MuscleMeat

Israel gebruikt chemische wapen tegens Hezbollah/onschuldige burgers

Dat de Palestijnen, die er niks mee te maken hadden nu moeten boeten vind je dan doodnormaal.

Dit is de 2e keer dat je iets insinueert wat ik niet gezegd heb.

Dat er oorlog is vind ik niet normaal en zeker niet omdat het over geloven gaat waar ''normale mensen'' niets van begrijpen.

Alleen wordt het normaal nu omdat je het onderhand je hele leven al op tv ziet dus je went eraan,hoe k*t dat ook is.

Er wordt toch geen oplossing bedacht.....die shit gaat nog heel lang duren en wij staan erbij en kijken ernaar.

En wil je mn werkelijke mening van vandaag de dag hebben?

Het interesseert me werkelijk geen fl**ker meer wat er daar gebeurt,al schieten ze elkaar allemaal lam;ik slaap er geen seconde minder om,mijn onbegrip voor mensen die geloven in die onzin word alleen maar groter.;)

denk je nu echt dat dit een religie-oorlog is testo?

oorlogen gaan altijd over 2 dingen, geld & wijven ;)

@Testo

Dat je zegt dat Hitler de schuld heeft aan wat er nu met de Palestijnen gebeurt insinueert idd dat het een logisch gevolg is en dat de Joden geen verantwoordelijkheid treft. In die optiek vind je het ook doodnormaal, net of de Joden geen keuze hebben. Als ik bv iets zeg over de holocaust ga jij vanalles insinueren, en als je dan met een compleet onjuiste post aankomt die elke verantwoordelijkheid van de Joodse schouders haalt zou ik er geen (terechte) conclusie uit mogen trekken. Dat heet werken met 2 maten en 2 gewichten.

Maargoed, je redenering is nu toch wel gelijk onderuit gehaald met weet ik wat voor links, geloof ik. Dat het je niet interesseert is ok, maar oneerlijk is het iig en ik heb meer sympathie voor de Palestijnen dan voor de Joden, niet dat het daarmee wat opschiet...

@Testo

Dat je zegt dat Hitler de schuld heeft aan wat er nu met de Palestijnen gebeurt insinueert idd dat het een logisch gevolg is en dat de Joden geen verantwoordelijkheid treft. In die optiek vind je het ook doodnormaal, net of de Joden geen keuze hebben. Als ik bv iets zeg over de holocaust ga jij vanalles insinueren, en als je dan met een compleet onjuiste post aankomt die elke verantwoordelijkheid van de Joodse schouders haalt zou ik er geen (terechte) conclusie uit mogen trekken. Dat heet werken met 2 maten en 2 gewichten.

Maargoed, je redenering is nu toch wel gelijk onderuit gehaald met weet ik wat voor links, geloof ik. Dat het je niet interesseert is ok, maar oneerlijk is het iig...

Mijn redenering is niet onderuit gehaald hoor....het enige wat ik duidelijk gezegd heb is dat die lieve Palestijntjes zelf genoeg blaam treffen na alle gemaakte afspraken in het verleden en dat als het oorlogstijd is dat alles geoorloofd is dus als je verliest dat je je hebt te schikken in wat de winnaar wil.

Jij hebt een overduidelijk punt dat ze daar beter geen staat hadden kunnen stichten omdat daarmee alle ellende begonnen is....geen speld tussen te krijgen.

Maar feit blijft dat als de rust weergekeerd is dat het een kwestie van tijd is voordat die lieverds van je weer wat uithalen waardoor Israel weer moet terugslaan en daarom blijft het een gebed zonder einde.

Waarmee ik wil aangeven dat die moslims er zelf om blijven vragen dat Israel zo reageert.

Probleem is dat een groot aantal van de gesloten verdragen zeer eenzijdig waren. Daarmee wordt onvrede gevoed, zeker als die verdragen zo zijn opgesteld dat er nog maar weinig overblijft van de wensen wat de Palestijnen willen. Ik zeg wensen omdat Israel vooral bezig is met eisen als er verdragen moeten worden gesloten.

De Wye akkoorden uit 1998 zijn daar een goed voorbeeld van, Clinton was toen zelfs zo pissed op Netanyahoe dat hij hem 'verachterlijk' noemde.

Zo'n onverzettelijke houding voedt alleen maar de aanhang voor Hamas onder de Palestijnen, een groepering die je natuurlijk helemaal geen macht wil geven maar dat inmiddels wel heeft.

Mijn redenering is niet onderuit gehaald hoor....het enige wat ik duidelijk gezegd heb is dat die lieve Palestijntjes zelf genoeg blaam treffen na alle gemaakte afspraken in het verleden en dat als het oorlogstijd is dat alles geoorloofd is dus als je verliest dat je je hebt te schikken in wat de winnaar wil.

Jij hebt een overduidelijk punt dat ze daar beter geen staat hadden kunnen stichten omdat daarmee alle ellende begonnen is....geen speld tussen te krijgen.

Maar feit blijft dat als de rust weergekeerd is dat het een kwestie van tijd is voordat die lieverds van je weer wat uithalen waardoor Israel weer moet terugslaan en daarom blijft het een gebed zonder einde.

Waarmee ik wil aangeven dat die moslims er zelf om blijven vragen dat Israel zo reageert.

Ik had het over het idee dat de kolonisatie van Israël een gevolg zou zijn van de holocaust. Dat vind zn grondslag in het Zionisme, eind 19 e eeuw. De holocaust is gewoon door de Joden misbruikt om dit tewerk te stellen. Dit door in te spelen op het schuldgevoel van de westerse landen.

Daarnaast is duidelijk dat Israël veel meer doet dan enkel zichzelf verdedigen. Bij practisch elk opstootje worden er onnodig Palestijnen gedood (denk bv aan de bombardementen waarbij eerst vluchtwegen afgesneden worden en daarna de boel platgegooid wordt), nieuwe stukken land ingepikt, staat btw ook in de links...

Ik begrijp wel dat je zegt dat de moslims er zelf om vragen, maar ik vind daarom nog niet dat je daarin ook gelijk hebt. De Palestijnen hebben immers overschot van gelijk in deze kwestie; grond afgepakt, mensen omgebracht (hier zijn de joden btw mee begonnen), geen internationale erkenning voor hun probleem what so ever, worden als inferieur bekeken in hun eigen land. Dit terwijl er compleet geen historische grond is om aan te nemen dat die grond aan de Israëlieten toebehoort en de rest van de wereld laat rustig begaan (Hoe zou jij je voelen?).

Ik begrijp hun haat en begrijp waarom die mensen terug willen slaan met alle mogelijke middelen, en zelfs dan nog richten ze lang niet de schade aan die ze zelf lijden.

Dat het niet zal ophouden heb je natuurlijk gelijk in; Het enige wat een Palestijn kan doen om gehoor te krijgen is zichzelf opblazen in een bus ofsow anders worden ze gewoon in stilte doodgeknepen en buitengewerkt (niet dat ik het goedkeur). Dit is btw letterlijk onderdeel in de ideologie van het Zionisme.

Hmm,das wel weer een andere kijk op de zaak,mannen.

Heb toch iets te snel geoordeeld op basis van onvolledige info.

Karma voor jullie.

dus als jouw land bestookt zou worden met raketten en er vallen burgerslachtoffers, zou je gewoon met je duimen gaan draaien en rustig afwachten tot de raketten een keertje over zijn?

ik respecteer je mening maar zou graag willen dat mensen het dan ook onderbouwen.
Je moet iets doen, maar de reactie was lomp en ondoordacht. Bovendien is het doelwit amper geraakt, veel teveel onschuldige slachtoffers, onnodige materiële schade die niets met Hezbollah te maken heeft etc. Alles is nu erger dan voor de oorlog, ze hebben de 'vijand' een reden gegeven om nog meer aanslagen te plegen en de burger een reden gegeven om zich aan te sluiten bij Hezbollah. Bovendien zijn de soldaten waarover ze de hele oorlog zijn begonnen nog steeds gevangen, en zijn er nu nieuwe doden op eigen grond bijgekomen. Dus wat wil je als onderbouwing? Oorlog is nooit goed, maar deze was toch wel de meest achterlijke ooit. Hoe het dan wel moet? Diplomatie, buitenlandse betrekkingen, druk uitoefenen, en als het echt moet: doelgerichte precisie aanvallen, dan raak je ook geen ziekenhuizen, kerncentrales etc. Alles behalve wat ze nu hebben gedaan iig.

In oorlog en liefde is alles geoorloofd knallen met die hap.

Er kan wel vrede komen en dan? Alles koek en ei? You wish, er zijn zat fanatiekelingen die geen zin hebben in vrede en ze gaan koste wat het kost verder om "hun land/hun religie/ hun normen en waarden" terug te krijgen. Geld voor beide kanten.. ik denk dat dit nog erg lang zal duren. Echt te zielig voor de onschuldigen.

Terug
Naar boven