AndroidHealthClinic

Jaap Stam zet per direct punt achter loopbaan

Bezoekers in dit topic

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
13.291
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Jaap Stam zet per direct punt achter loopbaan
Maandag 29 oktober 11:28 - Hans Mulder

Jaap Stam zet per direct punt achter loopbaan Eredivisie - Jaap Stam heeft besloten met onmiddellijke ingang te stoppen met profvoetbal. De verdediger van Ajax weet zich niet langer te motiveren en heeft zijn contract ingeleverd, aldus Voetbal International. De 35-jarige verdediger heeft hierdoor op 20 oktober in de thuiswedstrijd tegen NEC (0-0) zijn laatste minuten gemaakt als profvoetballer.

Stam maakte aan het begin van vorig seizoen de overstap van AC Milan naar Ajax, waar hij hoopte nog wat successen te kunnen vieren. Tot twee keer toe liep hij echter de Champions League mis en dit seizoen zelfs ook de groepsfase van de UEFA Cup. Daarnaast had Stam last van verschillende blessures waardoor zijn tijd in Amsterdam hem niet bracht wat hij gehoopt had en hij nu dus een punt zet achter zijn actieve loopbaan.

Stam kwam in zijn carriere 67 keer uit voor het Nederlands elftal, waarmee hij op het WK van 1998 de halve finale haalde, een prestatie die hij in 2000 op het EK in eigen land herhaalde. In 1992 maakte Stam zijn debuut in het betaald voetbal bij FC Zwolle en via Cambuur en Willem II kwam hij in 1996 bij PSV terecht waar hij in 1997 kampioen van Nederland werd. De volgende stap voor 'de rots van Kampen' was een Europese topclub en dit zou Manchester United worden. Als 'Mancunian' won Stam in 1999 zijn eerste en enige Champions League.

Na een probleem met manager Ferguson vervolgde Stam in 2001 zijn carriere bij het Italiaanse Lazio Roma. AC Milan nam hem in 2004 over van de Romeinen, maar een kampioenschap zou hij in Italie niet vieren. In 2006 maakte Stam bekend de trainingskampen in de Serie A beu te zijn en weer terug te willen naar Nederland. Ajax hapte meteen toe en legde Stam vast tot medio 2008, maar de laatste maanden van zijn contract dient de stoere verdediger dus niet uit.

Ik had het al een beetje verwacht, als je zag hoe hij de laatste paar weken aan het voetballen was. Wel doodzonde, fantastische verdediger.
 
Ik vind het een verstandig besluit. De glans is eraf, ik wil me liever de 'echte' Jaap herrineren zoals op het WK '98 en Euro 2000.
 
Denk dat ie beter na Milan had kunnen stoppen.

Goede no nonsence verdediger!
 
Jammer:(, was duidelijk dat hij op zijn laatste benen liep de laatste periode.
Top verdediger altijd geweest en vorig jaar nog van grote waarde voor Ajax.

Lijkt me een goede om straks op te nemen in de technische staf:dance:.
 
En zijn broer Boom dan?

Geen Europees voetbal zal wel meespelen bij zijn keuze.
 
Begrijpelijk, het is als ex-bestuurder als stratenmaker aan de slag moeten.
 
Fantastische verdediger. Ik kan wel begrijpen dat hij stopt maar als ajacied vind ik het zeer jammer!
 
idd erg jammer, maar aan de andere kant had ik veel meer verwacht van zijn komst, hij is bijna net zoveel geblesseerd als Mitea :(
Ik zou het wel gaaf vinden als Chivu terug zou komen :yes: (ik weet het...niet haalbaar :sad:)
 
goede keus, lekker rentenieren
 
Inderdaad goede keus!

Als ik aan Stam denk dan denk ik aan 'de regenjas', echt lache was dat!
 
Inderdaad goede keus!

Als ik aan Stam denk dan denk ik aan 'de regenjas', echt lache was dat!

Hehe met Harry Vermeegen, prachtig programma.

Goede keuze van Jaap, jammer dat ie niet terugkeerde bij Cambuur;)
 
hij had beter vorig jaar kunnen stoppen.. dat had ajax tenminste een vervanger gehaald
 
hij had beter vorig jaar kunnen stoppen.. dat had ajax tenminste een vervanger gehaald

Hahaha, heeft Ajax ooit vervangers klaar gehad voor vertrekkende spelers dan?
Ajax staat zo ongeveer wel bekend als club zonder alternatieven, en zeker afgelopen jaar natuurlijk met de heerlijke soap rondom Wesleytje.

De hele teleurstelling na de overgang van de grootsheid van ManUtd, Roma en Milan naar het bestuurlijk zwakke en ondermaatse Ajax zal hem wel genekt hebben. Van Nesta en Maldini naast je in de CL, naar een paar jeugdspelers naast je in ****ing oostbloklanden.

:D
 
Hahaha, heeft Ajax ooit vervangers klaar gehad voor vertrekkende spelers dan?
Ajax staat zo ongeveer wel bekend als club zonder alternatieven, en zeker afgelopen jaar natuurlijk met de heerlijke soap rondom Wesleytje.

De hele teleurstelling na de overgang van de grootsheid van ManUtd, Roma en Milan naar het bestuurlijk zwakke en ondermaatse Ajax zal hem wel genekt hebben. Van Nesta en Maldini naast je in de CL, naar een paar jeugdspelers naast je in ****ing oostbloklanden.

:D

Precies zonder 3 prutsers om zich heen had Japie best het seizoen nog kunnen volmaken.
 
hij had beter vorig jaar kunnen stoppen.. dat had ajax tenminste een vervanger gehaald

Op aandringen van Ajax is die nog doorgegaan begin dit jaar, hij wilde eigenlijk al stoppen. Dus beetje eigen schuld.
 
Inderdaad goede keus!

Als ik aan Stam denk dan denk ik aan 'de regenjas', echt lache was dat!
moest erg lachen met de quiz van de week, met het ek of wk had hij toen een penalty gemist oid, en daar stelde Jaap dan een vraag over bijv:
"hoe hard schoot ik hem over" etc, neem daarbij die droge kop van hem, fantastisch, jammer dat er weinig van dit soort televisie meer gemaakt word
 
moest erg lachen met de quiz van de week, met het ek of wk had hij toen een penalty gemist oid, en daar stelde Jaap dan een vraag over bijv:
"hoe hard schoot ik hem over" etc, neem daarbij die droge kop van hem, fantastisch, jammer dat er weinig van dit soort televisie meer gemaakt word

Of dat ze gingen oefenen op een omhaal die Jaap in de laatste minuut in de finale zou gaan maken. Heerlijk programma was dat.
 
crazy **** :D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Goeie speler, hij heeft het wel verdiend!

Greetz
 
Misschien gaat ie wel BB-en nu.
 
Back
Naar boven