AndroidHealthClinic

Johan Cruyff Schaal naar Amsterdam!

manofsteel

Competitive Bodybuilder
Waardering
33
Ajax wint Johan Cruyff Schaal

Ajax is er vanavond in geslaagd om in de eigen Arena de Johan Cruyff Schaal te winnen. Het team van trainer Henk ten Cate versloeg met 3-1 PSV. De overwinning is terecht, aangezien de Ajacieden over de hele wedstrijd gezien beter waren. Doelpunten van Rosales, Perez en Sneijder brengen de Ajax de eerste prijs van het seizoen.

De thuisploeg begon de wedstrijd voortvarend. Na zeven minuten was het Mauro Rosales die de bal al tegen de netten werkte. Een steekballetje van Babel werd goed verwerkt door Gabri, waardoor de inkomende Argentijnse buitenspeler de mogelijkheid kreeg om de score te openen.

Ook de rest van de eerste helft bleef Ajax de bovenliggende partij en konden de Eindhovenaren slechts enkele keren gevaarlijk voor het doel verschijnen. Pogingen van Jan Vennegoor of Hesselink en Jefferson Farfan moesten door Stekelenburg gered worden, maar was het aan Ajax de score uit te breiden.

Een paar minuten na rust was het Phillip Cocu die zijn ploeg op gelijke hoogte bracht. Uit een corner was het Mika Vayrinen die op doel mocht koppen, Stekelenburg bracht nog wel redding maar Cocu stond op de juiste plek om de gelijkmaker op het scorebord te zetten.

Net wanneer het PSV was die sterk in de wedstrijd terug kwam, was het invaller Kenneth Perez die de goedkeepende doelman Moens versloeg. Een snoeihard schot van aanvoerder Jaap Stam werd niet goed verwerkt, waardoor de Deense aanwinst binnen een minuut Ajax weer op voorsprong zette.

Een paar minuten voor tijd besliste Wesley Sneijder op weergaloze wijze het duel. Zijn kanonskogel van de linkerkant vloog over doelman Moens boven in de verre hoek. In de resterende tijd kon PSV niet meer voor gevaar zorgen, waardoor Jaap Stam de prijs op het podium in ontvangst mag nemen.
(voetbalzone.nl)

Yes Ajax wordt gewoon kampioen dit jaar :D Nu zijn ook alle zeikerds stil omdat Ajax ook kan winnen zonder Huntelaar. Prachtig doelpunt van Sneijder trouwens :)

Ik ben geen supporter of tegenstander van de grote 3, maar ik denk ook dat Ajax het gaat worden dit jaar.

Proficiat in ieder geval!

Het mag voor mij eens Feyenoord worden, want het is al veel te lang geleden:D

Hoe presteerden Vermaelen en Simons?

WICKED DUDE NIET VERWACHT OF GEDACHT maar!! AJAX opeenvolgend BEKER (was ik lekker bij) JOHAN CRUYFF en SOON THE CHAMPIONSHIP!!!

• Topic Starter Topic Starter
Het mag voor mij eens Feyenoord worden, want het is al veel te lang geleden:D

Hoe presteerden Vermaelen en Simons?

Vermaelen speelde erg goed, was op geen foutje te betrappen. Simons speelde redelijk, zijn fout leidde wel tot de 2e goal van Ajax. Simons speelde ook in de verdediging terwijl hij normaal altijd een linie voor de verdediging speelt. :)

Gefeliciteerd allemaal!
Volgende week gaat de competitie weer van start :D
Laten we meteen maar 3 punten meenemen uit het Kasteel :)

30min psv beter de rest van de wedstrijd was ajax stukken beter.. voor de belgen onder ons de mul hele wedstrijd bank. vermaelen was woensdag slecht maar was nu echt een van de uitblinkers.Simons deed het redelijk tegen rosenberg maar kon niet voorkomen dat ajax er overheen ging.

wat ik zelf mooi vind is dat babel meer gebruikt gaat worden door ten cate dan door blind en dan urby nu echt in vorm lijkt te zijn

Vond Ajax de verdiende winnaar over de hele wedstrijd gezien. Wel weer toevallig dat Heitinga als een drol dat kopduel inging waaruit die goal van Cocu viel. Emanuelson en Stam waren erg sterk vond ik. Vermaelen ook zeer degelijk. Gabri begint ook steeds meer z'n draai te vinden in het elftal, die gozer stopt maar niet met lopen.

Ging weer aardig los :D Verdiend gewonnen wedstrijd!
PSV vak was aardig leeg haha...

Terug
Naar boven