MuscleMeat

Jeugdzorg: verbied krijgen van kinderen

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
AMSTERDAM - Mensen met ernstige psychische problemen zouden moeten worden verboden kinderen te krijgen. Dat zegt Hans Nieukerke, voorzitter van de afdeling jeugdzorg van werkgeversorganisatie MO Groep, woensdag in het Algemeen Dagblad.

Hij voorspelt dat er het komend jaar weer enkele tientallen kinderen door hun ouders gedood worden. Volgens Nieukerke neemt het aantal ouders met psychische problemen steeds verder toe. Niet hulpverleners, maar 'idiote ouders' zouden hiervoor schuld dragen.

Idioten

"We zouden moeten verbieden dat die idioten kinderen krijgen. Iedereen mag kinderen krijgen maar als het mis gaat, is het de fout van Jeugdzorg", zegt Nieukerke. Hij is de 'chronische chagrijnigheid' over het werk van jeugdhulpverleners zat.

Nieukerke zegt dat Jeugdzorg te weinig ervaren personeel heeft. Ook zou er te veel bureaucratie zijn en zijn de wachtlijsten te lang. De situatie is niet Jeugdzorg te verwijten, maar de politiek, stelt Nieukerke. "Die loopt al jaren achter de feiten aan."

Apeldoorn

Vorige week zondag bracht een moeder in Apeldoorn haar 5-jarige zoontje om het leven. De pleegouders van het jongetje hadden Jeugdzorg twee weken daarvoor gewaarschuwd. Bureau Jeugdzorg stelde dinsdag dat het zorgvuldig met deze waarschuwing is omgegaan en dat er geen aanwijzingen waren dat de moeder haar kind wat zou aandoen.

Nu.nl

Hoe wil je dat verbod dan gaan naleven? En wie bepaalt dan wie wel en wie geen kind mag krijgen?

Net als een rijbewijs...Vind het niet eens zo gek als je ziet wat voor halve-zolen kinderen krijgen...

Ik vind dat als mongloide mensen worden wel gesteriliseerd omdat ze anders dezelfde afwijking voorzetten .
Dan moeten ze psychisch zieken het ook verplichten is verdomme 10 x erger .
Moordenaar van je eigen kind ..... ik kan daar wel om janken

dacht eens gehoord te hebben dat ze wel een gezond kindje konden krijgen :scratch:

Als beidde mongloide zijn , of ze leren elkaar in een instituut kennen waar zo`n koppeltje woont .
Denk ik niet dat de levensvatbaarheid of geestelijke toestand wel zo optimaal is .
??? Kan het mis hebben

goede zaak.

ik begin zowiezo niet aan kinderen:D..of iig voorlopig nog lang niet:D

Kan ik wel mee eens zijn, ik denk dat iedereen getest moet worden op goede ouderschap,..als je zakt,...PIK ERAF !!!

knip in de zak :D

ik vindt het een goede zaak dat ze dat verbieden.

In Amerika heeft zo'n beetje iedereen een psychiater....er zijn veel vormen van psychische problemen...waar trek je dan een grens?

met adoptie is het toch ook zo, je hele achtergrond etc. word gecheckt voordat je ook maar in aanmerking komt voor zo'n kind, vaak gaat het hierbij om mensen die gewoon samen geen kinderen kunnen krijgen, dus ik zou het niet erg vinden als dit ook voor andere mensen geld.

Lijkt me nogal een gevoelig onderwerp, mensen verbieden kinderen te krijgen. Zeker als je het hebt over mensen die volgens 'onze normen' psychisch gestoord zijn maar nog geen dingen hebben gedaan die het daadwerkelijk rechtvaardigen een dergelijke ingreep toe te passen op een individu.

Moeilijke materie, de reactionist in me roept 'Gelijk invoeren, laat die mafkezen geen kinderen krijgen' maar je moet er ook over nadenken wat het betekend voor een maatschappij als je dergelijke regels gaat invoeren. Waar is de grens, wanneer wel en wanneer niet en in hoeverre is dat te controleren en beoordelen?

Laatst bewerkt:
Kunnen ze niet de hele wereldbevolking verbieden om kinderen te krijgen? Laten we zeggen, de komende 75 jaar.
Zal iig lekker opruimen.

Ben al niet te spreken over jeugdzorg en dan hoor ik dit ook nog eens.

Werk dus met probleemjongeren en het grootste gedeelte heeft dus echt een k*tprocedure bij jeugdzorg moeten lopen waarbij het kind met de gevolgen zit.
Er zijn iig al flinke discussies door ontstaan bij gemeentelijke en provinciale instanties. Jeugdzorg heeft al toegegeven per brief grote fouten gemaakt te hebben, stap 1.

Binnenkort een rechtzaak, ben benieuwd.

Kan ik wel mee eens zijn, ik denk dat iedereen getest moet worden op goede ouderschap,..als je zakt,...PIK ERAF !!!

wat s goed ouderschap? Kan je pas testen als het kind er al is he.

Wie bepaald dan wat er goed ouderschap is? Als je je kinderen over paranormale toestanen en orbs en Tk begint te vertellen, is dat dan ook slecht ouderschap?

Terug
Naar boven