- Waardering
- 991
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 40kg
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
al wie Angelus wilt mollen ipv hond of kat, quote deze post

Gevoelens kun je gewoon uitschakelen, Like a man.Wat het kiezen moeilijk maakt is je emotionele gehechtheid... Als jouw huisdier een kat is dan is de kans waarschijnlijk groter dat je het moeilijker hebt met het doden van een kat, en vice versa.
Wat je trouwens vergeten vermelden bent is wat er gebeurd als je weigert om één van beiden te vermoorden. Zonder die info hoef ik in principe niet te stemmen, en dat ga ik dan ook niet doen.![]()
Een échte man heeft gevoelens, zo niet dan ben je geen man maar een robot.

Een échte man heeft gevoelens, zo niet dan ben je geen man maar een robot.![]()
Waar lezen jullie dat een echte man totaal geen gevoelens heeft? Er staat alleen dat hij ze kan uitschakelen.Wat een bullshit. Een echte man doet geen dingen die niet echt nodig zijn. Een echte man laat zich niet dwingen
En een man zonder gevoelens is geen man maar psychopaat.
Uhmm.. Interdasting!Nee, dat is juist het typische aan gevoelens, je hebt er geen volledige controle over.
Ze stonden ook al negatief tegenover de medestudenten voordat ze guard werden, maar toen tuigde ze ze ook niet zomaar af. Tijdens de test werden ze er niet toe gezet om dat te doen maar toch gebeurde het.Post was nog aangepast na jouw quote.
En wat je link betreft: ken ik. Zo vreemd is dat onderzoek niet, omdat die mensen geen band hadden met die gevangenen en er ook nog eens negatief tegenover staan.

Ze stonden ook al negatief tegenover de medestudenten voordat ze guard werden, maar toen tuigde ze ze ook niet zomaar af. Tijdens de test werden ze er niet toe gezet om dat te doen maar toch gebeurde het.
Maar ik denk dat we het maar op een stukje van 'agree to disagree' moeten gooien![]()

Wat het kiezen moeilijk maakt is je emotionele gehechtheid... Als jouw huisdier een kat is dan is de kans waarschijnlijk groter dat je het moeilijker hebt met het doden van een kat, en vice versa.
Wat je trouwens vergeten vermelden bent is wat er gebeurd als je weigert om één van beiden te vermoorden. Zonder die info hoef ik in principe niet te stemmen, en dat ga ik dan ook niet doen.![]()

)Ja dat lijkt me dan wel de meest logische keuze, maar dat betekend zeker niet dat ik die niet ook zou kunnen ombrengen.Lees in Wikipedia maar eens "Criticism of the experiment". Ze laten niets heel van dat onderzoek.
Eigenlijk niet serieus te nemen dus. In de echte wereld reageren mensen totaal anders dan in een kunstmatige, gespeelde wereld.
Maar het hele probleem begon al met jouw eerste post; ik zei dat er bij de meeste mensen een emotionele band bestaat en dat dat je keuze bepaald. Als jij een kat hebt dan ben je waarschijnlijk meer geneigd om de hond te doden. Net zoals je meer geneigd bent om een koe dan een huisdier te doden als je moet kiezen. Dat je al dan niet je gevoelens kan onderdrukken was eigenlijk sowieso niet relevant. Het gaat hier over een bepaalde keuze en welke factoren die keuze bepalen.
Hoe goed jij je gevoelens ook kan onderdrukken, als ik jou vraag om je huisdier te doden, of een dier waar je niets mee hebt, dan kies jij de laatste optie. Do we agree on that?![]()