XXL Nutrition

Israel gebruikt chemische wapen tegens Hezbollah/onschuldige burgers

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Ik wilde even de discussie aanwakkeren of Israel chemische wapens gebruikt bijhun zogenaamde strijd tegen hezbollah. Ik kwam namelijk foto's tegen op Ogrish, zal ze dus ook niet plaatsen, moet er zelf maar heen gaan, van slachtoffers die zwart verkoolt zijn, maar hun haren zijn niet verbrand.

Wat denken jullie? Persoonlijk vind ik het maar zeer smerig :mad:

Mja,ze zullen spijtig genoeg in deze situatie wel de kans schoon zien om bepaalde dingen uit te testen.

eigenschuld, moeten ze maar geen groepering als hezbolah actief laten, en hun 2 israeli´s laten ontvoeren

• Topic Starter Topic Starter
dareal zei:
eigenschuld, moeten ze maar geen groepering als hezbolah actief laten, en hun 2 israeli´s laten ontvoeren

Stel je niet aan man. Alsof die burgers er wat aan kunnen doen.

:rolleyes:

trekt op niets, dat ze het gewoon gaan uitvechten op een open veld met
knotsen en hakbijlen

Tuurlijk is het smerig Yzord maar wat kunnen we eraan doen? De VS laat begaan en de rest van de wereld staat erbij en kijkt ernaar en zal achteraf puin mogen ruimen en troepen sturen.

Yzord zei:
Ik wilde even de discussie aanwakkeren of Israel chemische wapens gebruikt bijhun zogenaamde strijd tegen hezbollah. Ik kwam namelijk foto's tegen op Ogrish, zal ze dus ook niet plaatsen, moet er zelf maar heen gaan, van slachtoffers die zwart verkoolt zijn, maar hun haren zijn niet verbrand.

Wat denken jullie? Persoonlijk vind ik het maar zeer smerig :mad:

Ze zijn dood hé , of het nu van een kogel door de kop is of door een bom . Zie het verschil niet ze .

Ja das lullig huh, als iemand je topic pikt ;)

Gaat mij eigenlijk om de Ogrish foto, dus heb ik er een verkapt "Ga eens kijken bij Ogrish, wat roxxe bedoelt met zijn Israel gebruikt chemische wapens in Libanon thread" topic gemaakt.

Kusje?

boefje

Als het echt zo is, moet er een vn raad bijeenkomen waarbij iedereen voor een aanval op isreal moet stemmen om die de leider van dat land af te zetten en alle chemische biologische en maybe nucleare wapens te ontmantelen.
Anders zouden we wel eens heel erg hypocriet kunnen zijn....

Dat zou nog eens een strak plan zijn:D je zou er iig heel wat respect mee winnen:)

Verwijzingen naar actueel chemisch wapengebruik

Hier worden berichten over het gebruik van chemische wapens door Israel bijgehouden.

Israël gebruikt chemische wapens in Libanon

De VS gebruikt ook fosforbommen in Falluja. Zie voor een documentaire:

Question911.com Downloads

of

http://www.rainews24.rai.it/ran24/inchiesta/video/fallujah_ING.wmv

(pas op: schokkende beelden)

En verder wordt er in alle oorlogsgebieden waar NAVO-landen bezig zijn verarmd uranium gebruikt. Waarvan de effecten pas langzaam zichtbaar worden.

Bommen met verarmd uranium, een nieuwe nucleaire oorlog?

Fatsoenlijke staten

Waar het om gaat is dat sommige staten doen alsof ze het fatsoen en het recht aan hun kant hebben. Maar juist die staten blijken de walchelijkste middelen te gebruiken.

En ik persoonlijk wil met die middelen - noch die staten worden geassocieerd.

Chemische wapens zijn bedoelt om zoveel mogelijk (burger)slachtoffers te maken. Dat is gewoon een slechte zaak. Het vervelende is dat landen als amerika doen alsof ze het beste met de burgers voor hebben maar ze aan de andere kant op verschrikkelijke wijze ombrengen.

Het vermoorden van burgers, het kiezen van burgers als doelwit zoals hamas en hezbollah doen; is inderdaad een (oorlogs)misdaad.
Israel stelt echter (terecht) dat haar doelwit nimmer palestijnse/libaneze burgers zijn, maar hamas en hezbollah guerillastrijders die zich (overigens om begrijpelijke redenen) tussen de bevolking verschuilen. En daarbij is het onontkoombaar dat ook onbedoeld burgerslachtoffers vallen. Bij de nu ca. een maand durende beschietingen van Beirut en N. Libanon zijn ca. 900 doden gevallen aan libanees/hezbollah kant. Als Israel daadwerkelijk ondiferienteerd burgers zou willen vermoorden, dan had het met haar zware preciesie raketten ondertussen ongeveer de hele libaneze bevolking hebben kunnen uitroeinen. Als je luchtfoto's van Beirut bekijkt zie je echter dat men precies, volgens waarschuwing, de hezbollah bolwerken in Zuid Beirut platgooit en dus juist niet uit is op burgerslachtoffers. Je kunt best volhouden dat de reactie van Israel disproportioneel is, je kunt best stellen dat Israel bij voorbaat weet dat er onbedoeld ook (veel) burgerslachtoffers gaan vallen bij het bombarderen van Hezbollah. Maar je kunt m.i. niet volhouden dat men met opzet burgers vermoord.

Terug
Naar boven