MuscleMeat

Jay cutler trains arms

Denken jullie nu echt dat Jay groot is geworden met alleen lichte gewichtjes?
Er zijn meerdere manieren om te groeien, daarbij kun je gewoon niet heel het jaar zwaar trainen. Vroeg of laat is dat vragen om problemen.
Toch een serieus probleem als je daar je boterham meer verdient.
Als je periodiseert behaal je zoiezo meer rendement, daarnaast zijn er voor pros (en elke serieuse bodybuilder) verschillende trainingsfases per jaar.
Het lijkt mij dan ook niet dat Jay momenteel voor extra massa aan het trainen is. Conditionering, het oprekken van het fascia en spierbuiken opvullen dat is zijn doel momenteel als je het mij vraagt. Massa is er genoeg, maar alleen daarmee wordt je geen mr Olympia meer.
Ach Coleman denkt daar bijv. weer helemaal anders over...

En ja hij heeft een paar lelijke blessures opgelopen, maar was toen ook al wat ouder.

Jay gaat naar de gym met als doel om microtrauma te bereiken. Dit in combinatie met voldoende AAS zorgt voor genoeg groei. Maakt niet uit met wat voor gewicht. Jay is er zich van bewust dat als een spier scheurt zijn carrière op het spel staat. Groot gelijk dus.

• Topic Starter Topic Starter
...

Laatst bewerkt:
Ach Coleman denkt daar bijv. weer helemaal anders over...

En ja hij heeft een paar lelijke blessures opgelopen, maar was toen ook al wat ouder.

Alle bodybuilders die alleen maar zwaar trainden hebben vanwege blessures plaats moeten maken, voor de nieuwe garde.
Zoals Yates, Coleman, Branch Warren heeft ook al een paar x zijn tricep afgescheurd. Je kunt gewoon niet een heel jaar maximaal trainen, dat geldt voor elke sport. Vroeg of laat ben je gewoon de lul met een blessure.

een van de beste bb er's van het moment en sommige klazienen hier zitten weer zijn training in twijfel te trekken. Ga dan de puppetshow kijken en verbeteren

een van de beste bb er's van het moment en sommige klazienen hier zitten weer zijn training in twijfel te trekken. Ga dan de puppetshow kijken en verbeteren

ja moet ook niet gekker worden hahaha, elke bber is wel iets op aan te merken op dit forum geloof ik al heet je in dit geval Jay Cutler :eek::eek:

Alle bodybuilders die alleen maar zwaar trainden hebben vanwege blessures plaats moeten maken, voor de nieuwe garde.
Zoals Yates, Coleman, Branch Warren heeft ook al een paar x zijn tricep afgescheurd. Je kunt gewoon niet een heel jaar maximaal trainen, dat geldt voor elke sport. Vroeg of laat ben je gewoon de lul met een blessure.
Jij gaat er automatisch vanuit dat die blessures te maken hadden met dat ze zwaar/op kracht trainden. Wat dus niet zo hoeft te zijn. Dan zouden powerlifters meer blessures hebben dan BB, wat niet zo is.

Trouwens vaak worden blessures opgelopen bij een opwarming of een eerder licht gewicht.

Leuke halve reps op de CGBP :roflol:

Jij gaat er automatisch vanuit dat die blessures te maken hadden met dat ze zwaar/op kracht trainden. Wat dus niet zo hoeft te zijn. Dan zouden powerlifters meer blessures hebben dan BB, wat niet zo is.

Trouwens vaak worden blessures opgelopen bij een opwarming of een eerder licht gewicht.

Ik weet dat je gewoon weg niet een heel jaar maximaal kunt belasten, dat geldt voor elke sport zo. Zelfs wanneer je een jaar lang 3x per week hardloopt zonder rust periodes is dit op den duur ook gewoon vragen om problemen. Variatie in intensiteit en zo nu en dan wat rust, zal dit voorkomen.
Je kunt ook zwaar trainen en niet 100% geven, waarom gooi je je training dan niet even om zodat de volgende zwaardere periode meer trainingprikkel geeft?.
Een powerlifter gaat waarschijnlijk niet elke training tot failure, maar ik heb zelf geen ervaring met powerliften. Dus kan ik dat niet objectief beoordelen.
Daar komt bij dat wanneer je alleen maar topzwaar traint je pezen en gewrichten gewoon weg overbelast raken. Na jaren gaat dit gewoon problemen opleveren. Bestaan er serieuze oude powerlifters zonder blessures of verrotte gewrichten?

je zegt dat de meeste blessures voorkomen met lichte gewichten. Misschien is chronische overbelasting hier wel de hoofdoorzaak van en komt de blessure er dan op een ongelukkig moment pas echt door. Te lang maximale belasting kan dan alsnog de hoofdoorzaak zijn.

Elke training tot failure/forced reps hoeft ook niet. Maar zaken zoals partial reps en tijdens de cut je training aanpassen zodat je niet meer de focus legt op kracht/zware gewichten/low reps is gewoon flauwekul. Tijdens de cut moet je KT gewoon exact hetzelfde zijn als tijdens de bulk. Reps verhogen/gewicht verlagen om 'de hardheid van je spieren te verbeteren' is onzin wat alleen door onwetende fitnessinstructeurs uitgekraamd wordt.

Verder ben ik het wel eens met periodiseren ed.

Elke training tot failure/forced reps hoeft ook niet. Maar zaken zoals partial reps en tijdens de cut je training aanpassen zodat je niet meer de focus legt op kracht/zware gewichten/low reps is gewoon flauwekul. Tijdens de cut moet je KT gewoon exact hetzelfde zijn als tijdens de bulk. Reps verhogen/gewicht verlagen om 'de hardheid van je spieren te verbeteren' is onzin wat alleen door onwetende fitnessinstructeurs uitgekraamd wordt.

Verder ben ik het wel eens met periodiseren ed.

Lol, zijn we het in ieder geval een beetje eens.
Maar een training met meer reps en kortere rustpauzes heeft imo wel zin, o.a. om meer locale lactaat vorming te krijgen wat indirect wel weer een positieve invloed heeft op je vetverbranding. Daarbij zorgt een training met meer reps (persoonlijk vind ik meer geen meerwaarde) wel voor een betere verbranding en efficientie in je mitchondrien wat op de lange termijn weer een positief effect heeft op je verbranding en training. Je kunt hetzelfde effect krijgen door op 10 reps te blijven en je rustpauze te verlagen en meer sets te doen.
Een zwaardere training heeft weer meer invloed op je BMR.
Periodisatie is dus essentiel.

Kan iemand mij uitleggen waarom alle grote bodybuilders waarvan ik flimpjes zie de techniek en uitvoering zeer matig is.

Probeer zelf altijd te letten op een goede uitvoering. Of kan je met de cheat methode meer pakken waardoor meer belasting?

Begrijp er echt niks van........

Kan iemand mij uitleggen waarom alle grote bodybuilders waarvan ik flimpjes zie de techniek en uitvoering zeer matig is.

Probeer zelf altijd te letten op een goede uitvoering. Of kan je met de cheat methode meer pakken waardoor meer belasting?

constante spierspanning, ontzien pezen, minder blessures

heb jay ook wel eens oefeningen zien doen waar hij de oefening helemaal niet correct uitvoert soms lijkt het ook wel dat dit door de omvang van zijn lichaam enige belemmering is in het bewegen, ik bedoel als je zo groot bent als hun je wordt er niet leniger op :P

Om de nadruk zoveel mogelijk op de triceps en zo min mogelijk op de borst en schouders te leggen moet je heel zker geen hele rom maken. Maargoed, iemand van 16 weet hier weer ff beter dan de Mr O hoe het allemaal in elkaar zit...knap hoor :)

Om de nadruk zoveel mogelijk op de triceps en zo min mogelijk op de borst en schouders te leggen moet je heel zker geen hele rom maken. Maargoed, iemand van 16 weet hier weer ff beter dan de Mr O hoe het allemaal in elkaar zit...knap hoor :)

Nee, dat weet ik niet. :)

Kan iemand mij uitleggen waarom alle grote bodybuilders waarvan ik flimpjes zie de techniek en uitvoering zeer matig is

Draai het dan om de techniek die zij doen is goed, en die van jou zeer matig (niet flauw bedoeld)

Terug
Naar boven