AndroidHealthClinic

Je zit in de trein en hebt geen kaartje...

In de trein waar ik in zat waren er 2-4 bodybuilding conducteurs die met de desbetreffende personen uitstapten om de boete uit te schrijven. De trein kon verder met de normale conducteurs.

Dit pokkeventje zal wel zwart hebben willen rijden, ook al claimt hij een OV te hebben.

Hij begint te zeuren over een code om zijn OV-jaarkaat af te halen, die gozer weet niet eens hoe een OV-jaarkaart eruit ziet laat staan dat hij weet hoe hij een OV-jaarkaart moet afhalen ;)

Er worden boetes uitgeschreven in de trein en die geven recht op doorreizen als ik me niet vergis. Je betaalt de ritprijs + 45 euro ofzo en dan kun je doorreizen.

Toch altijd gezellig als je als toerist eventjes zoveel geld moet dokken. Dit systeem is gewoon klantonvriendelijk. Komt nog bij dat er nog steeds grijsrijders zijn, die halen een kaartje en laten die niet stempelen. Even uitstappen op een perron, achter de conducteur langs en je bent binnen. Daarna je geld terug claimen en kassa.

Wie het systeem wil vernken doet dat toch wel, maar nu verdoet de NS gewoon alle klanten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben het met je eens(!!!) dat het systeem zeer klantonvriendelijk is, en geen ruimte laat voor wat dan ook. Veel conducteurs hebben er ook tegen geprotesteerd.

Toch altijd gezellig als je als toerist eventjes zoveel geld moet dokken. Dit systeem is gewoon klantonvriendelijk. Komt nog bij dat er nog steeds grijsrijders zijn, die halen een kaartje en laten die niet stempelen. Even uitstappen op een perron, achter de conducteur langs en je bent binnen. Daarna je geld terug claimen en kassa.

Wie het systeem wil vernken doet dat toch wel, maar nu verdoet de NS gewoon alle klanten.

haha tuurlijk, iig iedereen in nederland weet wel dat je gewoon een kaartje van tevoren moet kopen neem ik aan. De meeste toeristen zullen dit ook heus wel weten, en dat kleine aantal die dat niet weet heeft dan pech, maar de NS verdoet niet alle klanten, als ze een soft beleid gaan voeren moedig je deze zwartrijders juist aan.

• Topic Starter Topic Starter
Omdat je de juiste conducteur treft. Ik heb ook weleens mijn ov vergeten, dat meteen bij instappen gezegd tegen de conducteur en dan mag ik gewoon blijven zitten, maar sommigen zetten je er ook uit.

Als ik niet de juiste conducteur had getroffen dan had ik bijbetaald (dus gewoon de voorgeschreven regel= boete betalen geaccepteerd!) kerel.
Simple as that. :cool:

Als conducteur loop je toch 't liefste met een pistool rond man. Helemaal kapotschieten.

Vanmorgen toen ik in de trein zat trouwens ook zo'n type, maar die liet zich d'r redeljk makkelijk uitzetten

LINK DOET ET NIE :mad:

Toen ik een keer naar amsterdam ging hoorde ik de conducteur door de microfoon schreuwen: je kan nu nog de trein uit, of ik laat je eruit halen door de politie!!!!!

LINK DOET ET NIE :mad:

Toen ik een keer naar amsterdam ging hoorde ik de conducteur door de microfoon schreuwen: je kan nu nog de trein uit, of ik laat je eruit halen door de politie!!!!!

:roflol:

Toen ik van Schiphol kwam na vakant met de trein richting hoge noorden vertrok werd gewaarschuwd voor zakkenrollers.
Op het station stapten 3 mocro's in en de conducteurs gingen er gelijk op af dat ze het niet moesten proberen.
1 perron verder vertrokken ze weer met enige klaagzang.

geensT is traag als stront momenteel bij mij.

Op 1 januari ging ik met de trein van Den Haag naar Nijmegen. Ik had mijn nieuwe OV niet opgehaald en dacht dat ik met die van 2006 wel kon proberen. Helaas was de conducteur het hier niet mee eens en nam mijn treinkaartje in maar ik mocht wel verder en in Utrecht een nieuw kaartje naar Nijmegen halen. Wel geluk gehad maar ik heb toch maar een motor erbij gekocht, heb zo'n hekel aan de trein.

Als ik niet de juiste conducteur had getroffen dan had ik bijbetaald (dus gewoon de voorgeschreven regel= boete betalen geaccepteerd!) kerel.
Simple as that. :cool:

Je mag 1x per jaar je OV vergeten.
Ik ga zowiezo niet uitstappen omdat ik mijn OV vergeten ben. Knappe conducteur die mij er uit gaat zetten.

Hoogstwaarschijnlijk sta ik binnen 2 seconden op het perror, maar goed, het is het idee dat telt ;)

Ik hoop dat ik nog eens zo een vervelend t*ring marrokaantje zelf de trein uit kan schoppen als ik zie dat die niet mee wil werken en de conducteur hem er niet uit durft te zetten omdat hij bang is voor klachten.

(monsterzin)

Je hebt ook van die stations, waar er 2 treinen komen op één uur tijd (één in elke richting) en waar er net op dat uur verschrikkelijk veel volk staat omdat er dan ook net leerlingen van de hogeschool gedaan hebben. Staat daar zo één bediende aan het loket die een 60tal mensen een ticketje moet gaan geven op een 10tal minuten, lukt dus niet... Dus ren je maar naar je trein toe omdat je anders een uur later thuis bent... op de trein vraag je dan een ticketje maar de conducteur begint lastig te doen dat je deze in het station had moeten kopen. Hij wilt zelfs bellen naar het desbetreffende station om te vragen of ze om dat uur open waren... (jah duh...) en bijgevolg geeft ie dus een boete van 25euro voor een rit welke nog geen 4 euro kost...

Abnormaal strenge treinconducteurs... hoe moet ik het zeggen? Net zoals hulpagenten, mensen die agend wilden worden, maar NET niet goed genoeg waren...

Terug
Naar boven