AndroidHealthClinic

Islamitisch Terrorisme (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb er overigens geen moeite mee als ik ongelijk blijk te hebben. Sterker nog, ik kom er denk ik beter vanaf zonder god als met god tot nu toe. :)

Ik ook niet, maar ik vind het wel interessant om te weten waarom je zelf denkt dat je er beter af komt zonder god tot nu toe.
 
Ik hoop dat mijn god jou vergeeft, afvallige!
Insha'Allah. Ik heb persoonlijk geen probleem met jou of wie dan ook broeder... Één van de vele namen van Allah (swt) is "Al Ghaffoer" wat Arabisch is voor de meest vergevende. Als ik jou of wie dan ook al zou kunnen vergeven voor wat jullie dan ook zeggen, is het bijna "Shirk" om te denken dat ik meer vergevend zou zijn als Allah. Wat dus inhoud dat iedereen vergeven zou kunnen worden, Insha'Allah!
 
Islam betekend 'onderwerpen aan'.

Dat onderwerpen ging en gaat nogsteeds met behulp van barbaars geweld. Er is niks vergevends aan de islam. Het is een middeleeuwse totalitaire ideologie gefundeerd op overheersing door middel van geweld. Veel geweld.

Islam is niet vredelievend. Hell, Islam is even vredelievend als dat katholieke priesters niet van jonge jongetjes houden.
 
Islam betekent onderwerpen aan god, niet aan andere volkeren of religies. Ik heb geen idee wie zich wel of niet onderwerpt aan god en zal dus geen oordeel vestigen, dat is aan Allah (swt). Dit betekent dat ik nooit iemand zou dwingen of zelfs maar zou verzoeken om iets te doen wat hij of zij niet wil. Ieders leven is tussen hem/haar en god. Asalam Alaykum.
 
Islam betekent onderwerpen aan god, niet aan andere volkeren of religies. Ik heb geen idee wie zich wel of niet onderwerpt aan god en zal dus geen oordeel vestigen, dat is aan Allah (swt). Dit betekent dat ik nooit iemand zou dwingen of zelfs maar zou verzoeken om iets te doen wat hij of zij niet wil. Ieders leven is tussen hem/haar en god. Asalam Alaykum.
Dat is mooi dat jij daar zo over denkt, oprecht.

1400 jaar wereldgeschiedenis laat echter zien dat de islam daar heel anders over denkt.
 
Dit betekent dat ik nooit iemand zou dwingen of zelfs maar zou verzoeken om iets te doen wat hij of zij niet wil. Ieders leven is tussen hem/haar en god. Asalam Alaykum.

Dit is eigenlijk zoals het zou moeten zijn, maar is een utopie gebleken die hooguit tijdelijk op gaat op heel kleine schaal.

Pakweg 2 millennia lang onverdraagzaamheid, gewelddadige onderwerping, tirannie en martelingen vanuit monotheism-en zoals christendom en islam zijn helaas de realiteit gebleken.
 
Dat is mooi dat jij daar zo over denkt, oprecht.

1400 jaar wereldgeschiedenis laat echter zien dat de islam daar heel anders over denkt.
Duizenden jaren wereldgeschiedenis laat zien dat op zo'n beetje elke plek in de wereld idioten zitten en mensen die vanuit hun eigen belang andere mensen kwetsen. Ik denk dat er ook heel veel atheïsten zijn die onderwerping, tirannie en martelingen hebben uitgevoerd. Ook Christenen trouwens. Er zijn heel veel moslims, heel veel christenen en heel veel atheïsten. Hoe meer mensen er zijn vanuit een "x-stroming", hoe groter de kans dat er ook mensen met wandaden en/of gedachten tussen zitten. Helaas is de islam hier zeker geen uitzondering op. Echter, ik blijf erbij dat het merendeel van het leed dat mensen toeschrijven aan "de islam" voortkomt uit cultuur, eigen interpretatie en of misbruiken van de naam van God voor eigen gewin. Mensen zien Saddam Hoessein, Osama Bin Laden, de Taliban etc.etc. als moslimstrijders of in ieder geval mensen die vochten voor het geloof. Ik zie hen als mensen die vochten voor hun eigen gewin en/of interpretatie van het geloof. Vergeet niet dat veel wandaden van "islamitische terroristen" meer moslims hebben geraakt dan welke andere groep dan ook. Saddam Hoessein wordt ook genoemd als "terrorist" (en terecht) maar uiteindelijk zijn er meer Irakezen (waaronder een groot gedeelte moslims, al zeker niet uitsluitend) gestorven aan zijn bewind dan welke groep dan ook. De Taliban in Afghanistan heeft vooral veel terreur gebracht aan het Afghaanse volk, waarvan een groot gedeelte moslim.

Dit is geen post van "arme moslims" maar meer om aan te tonen dat wat het Westen vaak bestempeld als "terroristische groepering voor de Islam", gewoon terroristen zijn die de islam misbruiken voor hun eigen agenda. Denk je dat Saddam zijn Ferrari's, het martelen van voetballers, etc.etc. in de Quran staat? Oorlogen tussen Shiiten en Soenieten in de Quran? Er bestaan helemaal geen "groeperingen binnen de Islam" in de Quran!

Idem voor het Christelijke geloof. Christelijke mensen en god zijn de wandaden van Kruisvaarders, Inquisities, etc. niet schuld. Het joodse volk is de vervolging van Jezus (pbuh) niet schuld. De blanken van nu zijn de slavenhandel niet schuld. Individuele of groepsgewijze wandaden zijn HUN wandaden. Dat mensen de naam van god misbruiken om dit te rechtvaardigen is triest, maar niets anders dan dat een idioot zijn vrouw neer steekt "in opdracht van god". Gewoon gestoord...
 
Laden zoals Iran en Afghanistan in de jaren 60 waren relatief westerse landen.

Totdat de islam daar ging huishouden. Het zit dus niet per se in de aard van het beestje of de cultuur. Islam is gif. Net als de meeste religies.
 
Laden zoals Iran en Afghanistan in de jaren 60 waren relatief westerse landen.

Totdat de islam daar ging huishouden. Het zit dus niet per se in de aard van het beestje of de cultuur. Islam is gif. Net als de meeste religies.
Want Afghanistan en Iran waren in de jaren 60 niet Islamitisch? Wie zegt dat "de Islam" daar heeft "huisgehouden"? Zelfs El Khomeini en Mullah Omar zelf zullen nooit beweerd hebben dat ze door Allah zijn gestuurd. Ze zullen wellicht teksten uit de Quran uit de context hebben gehaald en zogenaamd als "goedkeuring voor hun daden" hebben aangedragen. Dat is walgelijk en shirk. De islam is geen vergif!
 
Dat zogezegd "verkeerd interpreteren" riedeltje is vermoeiend.
 
Snap ik, maar verwijzen naar iets wat niet klopt ook. Bijvoorbeeld Iran: ja El Khomeini (degene die het land naar eigen zeggen heeft "geislamitiseerd") was een moslim mar Shah Mohammad Reza Pahlavi ook. Dit is dus een moslim van groep A die het land overneemt van een moslim uit groep B. Heeft niks te maken dat "de Islam" daar huis heeft gehouden; er heeft een meer radicale en totalitaire stroming het land overgenomen. Idem voor Afghanistan; dat was echt al wel een islamitisch land VOOR Taliban Mullah Omar. Alleen heeft een andere groepering de macht over genomen, die een ander regime erop na houden en de Islam gebruiken (misbruiken in dit geval) als rechtvaardiging.
 
Volume 7, boek 62, 63
Narrated `Aisha: that the Prophet married her when she was six years old and he consumated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years
Lul je hier maar eens uit. 🤭
 
What's a pederast, Walter?


Dat mensen religieuze geschriften, ongeacht de stroming, blijven verdedigen gaat mij toupetje te boven. Er staat overal rommel in.

Volume 8, Book 77, Number 600:

Narrated Abu Said Al-Khudri:

That while he was sitting with the Prophet a man from the Ansar came and said, "O Allah's Apostle! We get slave girls from the war captives and we love property; what do you think about coitus interruptus?" Allah's Apostle said, "Do you do that? It is better for you not to do it, for there is no soul which Allah has ordained to come into existence but will be created."


Naastenliefde en (seks)slaven... Intradasting!
 
Back
Naar boven