Hey mensen,
Dank voor de felicitaties.
De laatste van het seizoen.
De wedstrijd was georganiseerd in Brno Tsjechie.
Tijdens een grote sport en fitness beurs.
Er waren maar liefst 17 deelnemers, de meesten kwamen uit Tsjechie en Slowakije. Ook waren er 2 deelnemers uit Polen en 2 uit Hongarije.
Het was vooral een wedstrijd bedoelt om de sport tijdens deze beurs te promoten. Wat volgens mij wel gelukt is. De tribunes zaten goed vol, wat altijd prettig is.
We begonnen met de Wheeflip. Een tractorband van ruim 2 meter hoog met een gewicht van +/- 350kg. Ik was als 7e aan de beurt en zette een goede tijd neer van 30sec. er was een Pool (Bak) en die was 1 sec. sneller als mij.
Daarna volgde de Boomstam op hh met 130kg.
Ik mocht in de laatste heat en wist dus precies wat ik moest doen.
Er waren op dat moment 4 atleten met 5hh.
Ik begon snel zodat ik na 3 hh 1 hh op Bak voorlag. en m'n tempo aan hem kon aanpassen.
6 hh waren genoeg voor een 1e plaats.
Ik had er max 8 kunnen halen en dat voelde zo op het eind van het seizoen machtig

Daarna was de Yokerace aan de beurt 370kg en 20meter.
Ik was weer in de luxe positie dat ik wist wat ik ongeveer moest doen.
Een Hongaar(heeft dit jaar Big Z ook al tijdens de Yoke verslagen) zette een razendsnelle tijd van net over 8sec. neer.
Ik was in 9,6 sec, klaar, alleen had ik m'n kniebanden niet goed vast gemaakt en liet m'n rechterknieband los, waardoor ik snelhied moest minderen om niet te struikelen.
Stomme fout van mezelf.... Maar toch nog een 2e plek.
Het 4e onderdeel; Wheelfip 2x en een velg van 130kg laden won ik in een tijd van 11,16sec. En ik was de enige in de 11 sec.
Het 5e en laatste onderdeel waren de Stones. 130-150-170kg.
Ik had op dat moment een voorsprong van 15 punten op de nr2 in het klassement.
Waardoor ik eigenlijk al zeker van de overwinning was.
De eerste 2 stenen gingen er supersnel op. Tijdens de 3e kreeg ik kramp in m'n rechterkuit waardoor ik nog ff op m'n tanden moest bijten en ik een halve sec. te langzaam was om dat onderdeel te winnen, opnieuw 2e.
2 overwinnigen en 3maal een 2e plaats tijdens deze wedstrijd.
Lekker constant al zeg ik het zelf.
Top 3:
1) Jarno Hams.
2) Salate (Tsjechies kampioen)
3) Zdenek Sydmek ( 2005 2e plaats wk powerliften)