XXL Nutrition

Istanbul lijkt op een warzone

Dit is bull Machete. Demonstreren mag en dat is zelf meerdere malen door Erdogan bevestigd, alleen accepteert de overheid geen relschoppers, punt!!!
Dan heb je wel eens momenten dat de politie af en toe corrigerende maatregelen moet treffen.
Hoe vaak zitten wij hier in Nederland niet te zeuren als de politie juist te weinig acties onderneemt.

Misschien moet je eens Halk Tv kijken (enige zender in Turkije die ondanks waarschuwingen blijft uitzenden), dan zie je het zelf. De demonstraties (begon nota bene om een park) verliepen vredig totdat politie ingreep. Demonstranten waren de bevolking van turkije, ouderen, studenten, koppels zonder enige wapens bij zich. Daarentegen werd bij de politie middelen gebruikt wat totaal niet proportioneel is. Je moet het verschil tussen handhaving en excessief optreden niet uit het oog verliezen.

Demonstreren tegen het beleid van Erdogan mag niet in Turkije. Ik weet niet of je afgelopen 1 mei, arbeidersdag, herinnert? Betogingen werden stilgelegd, traangas en knuppels vlogen in het rond. Voor wat? Om arbeidersdag, een sociaal feest, te verstoren? Ook jij weet dat optreden van politie disproportioneel en totaal onnodig is. Natuurlijk mag er worden geprotesteerd in TR, als het maar niet betrekking heeft op Erdogan.

Beelden/live nieuws

http://www.canlitelevizyonlar.net/halk-tv-izle.html

2 doden volgens HLN
Denk dat de bevolking het al helemaal niet meer gaat pikken als er doden vallen, zeker in het meervoud.

Dit is bull Machete. Demonstreren mag en dat is zelf meerdere malen door Erdogan bevestigd, alleen accepteert de overheid geen relschoppers, punt!!!
Dan heb je wel eens momenten dat de politie af en toe corrigerende maatregelen moet treffen.
Hoe vaak zitten wij hier in Nederland niet te zeuren als de politie juist te weinig acties onderneemt.
Andere situatie en andere oorzaak.

Dodo?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 06:51 ----------

:roflol:

BLyhT_RCMAERROv.jpg

graafmachine gejat

politie wegjagen :roflol: ****ing baas

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 07:50 ----------

http://vimeo.com/67520954#

de stratenmakers hebben in ieder geval mooi werk te doen de komende tijd :D

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 07:54 ----------

"most of these people are upper/middle class, not the poor"

Goed stukje van Ebru Amar @ GS

Ebru Umar - Erdogan Pascha
Toch maar even met Turkije gebeld. M’n ouders zaten in het visrestaurant. Met vrienden uit Nederland. “Het is hier heerlijk,” sprak m’n moeder. “Volgens je vader gebeurt er het een en ander op internet, maar niets om je druk over te maken. Wanneer kom jij eigenlijk?” Tot zover m’n moeder. Dan maar een echte Turk bellen. Zo eentje die er woont. En werkt. En een kind heeft. Zo eentje die deel uitmaakt van de dagelijkse gang van zaken. M’n oudste vriendin nam na dertig keer overgaan pas haar telefoon op. “Het is hier een toestand,” verzuchtte ze. “Al dagen. En natuurlijk doen we mee. Mijn ergste nachtmerrie is uitgekomen. Ik zei je toch dat ik wilde emigreren? Ik wist dat dit ging gebeuren. Erdogan is een dictator, die van de seculiere republiek Turkije eigenhandig een Arabische dictatuur wil maken. Hij bepaalt, hij maakt het volk uit voor gekken, hij negeert alles en iedereen. Hij is totaal van god los. Wie stuurt er nou politie op het volk af? Ik weet niet wat er gaat gebeuren, er schijnt een wet te zijn dat na een x-tal dagen van protesten de MP zou moeten aftreden maar niemand weet daar het fijne van. Nee, het leger zwijgt. Er is ook geen leger meer, de top zit vast."

"En Gül, de president heeft nog niets van zich laten horen maar ja, ook hij is een fundamentalist. Ebru, op tv tonen ze niets van dit alles. Er zijn drie zenders die wat uitzenden maar het merendeel van de pers zwijgt. Kun je je dat voorstellen? Duizenden mensen op straat en op tv zie je er niets van terug. Ik wilde je gisteren foto's sturen van de optocht in Izmir, maar het internet ligt plat. Gisteren zijn hooligans uit Izmir vertrokken om met hun aartsvijanden in Istanbul zij aan zij te protesteren tegen Erdogan. Hooligans, je weet toch wel wat dat zijn? Met busladingen zijn ze afgereisd naar Istanbul. Jullie in Europa denken dat Erdogan democratisch gekozen is, maar democratie bestaat hier niet. Hij heeft zijn stemmen gekocht. En ontneemt de bevolking een voor een alle rechten. Hoezo is het democratie, als je bepaalt hoe vrouwen zich moeten kleden en gedragen? Als ziekenhuizen onverdoofd abortussen uitvoeren, als keizersnedes verboden worden en je vijf kinderen moet baren. Voor de staat? Gaat hij die kinderen voeden en opleiden? Ja op die islamitische basisscholen die hij voor de armen overal opzet, het is pure hersenspoeling. Mijn dochter krijgt ‘vrijwillige’ godsdienstles op de particuliere school waar ik 20.000 euro per jaar voor betaal. Het enige vrijwillige eraan is de dag en het tijdstip. Er wordt zoveel traangas gespoten dat het zelfs tot in de huizen reikt. Gisteren heb ik tot middernacht meegedaan aan de protestacties. Straks gaan we weer. Dit heeft niets met die paar boompjes te maken, Ebru. We zijn Erdogan Pascha, die schijt aan zijn bevolking heeft, gewoon zat.”
Toch benieuwd wie er aan Obama’s zijde zal staan als hij zegt: “Erdogan must go.”​

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/erdogan_must_go.html#comments

Ze heeft helemaal gelijk. Die fascistische regering mag aftreden. Een land waarbij de politie zijn eigen burgers aanvalt, com' on. Laatst zijn door ergenekon alle militaire hoofdmachten in de gevangenis gestopt en vervangen door mannen van erdogan. Van het leger kan dus geen steun worden verwacht om de bevolking te beschermen. Het land is in rep en roer, mensen gaan dood en zenders brengen miss turkey en 'de vreemdste kat in de wereld uit'. Respect voor Halk Tv.

Politie heeft nu ook (indirect) zitten op mensen, door in de lucht te schieten is iemand in het hoofd geraakt en overleden. Dit volgens getuigen, daadwerkelijke bronnen zijn er niet, omdat regering een mediaverbod heeft uitgebracht.

http://www.youtube.com/watch?v=FssCJQhcg0E

Er zijn inderdaad vele indicaties en "bewijzen" dat er iets niet goed zit met de stijl van leiden van Erdogan. Echter mag men niet vergeten dat zijn land het de afgelopen 10 jaar zeker niet slecht doet, zeker in vergelijking met Europa, de VS,...
Er zijn momenteel tienduizenden betogers, maar er zijn er ook miljoenen die niet betogen. Ik kijk naar het nieuws op de Belgische zenders en zie maar heel weinig correcte berichtgeving. Een journaliste zegt dat "rustig lijkt maar er hangt een grimmige sfeer, zeker in de zijstraten van istiklal". Dat is werkelijk de grootste onzin. In die zijstraten is er altijd een vreemde sfeer omdat het de uitgangsbuurt is: er wordt gefeest, gedanst, veel gedronken, en dan ga je al iets makkelijker uit de bol, ook tegen de politie. Ik vrees er een beetje voor dat de media, samen met de oppositie, de problematiek wil uitvergroten om Turkije te destabiliseren.

Hopelijk keert de rust gauw terug, past Erdogan zijn stijl aan en luistert hij terug wat meer naar zijn volk en partij.

Laatst bewerkt:
Er zijn inderdaad vele indicaties en "bewijzen" dat er iets niet goed zit met de stijl van leiden van Erdogan. Echter mag men niet vergeten dat zijn land het de afgelopen 10 jaar zeker niet slecht doet, zeker in vergelijking met Europa, de VS,...
Er zijn momenteel tienduizenden betogers, maar er zijn er ook miljoenen die niet betogen. Ik kijk naar het nieuws op de Belgische zenders en zie maar heel weinig correcte berichtgeving. Een journaliste zegt dat "rustig lijkt maar er hangt een grimmige sfeer, zeker in de zijstraten van istiklal". Dat is werkelijk de grootste onzin. In die zijstraten is er altijd een vreemde sfeer omdat het de uitgangsbuurt is: er wordt gefeest, gedanst, veel gedronken, en dan ga je al iets makkelijker uit de bol, ook tegen de politie. Ik vrees er een beetje voor dat de media, samen met de oppositie, de problematiek wil uitvergroten om Turkije te destabiliseren.

Hopelijk keert de rust gauw terug, past Erdogan zijn stijl aan en luistert hij terug wat meer naar zijn volk en partij.

Nee, de media doet dat niet. Er is een media verbod, enkel dankzij social media, Halk Tv en enkele kranten is het volk op de hoogte geraakt van het gebeuren. De reactie van Erdogan werd op alle zenders uitgezonden. Hij noemt zijn eigen volk terroristen, fascisten enkel op uit om de samenleving te breken. Wie valt nu zijn eigen volk aan met politie macht? Je moet internationale media ook met een korreltje zout nemen, want daar heb je geen correcte nieuws. Enkel CNN international is aardig op de hoogte doordat ze eigen journalisten hebben in Turkije.

Ik volg het nieuws de hele dag, mensen zijn vredig en protesteren met kinderen. Politie wordt water en eten aangeboden, maar dat wordt niet geaccepteerd en als bedank wordt onnodig gebombardeerd. Politie mag niet praten met het volk. Als politie zo opstandig is en 4 dagen protesteren aan banden kunnen leggen, hadden ze met het leger ook PKK kunnen verslaan.

Laatste 10 jaren goed gedaan? Wellicht is schuld aan IMF afgelost, maar Turkije heeft nog steeds een grote staatsschuld. Vele obligaties zijn uitgegeven om dit te verminderen. Het gaat helemaal niet zo goed als mensen denken. Door aflossing van schuld aan IMF, wil Erdogan zich profileren als held, omdat de bevolking een afkeer heeft jegens IMF. Bovendien met het economische vermogen dat Turkije had een andere regering, dat niet fascistisch, extreem rechts is veel beter gedaan. In ieder geval werden dan arbeidersklassen ook betrokken tot de samenleving. Onder het mom van ‘antiterrorisme strijd’ belanden andersdenkenden, intellectuelen, democraten en iedereen die tegen de AKP politiek is, in de gevangenis. Studenten die pleitten voor kosteloos onderwijs krijgen jaren gevangenisstraf. Gevangenissen in Turkije raken steeds voller met studenten, journalisten en advocaten. De aanvallen op de arbeidersklasse en de werkers zijn in toenemende mate gestegen in de afgelopen 10 jaar. Als gevolg van doorvoering van flexibel werken, vele privatiseringen en het antivakbond beleid is Turkije omgevormd tot een hemel voor werkgevers en een land waar elke dag 4 werknemers omkomen door slechte arbeidsomstandigheden.

Kk politie gewoon weerloze, nietsdoende vrouwen meppen.

http://www.facebook.com/photo.php?v=3103432560875

Iets dat vredig begon, leidde door optreden van politie tot hel

Mensen ruimen troep op die politie veroorzaakt

"most of these people are upper/middle class, not the poor"
Verbaasd me niet zo, armen (mensen met minder kansen) zullen sneller hen geloof volgen (Islamistische partij stemmen) terwijl middenklasse levenskwaliteit belangrijker vinden en hoge klasse sneller zal inzien dat Islamisme niet zo goed is en dat de regering fouten maakt (en belastingen is voor hen natuurlijk ook erg belangrijk :roflol:).

Verbaasd me niet zo, armen (mensen met minder kansen) zullen sneller hen geloof volgen (Islamistische partij stemmen) terwijl middenklasse levenskwaliteit belangrijker vinden en hoge klasse sneller zal inzien dat Islamisme niet zo goed is en dat de regering fouten maakt.

Armen hebben geen digitale tv of internet lol. Bovendien het gaat niet om etniciteit, politieke of religieuze voorkeur. Mensen die Turkije liefhebben en in stand willen houden komen in opstand.

Nee, de media doet dat niet. Er is een media verbod, enkel dankzij social media, Halk Tv en enkele kranten is het volk op de hoogte geraakt van het gebeuren. De reactie van Erdogan werd op alle zenders uitgezonden. Hij noemt zijn eigen volk terroristen, fascisten enkel op uit om de samenleving te breken. Wie valt nu zijn eigen volk aan met politie macht? Je moet internationale media ook met een korreltje zout nemen, want daar heb je geen correcte nieuws. Enkel CNN international is aardig op de hoogte doordat ze eigen journalisten hebben in Turkije.

Ik volg het nieuws de hele dag, mensen zijn vredig en protesteren met kinderen. Politie wordt water en eten aangeboden, maar dat wordt niet geaccepteerd en als bedank wordt onnodig gebombardeerd. Politie mag niet praten met het volk. Als politie zo opstandig is en 4 dagen protesteren aan banden kunnen leggen, hadden ze met het leger ook PKK kunnen verslaan.

Laatste 10 jaren goed gedaan? Wellicht is schuld aan IMF afgelost, maar Turkije heeft nog steeds een grote staatsschuld. Vele obligaties zijn uitgegeven om dit te verminderen. Het gaat helemaal niet zo goed als mensen denken. Door aflossing van schuld aan IMF, wil Erdogan zich profileren als held, omdat de bevolking een afkeer heeft jegens IMF. Bovendien met het economische vermogen dat Turkije had een andere regering, dat niet fascistisch, extreem rechts is veel beter gedaan. In ieder geval werden dan arbeidersklassen ook betrokken tot de samenleving. Onder het mom van ‘antiterrorisme strijd’ belanden andersdenkenden, intellectuelen, democraten en iedereen die tegen de AKP politiek is, in de gevangenis. Studenten die pleitten voor kosteloos onderwijs krijgen jaren gevangenisstraf. Gevangenissen in Turkije raken steeds voller met studenten, journalisten en advocaten. De aanvallen op de arbeidersklasse en de werkers zijn in toenemende mate gestegen in de afgelopen 10 jaar. Als gevolg van doorvoering van flexibel werken, vele privatiseringen en het antivakbond beleid is Turkije omgevormd tot een hemel voor werkgevers en een land waar elke dag 4 werknemers omkomen door slechte arbeidsomstandigheden.
CNN is pro democratisch en Joods. Ik vind persoonlijk Al Jazeera neutraler (kijk wel naar waar ze hen geld vandaan halen, maar dan nog...)

Grappig hoe ze al die stenen losmaken en op een hoop smijten :roflol:

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 10:54 ----------

Spot de camera en port zijn collega's aan te stoppen... Amai. Als dat overal zo gebeurt...

---------- Post toegevoegd 3 June 2013 om 10:56 ----------

Je ziet ook wat een trending topic dit is. Niemand is aware wat er gebeurd in het land.
Nja, buitenland gaat er sowieso ook voorzichtig mee om aangezien Kalkoen een zeer belangrijke bondgenoot is.

Deze is btw handig voor wie goed op de hoogte wil blijven:
[Link niet meer beschikbaar]

Hhahahah epic eindvrouw

Klopt. Ik weet nog heel goed toen ik de verkiezingen keek op tv, waarbij in Antalya en paar andere linkse steden, stroom uitviel. Er was geen licht meer, dus stemmen konden niet worden geteld. Stemmen raakten kwijt etc. De verkiezing was veelal gefraudeerd.

Klopt. Ik weet nog heel goed toen ik de verkiezingen keek op tv, waarbij in Antalya en paar andere linkse steden, stroom uitviel. Er was geen licht meer, dus stemmen konden niet worden geteld. Stemmen raakten kwijt etc. De verkiezing was veelal gefraudeerd.
Had toen ook van fraude gehoord maar d8 dat het minimaal was of van slechte verliezers.
Toch wel ff verschieten nu :eek:

Terug
Naar boven