoe ik wil. ik ben al mijn hele leven *flinker* geweest. en ik wil wel eens wat verandering.

ik heb ooit zon bmi calculator gezien waar je ook kon ingeven of je gespierd was. maar ik vindt die helaas niet meer terug. als ik die terug zou kunnen vinden zou ik kunnen laten zien wat ik graag zou willen

Op75kg ben je een schriel mannetje

zou voor de 15kg eraf gaan

Voor de duidelijkheid: de Wetenschap sectie is voor wetenschappelijke vragen (mbt studies). Verplaatst naar vetverlies.

Je hebt een laagje vet en niet al je overgewicht is vet op 110 kg, dan zou je flink wat spiermassa moeten hebben. Maar je streefgewicht is 75 kg ? 1,85 m lang en redelijk wat spiermassa op 75kg = shredded. Ten eerste dus sowieso een onhaalbaar doel op deze korte termijn.

Je wil boterhammen vervangen door shakes... heb je enig idee van voeding ?

Stackers doen niks als je voeding niet op orde is tenzij je voor het spul uit het buitenland gaat.

Ik zou de sticky's lezen.

simpel gezegd zou niet streven naar 75 kg gewicht maar richting 85kg op 17% dat is alsnog niet haalbaar volgens mij. Maar dan zou je per maand maar 1800 kcal mogen binnenkrijgen en alsnog intensief willen trainen / hardlopen en je voeding aanpassen zodat je alsnog alleen je minimale behoefte krijgt van alles.

het is eigenlijk niet mogelijk in alleen de zomervakantie zoveel af te vallen op een gezonde manier : ), denk dat je wel met veel moeite maximaal 15 of misschien zelfs meer kan afvallen in 3 maanden... want je bent nog maar 18 dus alles gaat nog snel nu ;p

als je 3 maanden verder denkt dan zit je misschien wel onder de 90 kg : ) maar wil je alsnog de 75 kg halen, tjah laxeer pillen + vet laten weghalen bij een chirurg ofzo die je kent via via. En anders misschien je haren wegscheren:p dat voor de vermindering kan zorgen in gewicht

@tommie, ik zou wel al te graag een iel mannetje willen zijn haha

maar ik moet me maar een trainings schema maken en eet schema. en daar maar kijken hoeveel ik kan afvallen, ik maak in ieder geval before en after foto's :)

Gewoon stickys gaan lezen, je beginpost slaat in ieder geval al nergens op.

ik ga denk ik die persoonlijke begeleiding pakken, ik ben niet echt goed met schema's maken.

Maar waarom wil je dan persee zo'n lichtgewicht mannetje worden als ik vragen mag?
Is dat voor je werk ofzo dat je niet zwaarder mag zijn?

Persoonlijk zou ik voorlopig maar even niet teveel gaan vasthouden aan zo'n gewicht. Het kan wel heel erg snel, maar is niet echt goed of gezond. Zelf zou ik gaan voor mooie spiermassa verbetering en/of opbouw en lekker gaandeweg je vetpercentag flink laten dalen.

Uit je beginpost kan ik afleiden dat je echt totaal niet weet wat je doet of waar je mee bezig bent. Ik las dingen als "eiwit shakes ipv boterhammen" ??? Hoe kom je erop? En je wilt mensen shockeren? Is dat de reden waarom je wilt cutten?
Ik zou inderdaad persoonlijke begeleiding nemen, want dit komt echt niet goed

@martinnoppert als jeje hele leven al gekliert bent voor dikke zou het fijn zijn om dun te
zijn :)

@2krepr
eiwit shakes krijg ik geen honger van en met het afvallen zou ik geen spier verlies krijgen.
ik denk dat misschien een beter doel voor de zomervakantie is om een beetje spier lijnen te zien. lijkt mij een beter doel :)

@martinnoppert als jeje hele leven al gekliert bent voor dikke zou het fijn zijn om dun te
zijn :)

@2krepr
eiwit shakes krijg ik geen honger van en met het afvallen zou ik geen spier verlies krijgen.
ik denk dat misschien een beter doel voor de zomervakantie is om een beetje spier lijnen te zien. lijkt mij een beter doel :)

Ik zou er nu mee beginnen.

Niet morgen, overmorgen of na de zomervakantie!;)

@2krepr
Proteïne shakes zijn GEEN maaltijdvervangers!

Terug
Naar boven