MuscleMeat

Is mijn voeding en training goed?

Sjorszzz

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben nieuw hier en ben sinds kort begonnen met een training om mijn spieren sterker en wat groter te maken.
Het gaat mij eigenlijk alleen om mijn arm en borst spieren.:rolleyes:
Ik wil niet op Arnold Schwarzenegger lijken.
Dat is me iets te veel van het goede.
Maar ik wil gewoon een wat gespierdere bovenlichaam hebben.
En moet natuurlijk ook wel wat sterker zijn.
En niet alleen maar zo lijken.
Dus ik wil geen opgeblazen spieren.:p
En ik vroeg me af of nu alles goed doe.
Hier een lijstje met wat ik er allemaal aan doe.

Dag 1 trainen begin smorgens met 30 keer opdrukken.
Een en vervolgens heb ik een rugzak van ruim 3 a 4 kilo zwaar.
Daarmee train ik mijn biceps doormiddel van met deze rugzak ongeveer 10 reps te maken (per arm).
Daarna na ongeveer 2 A 3 minuuten druk ik me weer 15 a 20 keer op.
Als ik hiermee klaar ben doe ik nog eens met deze rugzak van 3 a 4 kilo 60 reps om mijn biceps te trainen.
Daarna weer na 2 a 3 minuuten druk ik me 10 keer op.
Na het opdrukken ook weer 2 minuuten later weer met de zelfde rugzak voor mijn biceps, ongeveer 30 reps.
Als ik hiermee klaar ben rust ik een paar minuuten uit.
Daarna doe doe ik nog een paar buikspier oefeningen.
Ik weet niet hoe ze heten daarom leg ik nu ff uit hoe ik ze precies doe.

Op de rug liggen en de handen tegen het hooft en dan 10 keer omhoog komen met mijn bovenlichaam.
Dan weer even 1 minuut uitrusten.
En dan doe ik dit zelfde maar dan 50 a 60 keer.
Dan weer even een minuut uitrusten en dan nog een 10 keer weer hetzelfde.
Dan ben ik klaar met de oefeningen.
Hiermee ben ik ongeveer 15 tot 20 minuuten mee bezig.

Dit doe ik dan een paar keer over de dag verdeeld.
Dan neem ik 2 dagen rust.
In die 2 dagen rust voel ik alleen heel erg mijn biceps.
De andere spieren voel ik helemaal niet.
Geen spierpijn.
Terwijl de biceps heel erge spierpijn heb.???

In deze 2 dagen rust drink ik een paar bekers melk.
Ik eet altijd kaas op brood.
En soms een gebakken ei of 2 erbij.
Dit voor de eiwitten.
Geen flauw idee of dit wel voldoende is.
Of misschien te veel.

Ik eet 2 keer per dag S'avonds warm eten altijd verschillend wat het is.
Maar wel veel.
En S'morgens 2 boterhammen met kaas en melk.

Voor de rest overdag een paar keer een kleine snack liefst met eiwitten.

En na 2 dagen rust begin ik weer helemaal opnieuw met alles weer hetzelfde.

Ik ben 19 jaar, bijna 20.
Ik weeg 72 kilo.
En ben 174 cm lang.
Conditie is normaal voor iemand van mijn leeftijd.:rolleyes:

Is dit allemaal goed om mijn gewenste resultaat te halen?
Of moet ik nog van alles aanpassen?

lees de sticky's op het forum en verdiep je in bodybuilding. je zult dan zien dat wat je nu doet niet veel zal helpen. je eet te weinig (en slecht) en traint niet op de juiste manier.

suk6

• Topic Starter Topic Starter
Welke sticky's bedoel je precies?
En wat is er niet goed aan mijn training?
Is die te licht ofzo?

Dag 1 trainen begin smorgens met 30 keer opdrukken.
Een en vervolgens heb ik een rugzak van ruim 3 a 4 kilo zwaar.
Daarmee train ik mijn biceps doormiddel van met deze rugzak ongeveer 10 reps te maken (per arm).
Daarna na ongeveer 2 A 3 minuuten druk ik me weer 15 a 20 keer op.
Als ik hiermee klaar ben doe ik nog eens met deze rugzak van 3 a 4 kilo 60 reps om mijn biceps te trainen.
Daarna weer na 2 a 3 minuuten druk ik me 10 keer op.
Na het opdrukken ook weer 2 minuuten later weer met de zelfde rugzak voor mijn biceps, ongeveer 30 reps.

S'morgens: doe je dit dan op nuchtere maag of heb je dan al een ontbijt gegeten?

Je trainingswijze is ook helemaal fout. Je moet spiergroep per spiergroep doen. Jij doet "opdrukken(borst)-biceps-borst-biceps-borst-biceps" ,als je alles door elkaar doet ga je zeker geen resultatenboeken.

Dan buikspieren: je bedoelt dus crunches aan je uitleg te lezen. 50-60 reps na elkaar is nergens goed voor.

Is er soms de mogelijkheid om in een gym te gaan trainen?

Je voeding is ook niet optimaal ,je eet veel te weinig.

De sticky's vind je bij iedere sectie dus : voeding,oefeningen. Daar vind je genoeg uitleg om je op weg te helpen. ;)

Ja ik doe dit S'morgens op een nuchtere maag.
Is dat erg dan?
Sorry ik ben totaal nieuw op dit gebied.
En een sportschool/gym is niet in mijn woonplaats.
Ook Hoeft het van mij niet allemaal zo extreem.
Maar gewoon met een aantal oefeningen die ik makkelijk zelf kan doen heb ik het het liefst.
Maar dan moet ik wel weten hoe het precies allemaal moet.
Hoe moet ik het dan per spiergroep doen?
Waarom zijn 50 A 60 reps niet goed dan?

als je 3 keer naar de sportschool gaat zie je er heus niet direct uit als Arnie. Op de manier zoals jij nu traint zal je iig nooit in spieren aankomen dus ik zou toch maar een sportschool gaan zoeken, en dan een fatsoendelijk training&voeding schema volgen

Als je je iets meer verdiept had en iets meer dit forum gelezen had, kon je weten dat je niet groeit als je 2 boterhammen eet en een avondmaaltijd. En trainen met een rugzak? komop zeg. Of je weet het echt niet, of je vind het leuke domme verhalen op te hangen en te kijken hoe mensen reageren ;) no offence.
Goodluck.

Als je je iets meer verdiept had en iets meer dit forum gelezen had, kon je weten dat je niet groeit als je 2 boterhammen eet en een avondmaaltijd. En trainen met een rugzak? komop zeg. Of je weet het echt niet, of je vind het leuke domme verhalen op te hangen en te kijken hoe mensen reageren ;) no offence.
Goodluck.

Waar slaat dit op????
Graag sireuze reacties.
Ik train met een rugzak met flessen water er in voor het gewicht.
Omdat ik geen proffesionele materialen heb oke:cool:
Denk je dat ik voor de lol onzin post ofzo?
Ik heb wel iets beters te doen dan dat.
Trainen bijv.
Zoals je had kunnen lezen ben ik totaal nieuw op dit gebied en wil er dus graag meer over weten en leren.
Dus kom dan niet meteen met dit soort reaties aan, er vanuit gaande dat ik alles al weet.
Doe ff normaal zeg.:mad:
Ik ben heel erg geintresseerd en wil er graag meer over weten en leren.
En ben dus ook bereid er wat voor te doen, mocht je soms denken dat dit niet zo is;)

Waar slaat dit op????
Graag sireuze reacties.
Ik train met een rugzak met flessen water er in voor het gewicht.
Omdat ik geen proffesionele materialen heb oke:cool:
Denk je dat ik voor de lol onzin post ofzo?
Ik heb wel iets beters te doen dan dat.
Trainen bijv.
Zoals je had kunnen lezen ben ik totaal nieuw op dit gebied en wil er dus graag meer over weten en leren.
Dus kom dan niet meteen met dit soort reaties aan, er vanuit gaande dat ik alles al weet.
Doe ff normaal zeg.:mad:
Ik ben heel erg geintresseerd en wil er graag meer over weten en leren.
En ben dus ook bereid er wat voor te doen, mocht je soms denken dat dit niet zo is;)

kijk ik begrijp je woede, maar er is niks om boos over te worden, want jij bent stom dat je de stickys niet hebt gelezen.

dus kom dat niet meteen met dit sort reacties aan... wat is dat voor een nutteloose zin zeg, ik bedoel je zit hier op een forum, en we hebben talose tieners( waaronder ik ) die geholpen willen worden en nieuw zijn, dus je kan het moeilijk doen en heel vaak het zelfde verhaaltje gaan schrijven, of een handleiding maken ( sticky) dus de enige reactie die dom is hier is die van jou.

goude tip :
Eat like a king
Train like a beast
Sleep like a baby

dus geen 2 boterhammen
goed beginners schema
goede rust.

Ik ben niet kwaad, maar als ik nog vragen heb en ze dus ook stel voor de zekerheid.
Waar een forum voor is, en ik krijg dat soort reacties dan ben je ook niet blij dat je niet sireus genomen word.

nee kijk, ik zal een heel simpel voorbeeld geven, als jij 100.000 keer een vrouw uitmoet gaan leggen hoe buitenspelin elkaar steekt, dus daar hebben wij een handleiding voor gemaakt.

kijk die rustig door, vraag maar raak, maar geen vragen zoals:

Ja maar als de mede speler de bal nou niet krijgt, dan is het toch ook geen buitespel???

iets gerichter zoals, wat moet ik precies eten, welk soort oefeningen moet ik doen.
me lengte is:
Me gewicht is:
Mijn vet-vrije massa is:
etc.

Hmmm nouja, ik zal me er wel eens nog veel verder in verdiepen dan.
Mocht ik dan nog andere vragen hebben dan maak ik wel een nieuw topic daarover aan.
Of is dit niet toegestaan?

jawel, en doe niet zo huilie huilie aub. En ga trainen met halters ipv rugzakken met flesjes water erin ;)
succes met trainen iig gewent!
een gouden tip: We kunnen je ook beter helpen als je er zelf wat moeite voor doet want dan weet je zelf tenminste ook hoe het allemaal in elkaar steekt en dan kom je in het vervolg niet meer met dit soort trainings schemas aankakken :p
Zie het maar als een goeie grap om op terug te kijken als je over een jaar nog volop aan het trainen bent haha

Oke bedankt voor de info,
Maar waarom zeg je dat ik zo huilie huilie doe?
Want dat is helemaal niet zo hoor!

De zoekfunctie op dit forum is ook erg handig. Type hier gewoon wat trefwoorden over bepaalde zaken die je wilt weten/opzoeken en er verschijnen talloze topics met de nodige informatie.

Succes

Allemaal bedankt voor de info,
Maar hoe kan je de mogelijkheid uitschakelen dat je niet een E-Mail krijgt bij elke reactie?
Want ik wordt helemaal gek van al die mailtjes bij elke reactie op dit topic.

Terug
Naar boven