MuscleMeat

Is mijn schema goed of kan het beter?

Eraser

Novice
Waardering
0
Dag allen,

Ben al geruime tijd met krachttraining maar heb het gevoel dat ik niet meer verder kom. Lees geregeld posts hier maar soms ben ik het er niet mee eens maar goed nu toch maar eens even vragen of jullie me vooruit kunnen helpen.

Mijn doel is meer massa creeren. Ik ben 25, weeg 98 kilo en ben 1.95 met een bodyfat van 13.8%. Train 4 keer per week. En ik doe in elke training mijn armen. (47 cm omvang)

Mijn huidige schema ziet er ongeveer als volgt uit:

Dag 1
Bench press in combinatie met Bent over Row
Incline bench press icm. Bent over Row met smalle greep
Cable flyes icm. Lateral pulldown behind neck

Buikspieren
10-15 minuten

Biceps en Triceps
3 oefeningnen biceps en 3 triceps (supersets)

Dag 2
Squatten (box-squat)
Leg extension
Dead-lift
Standing calf raises

Buik

Biceps en Triceps

Dag 3
Herhaling van dag 1

Dag 4
Military press tot op de borst
Cable front raises icm Cable side raises en bent over cable side raises (achterkant schouder)
Standing Behind neck press
Shruggs

Buik

Biceps en triceps

Verder doe ik qua opbouw sets dat ik meestal 1 opwarm set doe van 12 of meer herhalingen. Dan een set van 10 met 60% van max dan een set van 8 met 70% van max en dan een van 6 met 80% van max.

Bij compound oefeningen doe ik meer sets.

Voeding zit verder goed.

Ik hoor het graag van jullie

Alvast bedankt!

Ik begrijp niet goed waarom je elke keer je armen nog eens apart traint,
ik begrijp ook niet als je dit doet hoe je dan elke training je andere spiergroepen nog deftig kan trainen, ik bedoel, als je 3-4 keer per week je triceps apart traint, en je moet dan ook nog eens borst en schouders trainen waarbij je je triceps gebruikt?:eek:

Ik kan wel begrijpen dat je niet zo goed meer verder komt, ofwel groeien je armen niet goed meer omdat je veeeeeeel te veeeeel doet, ofwel groeit derest niet deftig meer omdat je armen zo moe zijn dat je borst en rug niet meer deftig kan trainen.

Mss eens proberen om armen slechts 1 maal per week te isoleren?

En oh ja, zou je eens een foto kunnen posten? :D ben benieuwd of je mss pilaren van armen hebt en dat derest zo maar een beetje bij blijft, of mss juist niet? :D

• Topic Starter Topic Starter
In het begin was het inderdaad wel dat mijn armen heel groot waren en de rest inderdaad in het niet viel. Nu is die verhouding wel een stuk beter maar wellicht heb je gelijk.

Misschien als ik dan een pull en een push schema maak waarbij ik dan bij pull me biceps train en bij push me triceps meeneem dan krijgen ze al veel meer rust. Daarnaast zijn de benodigde secundaire spieren ook minder moe omdat ze dan minstens 3 dagen rust krijgen.

Bedankt voor de tip!

Ik zal kijken of ik vanavond even een fototje kan maken na het trainen ;)

Graag gedaan :),
ik heb een gevoel dat je met je nieuwe schema veel betere vorderingen zal maken :)

Mijn schema:

Maandag: Borst, Triceps

Dinsdag: Rug, Biceps

Woensdag: Schouders, Benen

Donderdag: Borst, Triceps

Vrijdag: Biceps

ik doe dit met 12 10 8 herhalinge ik train nu zon 3/4 maande en vroeg me af of ik 8 6 4 moet gaan doen, is dat verstandig of kan ik beter zo blijven traine??

Het is verstandig om elke spiergroep evenveel te trainen.

Mijn schema:

Maandag: Borst, Triceps

Dinsdag: Rug, Biceps

Woensdag: Schouders, Benen

Donderdag: Borst, Triceps

Vrijdag: Biceps

ik doe dit met 12 10 8 herhalinge ik train nu zon 3/4 maande en vroeg me af of ik 8 6 4 moet gaan doen, is dat verstandig of kan ik beter zo blijven traine??

Je kan beter je schema al eens aanpassen, naar iets als:
Maandag: Borst, schouders, Triceps

Woensdag: buik, Benen

vrijdag: Rug, Biceps

Als je iets doet als het bovenstaande moet je wel rekening houden dat je schouders eigenlijk zowel bij ma: borst als vrij:rug pakt, op ma doe je de duwbewegingen voor schouders en op vrijdag de trek bewegingen, snap je?

Het is nooit slecht om eens te variëren in je herhalingen, lees eens wat logs (dagboeken) door op het forum en leer uit hoe andere leden met min of meer dezelfde doelen als jou hun schema en training aanpakken.

Terug
Naar boven