Welke berekening gebruik je om je voeding behoefte te berekenen? Als je vet% bekend is, dan is Katch-McArdle berekening het nauwkeurigst, dan kom ik voor onderhoud op 2651 kcal. Aangezien jij massa wil opbouwen, kom ik dan voor bulken op 2916 kcal.
Je huidige kcal komen overeen met cutten, dan is het vrijwel onmogelijk om massa op te bouwen.
Bovenstaande is trouwens met een activiteitsfactor van 1.55 (voor 3 tot 5 maal per week trainen). Je huidige schema verantwoord zelfs een hogere activiteitsfactor, waardoor je helemaal te weinig eet. Maar als je je schema aanpast kun je het beste voor 1.55 gaan.
Verder kun je je met niet al te veel moeite beter houden aan de e/k/v verhoudingen met je voeding. Voor het avond eten kun je een week lang bij houden wat je eet (e/k/v verhoudingen + gewicht) en dan hiervan het gemiddelde nemen en dat mee nemen in je berekening.
Samengevat: je eet te weinig om massa aan te maken en je traint ook te veel om massa aan te maken (tijdens de rust periode groei je).
Suggesties voor je trainschema had ik al gegeven. Voor je voeding:
- s'ochtends als eerste 250 ml magere kwark zodat je spieren overdag langzaam afgevende eiwitten hebben.
- voor het slapen gaan 250 ml kwark zodat je spier tijdens het slapen voldoende voeding hebben.
- Weightgainer vervangen voor echte voeding (rijst, brood, brinta, havermout, etc)
- whey poeder toevoegen om makkelijk aan de benodigde eiwitten te komen (i.p.v. weightgainer). Bijvoorkeur voor en na het trainen.
- fruit bijvoorkeur s'ochtendsvroeg of rondom het trainen.
p.s. in je voedingsschemalijkt veel meer dan 2473 kcal te zitten, klopt dit wel