Fitness Seller

James Webb Telescope (JWTS)

  • Topic starter inVorm
  • Startdatum
  • Reacties 106
  • Weergaven 13K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

De aarde is niet bijzonder kwa samenstelling en voor een levensvorm die zonder problemen vele lichtjaren kan overbruggen zijn wij nog minder ontwikkeld dan een stel mieren voor ons.

Als jij je tuin moet ophogen ga je toch ook niet zand uit het midden van Australië halen?
En wat als zij nu stikstof te kort komen ?
Of unieke wezens zoals jij.. voor in hun ' dierentuin' ?
 
De aarde is niet bijzonder kwa samenstelling en voor een levensvorm die zonder problemen vele lichtjaren kan overbruggen zijn wij nog minder ontwikkeld dan een stel mieren voor ons.

Als jij je tuin moet ophogen ga je toch ook niet zand uit het midden van Australië halen?

Wederom doe je allemaal aannames die nergens op slaan. Je kunt helemaal niet weten wat wel en wat niet een bron van interesse kan zijn, ongeacht de afstand die het heeft afgelegd.
Wij halen toch ook voornamelijk alleen maar Cobalt uit Afrika? Op het eerste oog heb je toch ook weinig te zoeken daar in het arme Afrika?
Nu doe je net alsof de afstand bepaalt of iets wel of niet aanwezig is ergens.
 
Wederom doe je allemaal aannames die nergens op slaan. Je kunt helemaal niet weten wat wel en wat niet een bron van interesse kan zijn, ongeacht de afstand die het heeft afgelegd.
Wij halen toch ook voornamelijk alleen maar Cobalt uit Afrika? Op het eerste oog heb je toch ook weinig te zoeken daar in het arme Afrika?
Nu doe je net alsof de afstand bepaalt of iets wel of niet aanwezig is ergens.
Leg mij eens uit waarom die aannames nergens opslaan?

Weet jij een betere bron van cobalt dichterbij?

Elk potentiële grondstof voor aliens is dichter bij hun oorsprong dan de aarde.
 
Weet jij een betere bron van cobalt dichterbij?

Elk potentiële grondstof voor aliens is dichter bij hun oorsprong dan de aarde.

Je presenteert het alsof het een feit is, terwijl het werkelijk iets is wat gewoon helemaal niemand kan weten.
1. je weet niet wat ze zoeken, wie heeft het over grondstoffen?
2. je weet niet hoever ze zitten, dat wij ze nog nooit gezien hebben, wil niet zeggen dat ze er niet zijn, zelfs op relatief korte afstand.
3. nee er is geen bron van cobalt dichterbij, exactly my point being.
 
Je presenteert het alsof het een feit is, terwijl het werkelijk iets is wat gewoon helemaal niemand kan weten.
1. je weet niet wat ze zoeken, wie heeft het over grondstoffen?
2. je weet niet hoever ze zitten, dat wij ze nog nooit gezien hebben, wil niet zeggen dat ze er niet zijn, zelfs op relatief korte afstand.
3. nee er is geen bron van cobalt dichterbij, exactly my point being.
Het enige wat eventueel interessant kan zijn is het leven op aarde. Voor al het andere zijn wij niet interessant omdat dat voor hun aantoonbaar ook dichterbij voor hun te halen is.

Of hebben we op aarde misschien een uniek mooi kijkje op de rest van het universum?
 
Het enige wat eventueel interessant kan zijn is het leven op aarde. Voor al het andere zijn wij niet interessant omdat dat voor hun aantoonbaar ook dichterbij voor hun te halen is.

Of hebben we op aarde misschien een uniek mooi kijkje op de rest van het universum?
Ook dat is niet waar. Je kunt dit niet weten, omdat je niet weet waar ze naar op zoek zijn en ook niet weet op welke afstand ze zich bevinden.
 
Ook dat is niet waar. Je kunt dit niet weten, omdat je niet weet waar ze naar op zoek zijn en ook niet weet op welke afstand ze zich bevinden.
Dat kan je wel weten, neem aarde als centrum en ga dan op zoek naar iets wat alleen op aarde voorhanden is en bekijk dat 3 dimensionaal, dan kom je al heel snel allerlei sterrenstelsels tegen die tussen ons en de aliens in liggen.

Alleen leven is waarschijnlijk een uitzondering.
 
Dat kan je wel weten, neem aarde als centrum en ga dan op zoek naar iets wat alleen op aarde voorhanden is en bekijk dat 3 dimensionaal, dan kom je al heel snel allerlei sterrenstelsels tegen die tussen ons en de aliens in liggen.

Alleen leven is waarschijnlijk een uitzondering.

Je bedoelt denk ik de unieke combinatie van factoren en alles wat daarvoor nodig is; leven of wat uit leven is voortgevloeid. Daarmee blijft toch mijn bewering staan, dat zolang je de afstand en het doel niet weet, je nooit zo stellig kunt zeggen dat ze dat elders dichterbij gaan vinden. Tel daar nog bovenop dat ze wellicht heel dichtbij zitten, alleen niet zichtbaar voor ons op aarde.
 
Ik zal wel een domme boer zijn, maar ik vind dit zonde van het geld, en zonde van de tijd van deze ' wetenschappers' . Er zijn nog genoeg onverklaarbare zaken op aarde en dan ook nog een hele zwik oplosbare problemen die niet opgelost worden.

Genoeg te doen, eigen wereld eerst :thumb:
Alles waar jij nu zo met plezier van gebruikt maakt komt voort uit 'onze' onderzoeksdrift hoe het Universum werkt op de allerkleinste EN de allergrootste schaal.

Buiten dat, 'domme boeren' zijn belangrijk dus ook gij.
 
Je bedoelt denk ik de unieke combinatie van factoren en alles wat daarvoor nodig is; leven of wat uit leven is voortgevloeid. Daarmee blijft toch mijn bewering staan, dat zolang je de afstand en het doel niet weet, je nooit zo stellig kunt zeggen dat ze dat elders dichterbij gaan vinden. Tel daar nog bovenop dat ze wellicht heel dichtbij zitten, alleen niet zichtbaar voor ons op aarde.
Ik denk niet dat deze vochtige rots zo uniek is.
 
Laatst bewerkt:
1661196133291.png


 
Laatst bewerkt:
Grote misconceptie over de aarde is dat het uniek is en dat wij uniek zijn op deze planet. Waar de waarheid waarschijnlijk schuilt in dat juist door de samenstelling wij zijn ontstaan en geëvolueerd tot wat we nu zien. Om er nu vanuit te gaan dat wij op de enige planet leven die dat kan veroorzaken is het zelfde als 1 lepel water uit de oceaan te halen en zien dat daar geen haai in zit en zeggen dat er geen haaien zijn in de oceaan.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Stofringen rond een binair systeem.

1665642346863.png
 
Back
Naar boven