AndroidHealthClinic

Israel gebruikt chemische wapen tegens Hezbollah/onschuldige burgers

edit; er zijn nochthans genoeg bewijzen te vinden over Palestijnse volkerenmoorden etc. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat ook bij de deal hoorde.

Over betaling van gronden vind ik niks; enkel dat joden claimen dat het land aan hen toebehoort uit een ver verleden, (Zionisme)

Laatst bewerkt:
edit; er zijn nochthans genoeg bewijzen te vinden over Palestijnse volkerenmoorden etc. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dat ook bij de deal hoorde.

Over betaling van gronden vind ik niks; enkel dat joden claimen dat het land aan hen toebehoort uit een ver verleden, (Zionisme)

Dat doen de Palestijnen toch ook?

Iedereen claimt van alles door al die k*tgeloven en als er daarna oorlog komt en 1 land wint bepalen zij hoe het verder gaat.....recht van de sterkste,erg k*t maar dat is het resultaat van elke oorlog.

En wat lul je nou over Palestijnse volkermoorden terwijl je weet dat Hezbollah zich tussen de bevolking schuil houdt en van daaruit opereert?

Dan maar alles over je heen laten komen en alle zelfmoordaanslagen voor lief nemen?

Wij kunnen hier nog 82 pagina's aan besteden en zijn we net zo ver als we nu zijn.

Dit probleem wordt toch nooit opgelost zolang er mensen geloven in iets wat er niet is.

Dat doen de Palestijnen toch ook?

Iedereen claimt van alles door al die k*tgeloven en als er daarna oorlog komt en 1 land wint bepalen zij hoe het verder gaat.....recht van de sterkste,erg k*t maar dat is het resultaat van elke oorlog.

En wat lul je nou over Palestijnse volkermoorden terwijl je weet dat Hezbollah zich tussen de bevolking schuil houdt en van daaruit opereert?

Dan maar alles over je heen laten komen en alle zelfmoordaanslagen voor lief nemen?

Wij kunnen hier nog 82 pagina's aan besteden en zijn we net zo ver als we nu zijn.

Dit probleem wordt toch nooit opgelost zolang er mensen geloven in iets wat er niet is.

Die volkerenmoorden hebben plaatsgevonden ten tijde van de kolonisatie van Israël in 1948 en was bedoeld als antwoord op wat Dareal beweerde (dat de Joden het land afgekocht zouden hebben, wat dus niet zo is).

Recht van de sterkste ben ik het mee eens, zo gaat het altijd, maar ik begrijp de frustratie van de Palestijnen. Over wat met de Joden gebeurde is al genoeg gepraat en geschreven, maar geen hond die stilstaat met wat aan de basis ligt van het conflict met de Palestijnen (de overwinnaar bepaalt immers altijd de geschiedenis). In tegenstelling tot de compensatie die de Joden kregen na WO2 is er niets voor de Palestijnen, alleen het verlies van hun land en slachtoffers. Maar dit is blijkbaar niet het probleem van de Westerse wereld, tot op het moment dat er terroristische aanslagen plaatsvinden. Imo is dat gewoon een logisch gevolg...

True.....met als gevolg dat Israel weer terugslaat en so on.....een gebed zonder einde,gab.

Ja, dus hadden de Joden daar weg moeten blijven en moeten ze minder mauwen over die holocaust en over die aanslagen. Aan hun handen kleeft immers een hoop bloed. Goed punt toch...

Waarom veroordeel jij eigenlijk de holocaust en ga je hier zo licht over als ik je mag vragen? In je eerste reactie op mn post ging je anders nogal open, terwijl dit blijkbaar wel door de beugel kan...

[Link niet meer beschikbaar]

Wacht ff,gab...je moet geen dingen door elkaar halen natuurlijk want ik heb nergens gezegd dat die onzin door de beugel kan.Het is al 60 jaar oorlog daar dus dat los je gewoon niet meer op zonder bloedvergieten.

Tijdens de Holocaust zijn Joden veroordeelt omdat ze een ander ras zijn en zijn er 6 miljoen afgemaakt zoals je wel weet.Dat ze daarna een eigen staat willen is op zich niet zo vreemd,alleen is dáármee de ellende begonnen voor die shit die nu dus al 60 jaar aan de gang is.....indirect blijft Hitler toch de schuldige van alle ellende nu en is dat imo dus de meest belachelijke oorlog aller tijden.

nooit gehoord vd kruistochten testo? this shit gaat al 2000 jaar door

niet alle joden zijn zionisten ;)

Wacht ff,gab...je moet geen dingen door elkaar halen natuurlijk want ik heb nergens gezegd dat die onzin door de beugel kan.Het is al 60 jaar oorlog daar dus dat los je gewoon niet meer op zonder bloedvergieten.

Tijdens de Holocaust zijn Joden veroordeelt omdat ze een ander ras zijn en zijn er 6 miljoen afgemaakt zoals je wel weet.Dat ze daarna een eigen staat willen is op zich niet zo vreemd,alleen is dáármee de ellende begonnen voor die shit die nu dus al 60 jaar aan de gang is.....indirect blijft Hitler toch de schuldige van alle ellende nu en is dat imo dus de meest belachelijke oorlog aller tijden.

WTF maakt het uit voor wat voor reden een volk uitgemoord wordt. Jij vindt dus dat het de schuld van Hitler is dat de Joden de Palestijnen systematisch en illegaal van hun land verdrijven, een soort van vrijgeleide. Dan kan ik evengoed zeggen dat het de schuld is van heel de westerse wereld, behalve Duitsland dat de 2e wereldoorlog is uitgebroken (verdrag van Versailles, want daarmee is de ellende begonnen :rolleyes: ). Natuurlijk is dit complete BS dat weet je zelf ook.

Dat de Palestijnen, die er niks mee te maken hadden nu moeten boeten vind je dan doodnormaal. Heb je die link wel eens gelezen?

ps; ik heb ook niet beweerd dat elke jood per definitie zionist is, maar de meerderheid wel, om nog maar te zwijgen van het Israëlitisch bestuur. Zionisme is een zuivere vorm van racisme. Een zeer groot deel van de Joden zijn dus racisten muv de anti-zionisten.

de joden hebben de engelsen tijdens de 2e WO redelijk wat geld gegeven zodat zij een nationaal tehuis in palestina zouden krijgen, ik denk dat dat bedoeld word.

Enkele mythes die de kern van het probleem illustreren

Israël moet zich voortdurend verdedigen, want de Arabieren willen de Joden in zee drijven.
1. Bij elke oorlog heeft Israël zijn grondgebied uitgebreid, ten koste van zijn buren. Israël doet dus duidelijk meer dan zich “verdedigen”. Ander¬zijds werd Palestina vernietigd bij het ontstaan van Israël en werden de meeste Palestijnen vluchteling.
2. Het is wel juist dat sommige radicale islamitische bewegingen spreken van de vernietiging van Israël. De Palestijnse Nationale Raad (het parle¬ment) heeft echter sinds 1988 altijd verklaard dat het een oplossing nastreeft op basis van VN-resolutie 242 en 338, hetgeen betekent dat Israël 78% van Palestina kan houden en de Palestijnse Staat zich tevre-den stelt met 22% (de Gazastrook, Westelijke Jordaanoever, incl Oost-Jeruzalem). Met dit programma heeft de PLO van Yasser Arafat de Pales-tijnse verkie¬zingen gewonnen. Nagenoeg alle andere Arabische landen steunen dit standpunt, dat ook inhoudt dat Oost-Jeruzalem de hoofdstad van de Pales¬tijnse Staat wordt en West-Jeruzalem de hoofdstad van Israël. Er moet echter ook een rechtvaardige oplossing komen voor de intussen miljoe¬nen Palestijnse vluchtelingen in de geest van VN-resolutie 194: ofwel moeten ze kunnen terugkeren naar hun vroegere woonplaats in Israël ofwel billijk vergoed worden

Israël heeft in 2000 een heel genereus voorstel ge¬daan aan de Palestijnen, maar zij willen niet toegeven.
Als men ervan uitgaat dat heel Palestina in feite aan de Joden toekomt klopt deze uitspraak natuurlijk. Maar de werkelijkheid is wel anders. Zelfs in de meest genereuze voorstellen van 2000, was Israël niet bereid zijn leger en kolonisten volledig terug te trekken uit het gebied dat volgens de VN-resolutie de Palestijnse Staat moet worden. Israël wil vele illegale Joodse kolonies op Palestijns gebied annexeren. Palestijns Oost-Jeruzalem zou daardoor omringd blijven door Israëlische kolonies en alzo afgescheiden blijven van de Westbank. Bovendien zou de Westbank in twee stukken geknipt worden. Ook blijft Israël militaire controle eisen op alle buiten¬grenzen van Palestina (zelfs de grens met Jordanië). De Pales-tijnse Staat, die Israël wil, is gewoon te klein en te versnipperd om leef-baar te zijn.

Israël is de enige democratie van het Midden-Oosten
De Israëlische Palestijnen mogen wel gaan stemmen, maar mogen geen Palestijnse partij oprichten. Alle niet-joden worden zowel wettelijk als feitelijk gediscrimineerd. De belangrijkste wettelijke discriminaties zijn de Wet op de Terugkeer en de Wet op het Land. In de eerste wet wordt gesteld dat alle Joden ter wereld zich in Israël én de bezette gebieden als staatsburger kunnen vestigen, terwijl terugkeer ontzegd wordt aan de meer dan 750.000 Palestijnen (en hun nakomelingen), die tijdens de oorlog van 1948 uit hun land vluchtten of verdreven werden. De tweede wet onteigent alle land van de Palestijnse vluchtelingen (ongeveer 90% van de oppervlakte van Israël) ten voordele van het Joods Nationaal Fonds, dat alleen aan Joden mag verhuren. Een democratie zoals het Zuid-Afrikaanse apartheidssysteem.

Wat ligt er aan de basis voor het oprichten van de staat Israël?

Zionisme een vorm van Joods nationalisme dat in de 19e eeuw in Europa ontstond. Het paste in de tijdsgeest, waarin ook het Vlaams en het Iers nationalisme en in het Midden-Oosten het Arabisch en Palestijns nationa¬lisme ontstonden. Het was ook een reactie op het antisemitisme. Na enige discussie kozen de zionisten voor het streven naar een “zuiver joodse staat” in Palestina. Omdat ze daarbij openlijk aan de Palestijnen de meest elementaire rechten ontzeggen, is het zionisme objectief een vorm van racisme. De zionistische ideologie was vroeger al een onder¬deel van het Europees kolonialisme en is nu een objectieve bondgenoot van de Westers machten in het Midden-Oosten.

De Eerste Zionist1896: Theodor Herzl schrijft “Der Judenstaat”: enkele citaten
“...een joodse staat in Palestina door het land te koloniseren met joodse boeren en arbeiders.... “Het land zal zich uitstrekken van de Nijl tot de Eufraat”.... “Men moet de plaatselijke bevolking “geen werk geven”, tenzij het “droogleggen van moerassen” en daarna moet men ze “ongemerkt over de grens zetten”

Ik geloof niet dat de WO2 hier voor iets tussen zit Testomans, 1896 c'mon.

de joden hebben de engelsen tijdens de 2e WO redelijk wat geld gegeven zodat zij een nationaal tehuis in palestina zouden krijgen, ik denk dat dat bedoeld word.

Whahaha, dan maar de hele staat koloniseren! Wat hebben die Engelsen er trouwens mee te maken? Het is niet hun land.

Nog een interessante link;

1947: Resolutie 181

Een stukje hieruit:

1948 Al Naqba-de catastrofe

Kaart: 418 Palestijnse dorpen (in wat nu Israël is) werden ontvolkt en verwoest. De Palestijnse namen werden vervangen door Hebreeuwse; Israël werd gebouwd op de ruïnes van de Palestijnse maatschappij. De Palestijnse inwoners werden vluchtelingen

edit;

Verdeelplan: onrechtvaardig voor Palestijnen

-In 1947 maakten de zionisten 1/3 van de bevolking uit. Zij hadden 6,7% van het land onder controle. Kaartje links
-Toch zou het verdeelplan hen 54% van het land toewijzen (groen op het kaartje rechts)
De oorspronkelijke bewoners, de Palestijnen, werden niet geraadpleegd.
-Tussen nov ‘47 en mei ‘48 worden vele dorpen uitgemoord en verwoest. 300.000 Palestijnen waren vluchteling vóór de staat Israël uitgeroepen werd.
-Het was dus reeds oorlog voor het Palestijnse volk, nog vóór de zionisten de staat Israël uitriepen.

Laatst bewerkt:
volgens mij waren die toen in het bezit van israel;)

Wat een ****in bullcrap, dat je dat zomaar online gooit...

Palestijnen kwamen bedrogen uit

-Tijdens WO I was Palestina bezet door de Turken. Groot-Brittannië beloofde de onafhankelijkheid aan de Arabische volkeren in ruil voor hun steun tegen de Turken.
-De oorlog werd gewonnen, maar de Palestijnen werden bedrogen, ze kregen de onafhankelijkheid niet. Palestina werd als mandaatgebied gegeven aan Groot-Brittannië.
-Dit zou een voorlopige periode worden tot Palestina onafhankelijk zou zijn.

De Balfourverklaring : 2-11-1917

"Zijne Majesteits Regering staat gunstig tegenover de vestiging in Palestina van een nationaal tehuis voor het joodse volk en zal haar beste krachten aanwenden om de verwezenlijking van dit doel te vergemakkelijken, met dien verstande dat niets zal worden gedaan dat de burgerlijke en godsdienstige rechten van de bestaande niet-joodse gemeenschappen in Palestina of de rechten en politieke status, die de joden in enig ander land genieten, zou kunnen schaden."
Deze belofte is Groot-Brittannië wèl nagekomen tav de joden, maar niet tav de Palestijnen

Balfourverklaring, juridisch ongeldig

"Drie aspecten trekken de aandacht:

1. niet in overeenstemming met de onafhankelijkheidsbeloften gedaan aan de Arabieren

2. het lot van Palestina werd beslist in nauw overleg met een politieke organisatie, die als uitgesproken doel het vestigen van niet-Palestijnen in Palestina had. Niet enkel werden hierdoor de belangen van de autochtone Palestijnen ontkend, het ging hier om een opzettelijke schending van hun rechten.

3. de Britse regering ging een verbintenis aan ten aanzien van de Zionistische Organisatie betreffende het land van de Palestijnen, op een moment dat Palestina officieel nog steeds deel uitmaakte van het Ottomaanse Rijk.

De Verklaring was juridisch ongeldig. Groot-Brittannië had immers geen soevereine rechten op Palestina, het had geen eigendomsrecht en geen enkele macht om over dat land te beschikken.

(Verenigde Naties, Oorsprong en evolutie van het Palestijns probleem, 1978-1984, p 22-23)

Edit;
Mythe: Dé joden kochten dé grond in Israël

In 1947 hadden de zionisten amper 6,7% van het land onder controle.
In januari 1949 controleert Israël 78% van het historische Palestina.

Dat betekent dat meer dan 90% van de grond in Israël, ‘gestolen’ is van de Palestijnse bevolking. Door, indien nodig, tijdelijk strijdkrachten ter handhaving van de vrede ter beschikking te stellen,

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven