AndroidHealthClinic

is mijn schema goed? 3x full body per week

max798

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
92kg
Vetpercentage
16%
goedendag,

ik wist niet waar ik dit mosst posten dus doe ik het hier maar:
hoeveel herhalingen en sets moet ik doen voor kracht toename? is 3X6 goed?
wat raden jullie aan ?
spiermassa maakt me niet zoveel uit.

dit is mijn schema doe 3x in de week full body.

-10 min roeien

BORST:
-bankdrukken
-fly's
-schuin bankdrukken
-pectoral machine

BENEN:
-leg press
-squat
-leg curl
-calf raises

RUG:
- lat machine breede grip voor
- lat machine smalle grip voor
- onder rug
-Seated Row
- pull down

BICEPS:
- Barbell curl
- hammer curl

TRICEPS:
- pushdown met touw
- dumbbell pullover

SCHOUDERS:
- Millitairy press
- side raises

BUIK:
diverse oefeningen.

als dit per dag is dan kan ik je alvast vertellen dat het veels te veel is.

dit is veel teveel, ook al doe je full body. Mag er best variatie inzitten. lees hier even rond en dan kan je zien dat je zelf al een heel ander schema zou maken.

Van de oefeningen die je nu hebt, ene deel training A
andere training B

voor een 3daags full body voor kracht.
Rippetoe of stronglifts.
Lees eens Starting Strength van Mark Rippetoe. Of ga naar www.stronglifts.com en download de gratis e-book en lees.
Je zal er veel uit opsteken!Heb het ook gedaan (zie log)

• Topic Starter Topic Starter
voor een 3daags full body voor kracht.
Rippetoe of stronglifts.
Lees eens Starting Strength van Mark Rippetoe. Of ga naar www.stronglifts.com en download de gratis e-book en lees.
Je zal er veel uit opsteken!Heb het ook gedaan (zie log)

als ik dit schema doe stronglifts 5x5, kan ik er dan nog bicep curls bij doen, en leg extensions? of niet?

hij is 15 en Demian 16 en hij zegt "u" wat beleefd:)

ik zou overigens voor 5x5 gaan even goed over inlezen dan komt t goed...
niet dus alleen maar 5x5 reps gaan doen maar echt t schema volgen zoals bedoelt..

---------- Post toegevoegd Thu 22 Dec 2011 om 18:20 ----------

erbij zou ik alleen hooguit pullups en dips doen meer niet (en ook niet iedere training)

dankjewel voor je hulp

hoeveel sets en reps moet ik dan doen?

en raad u nog meer oefeningen aan om er bij te doen?

me doel is kracht toename

hij is 15 en Demian 16 en hij zegt "u" wat beleefd:)

ik zou overigens voor 5x5 gaan even goed over inlezen dan komt t goed...
niet dus alleen maar 5x5 reps gaan doen maar echt t schema volgen zoals bedoelt..

---------- Post toegevoegd Thu 22 Dec 2011 om 18:20 ----------

erbij zou ik alleen hooguit pullups en dips doen meer niet (en ook niet iedere training)

Zeker, waarschijnlijk een belg.. doen dat allemaal volgens mij (no offense)

Echter zou ik juist pullups, dips, en dan nog niets van barbell curls erbij doen.

waarom? Je doet een schema waar je je prettig bij voelt, als je nie tdie barbell curls in je schema doet zal het schema je veel meer tegen gaan staan wat we niet willen.

conclusie: Lekker die barbell curls doen.

Zeker, waarschijnlijk een belg.. doen dat allemaal volgens mij (no offense)

Echter zou ik juist pullups, dips, en dan nog niets van barbell curls erbij doen.

waarom? Je doet een schema waar je je prettig bij voelt, als je nie tdie barbell curls in je schema doet zal het schema je veel meer tegen gaan staan wat we niet willen.

conclusie: Lekker die barbell curls doen.

dankjewel voor alle reacties,
oke dan doe ik dat erbij.

ik ben geen belg, maar ik had je leeftijd niet gezien.
ben gewoon goed opgevoed dus spreek met u zoals het hoort als ik iemand niet ken. Nu ik je leeftijd zie zeg ik wel gewoon je.

en ik kan hier gewoon mega grow bij geburiken van xxlnutrition?

ps: deze site is echt vet handig, bij mij op de sportschool roepen ze maar wat!!!:p

de curls kun je doen. elke training kun je gerust 1 armoefening toevoegen naar keuze. De leg extentions zou ik wel laten vallen. 3x per week squaten is meer dan genoeg voor de benen!

nu heb ik dit ff inelkaargeflanst:

---------- Post toegevoegd Thu 22 Dec 2011 om 21:17 ----------

gewoon het schema stronglifts en dan nog:

3x barbell curl op alle 3 de dagen
2x pull ups 5x5
2x dumbbell pull over

kan dit?

nee, dit is teveel!
In het begin zal dit misschien nog lukken.
Je moet gewoon op het einde van iedere training kiezen tussen triceps of biceps. En dan doe je daar 1 oefening voor. Bijvoorbeeld na training A de triceps en na training B de biceps. Dan kan je bijvoorbeeld dips doen voor de triceps of pull/chin ups of barbell curls voor de biceps.

In het begin zal je waarschijnlijk wel zoveel oefeningen kunnen/willen doen, maar ik heb bij mijzelf gemerkt naarmate mijn trainingen zwaarder werden ik minder zin had in extra oefeningen en dat ik blij was om na de squat maar 2 oefeningen meer te doen. Maar je kan er wat mee spelen. Zolang je vooruitgang boekt op de grote lifts (squat, bench en deadlift) kan je gerust oefeningen toevoegen.

ok ff serieus :p

zoiets dan pak je alle spieren 1x pull 1 x push

squat
bench press
military press
dips

squats
bent over row
deadlift
chinups

nee, dit is teveel!
In het begin zal dit misschien nog lukken.
Je moet gewoon op het einde van iedere training kiezen tussen triceps of biceps. En dan doe je daar 1 oefening voor. Bijvoorbeeld na training A de triceps en na training B de biceps. Dan kan je bijvoorbeeld dips doen voor de triceps of pull/chin ups of barbell curls voor de biceps.

In het begin zal je waarschijnlijk wel zoveel oefeningen kunnen/willen doen, maar ik heb bij mijzelf gemerkt naarmate mijn trainingen zwaarder werden ik minder zin had in extra oefeningen en dat ik blij was om na de squat maar 2 oefeningen meer te doen. Maar je kan er wat mee spelen. Zolang je vooruitgang boekt op de grote lifts (squat, bench en deadlift) kan je gerust oefeningen toevoegen.

oke dankjewel,
ik heb een vraagje ik train nu 4 maanden, en kan 1 keer 70kg benchen is dit veel?

en kan ik op mijn rustdagen gewoon wat buikspier oefeningen doen?
en kan ik hierbij gewoon mega grow geburiken van xxl nutrition?

Laatst bewerkt:
1x70 benchen is nog redelijk. Als de bench gemakkelijk gaat kan je misschien verhogen met 5kg i.p.v. 2,5kg. Dit zou ik doen tot 40-45kg. Dan gewoon terug met 2,5kg verhogen.

En ik heb het niet voor al die supplementen. Ik zou gewoon goed en veel eten en alles komt vanzelf in orde.

En je kan gerust een buikspieroefening doen na je armoefening op een trainingsdag.

1x70 benchen is nog redelijk. Als de bench gemakkelijk gaat kan je misschien verhogen met 5kg i.p.v. 2,5kg. Dit zou ik doen tot 40-45kg. Dan gewoon terug met 2,5kg verhogen.

En ik heb het niet voor al die supplementen. Ik zou gewoon goed en veel eten en alles komt vanzelf in orde.

En je kan gerust een buikspieroefening doen na je armoefening op een trainingsdag.

volgens mij begrijp ik het schema verkeerd, ik moet dus echt beginnen met 20kg benchen? 5x5, en de rest van de gewichten, of moet ik beginnen met wat ik nu doe?, dus 5x5= 52,5 kg?

Terug
Naar boven