AndroidHealthClinic

Is mijn training schema goed?

Okan

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Ik doe tussen 3-5 oefeningen 3-4 sets 8-10 herhalingen ik train 7 keer per week elk spiergroep 1x behalfe: buik - onderarm - kuit - nek - kont - onderug 2x. Voor de rest zoals bovenrug - biceps - triceps -schouder - borst - bovenbeen 1x. Ze zijn ook goed verdeeldt bijv: niet dag 1 biceps dag 2 rug ik doe er genoeg dagen ertussen ik slaap minimaal 8 uur en eet ong 150-175 gram eiwit per dag en genoeg onverzadig vet en langzame koolhydraten. Ik train 50 min kracht daarna 10 min cardio niet langer als 1 uur. ik doe alles zwaar met min mogelijk pauzes. Mijn vraag: is dit goed of train ik te veel????

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Duidelijker mijn schema:
Dag1: schouder - traps - hiit cardio.​
Dag2: biceps - onder arm - abs -hiit cardio.​
Dag3: complete benen - kont - onder rug - hiit cardio.
Dag4: borst - hiit cardio.​
Dag5: boven rug - traps - hiit cardio.
Dag6: kuiten - kont - onder arm - abs - hiit cardio.​
Dag7: triceps - onder rug - hiit cardio​

Vind het wat veel eigenlijk en elke dag hiit :eek:

Als je zo graag vaak traint zou ik het op een 5 day split houden: borst, rug, benen, schouders, armen allemaal op aparte dag en dan nog 3x hiit ofzo elke dag is echt niet nodig.

Ik probeer momenteel beetje vetpercentage te verlagen vandaar elke dag 10 min hiit cardio na mijn krachttraining. Ik wil wel 5 dagen trainen maar dan duurt het langer als 1 uur ong 1:45 uur en ik lees overal dat je niet langer als 1 uur moet fitnissen daarom hou ik het kort en krachtig,maar mijn vraag is 7 keer trainen slecht effect op spiergroei of alleen als je vaak dezelfde spiergroep traind.

Laatst bewerkt:
Dat 1 uur trainen de maximum heeft iedereen zelfs de "pro's" een andere mening over.

Vroeger trainde ze 2 uur en elke dag en ze groeide ook, rich piana traint bv ook elke dag en meer dan een uur en die kerel is niet bepaald klein. Je voeding moet dan wel in orde zijn of je trekt dat niet.

Als naturel geen enkele dag rust nemen is ook niet echt verstandig vind ik, want na een tijdje blijf je gewoon hangen met de gewichten.

Je moet gewoon luisteren naar je lichaam vind ik, is het je rustdag en je voelt je vol energie en je hebt zin om te trainen dan ga je gewoon trainen, is het een trainingsdag en je voelt je slecht, geen energie, laat moeten werken, geen zin om te trainen, dan ga je gewoon een dag niet trainen.

Zorg er voor dat je als naturel elke spiergroep om de 4-5 dagen traint, ik ben van mening dat als je elke spiergroep als naturel om de week traint, dat dit minder goed werkt dan om de 4-5 dagen.

Bij mij ben ik de eerste dag na trainen een beetje stijf, de tweede dag heel stijf, derde dag terug minder, 4de dag bijna niet meer en naargelang hoe ik me voel train ik die spiergroep weer of de dag erna maar zeker niet later. Want ik ben van mening dat je kracht na 7 dagen zo goed als weer hetzelfde is als vorige week, terwijl na 4-5 dagen je meer kracht hebt dan vorige keer.

En er zijn meerdere "fitness guru's" die ook van mening zijn dat je als naturel beter je spier meerdere keren kan trainen op kortere tijd met natuurlijk minder gewicht dan 1 keer per week met meer gewicht.

Verder is je kracht schema wel goed, alleen te veel cardio imo, ook al wil je je vet% verlagen vind ik het nog veel.

80 min trainen kan prima hoor.

Hmm mijn oude schema was zo:​
Dag1: schouder - traps - triceps - hiit cardio.​
Dag2: biceps - onder arm - borst - abs.​
Dag3: benen - kont - rug - hiit cardio.
Dag4: off.​
Dag5: off.​
En dan herhalen maar zo train ik ong 1:45 min/day. Was dit beter?

Laatst bewerkt:
Ik doe een 3 day split 5 dagen per week, trainingen duren meestal 60 min exclusief hiit.

Maja 2 de schema van mij zonder hiit is mijn normale schema ik doe er beetje koolhydraat tijdens trainen hoppa je kan gerust 1:30 min trainen. Nu ben ik aan het cutten dus weinig koolhydraten weten jullie een goeie schema? In plaats van die mijne ( eerste schema 7keer per week ).

Laatst bewerkt:
'droogtrainen' cutten noemt dat
:headbang:

Ook goed:) tussen vrienden noemen we het droogtrainen vandaar dat ik het zo schreef.

Terug
Naar boven