oke oke, oefeningen hierboven waren wel goed? Vraag me trouwens ook af of je elke training wel zo zwaar mogelijk moet trainen of af ten toe ook gewoon licht moet doen.
Gewoon zwaar gewicht. Na elke 6-10 weken ongeveer zou ik een rustweek/deload inlassen.
Met een rustweek doe je de hele week gewoon niks. Je lichaam kan zo goed herstellen.
Met een deload doe je alles die week gewoon op 50% van het gewicht dat je normaal doet. Ja het is weinig maar het is goed. Je lichaam kan zo weer goed herstellen en met deloaden is het voordeel dat je de bewegingen in je systeem houd.
Bij biceps 1 oefening eraf of alles 3x8 doen ipv 4x8.
Bij triceps standing tricep push down weglaten. De andere 2 oefeningen wel 4 sets laten. ( zou je triceps te gelijk met borst pakken en biceps met rug dan allebei 2 oefeningen van 3 sets. Je pakt ze dan al aardig mee natuurlijk)
Bij schouders front dumbbell raise weg en rear lateral toevoegen. Op deze manier leg je op elke kop 1 keer de nadruk.
Bij borst moet je niet maar 1 oefening doen maar op elk deel van je borst een keer de nadruk leggen.
Doe bench press, incline bench press en decline bench press. Kan je geen decline bench press doe dan dumbbell flys of pullover oid.
Bij bent over row erbij en chin ups erbij. Alles gewoon 3 sets doen.
Bij benen squat toevoegen. Dit is de aller belangrijkste oefening voor de benen. Laat leg extension weg en doe ook nog calve raises erbij. Kuiten moet je ook pakken.
wat denk je trouwens van:
Maandag: Schouders, Triceps
Dinsdag: Benen, Biceps
Woensdag: Cardio/Rust
Donderdag: Borst
Vrijdag: Rug
Zaterdag: Rust
Zondag: Rust
Heb je advies voor setjes, reps en gewichten?
Mij is overigens verteld dat spieren na 48 uur volledig zijn hersteld, en je dus na 48 uur deze weer moet trainen, omdat ze anders weer af gaan breken...is dan 1x per week elke spiergroep trainen niet wat weinig?
Het schema zoals je zegt vind ik prima. Zou woensdag dan als rustdag houden. Vind het zelf niet echt een succes om na mijn benendag cardio te doen. Beter je benen goed laten herstellen.
Cardio zelf ook nooit op een aparte dag (met uitzonderingen weg gelaten). Houd die dagen gewoon als rustdagen.
Alles gewoon 3 sets van 10 reps pakken.
Dat 48 uur kan je beter maar weer vergeten. Het is trainingsgebonden hoelang het zal duren tot je herstelt bent. ( voeding en rust zijn ook heel belangrijk ) Als je fullbody traint dan doe je elke spiergroep 1 keer laten we zeggen. Je pakt elke spiergroep wel 3 keer in de week. Van 1 oefening per dag ben je binnen 48 uur wel weer herstelt.
Train je volgens een splitschema dan pak je een bepaalde spiergroep heel intensief aan. De hersteltijd is hier natuurlijk veel langer. De hersteltijd is dan zeker meer dan 48 uur.