Fitness Seller

Jonge Marokkanen kiezen steeds meer voor partner uit thuisland

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Jonge Marokkanen kiezen steeds meer voor partner uit thuisland
Jonge Marokkanen in ons land verkiezen nog altijd een partner uit Marokko. Dat blijkt uit een onderzoek van het Steunpunt Gelijkekansenbeleid van de Universiteit Antwerpen op vraag van minister van Gelijke Kansen Kathleen Van Brempt (sp.a). Deze voorkeur uit zich in een stijging van de huwelijksmigratie, momenteel de belangrijkste vorm van migratie naar België.

Stijging
Binnen de Marokkaanse gemeenschap in België steeg het aantal huwelijken met een partner uit het land van herkomst met de jaren, zo blijkt. Van de huwelijken afgesloten voor 1979 ging het in 41,4 procent van de gevallen om een huwelijk met een partner uit het thuisland, terwijl dat aantal bij huwelijken tussen 2000 en 2003 65,4 procent bedroeg.

Authentieke cultuur
"Marokkanen in België kiezen vaak huwelijkspartners uit hun land van herkomst omdat ze verlangen naar iets 'vertrouwd' of naar een 'authentieke cultuur'", stellen de onderzoekers. "Maar hun toekomstige partners zien het huwelijk net als een stap naar een 'nieuw' leven." Beide partners hebben dus vaak "tegengestelde verwachtingen".
Voor velen is het huwelijk dan ook een migratie-instrument geworden, zeggen de onderzoekers.

Meer dan keuze uit liefde
"Voor deze mensen gaat het om meer dan een keuze uit liefde. Door het huwelijk denken ze toegang te krijgen tot het 'beloofde land'. Maar dat is niet altijd het geval", luidt het. Huwelijksmigranten zijn vaak afhankelijk van hun partner en schoonfamilie, hebben dikwijls een lage scholingsgraad en door hun gebrekkige kennis van het Nederlands bestaat de kans op sociale isolatie.

Om dergelijke problemen te vermijden, is het volgens de onderzoekers noodzakelijk dat de betrokken landen efficiënt samenwerken rond het migratieprobleem. (belga/hln)

65% en stijgend ???

ja die vlaamse & hollandse meiden zijn toch om op te "oefenen" ???

uithuwelijking komt niet in het stuk naar voren.

die conclusie zou je kunnen trekken, maar kan ook zijn dat de jongeren voor lange vakanties terug gaan naar eigen land en iemand uit dat bergdorp tegenkomen en ten huwelijk vragen.

Kan het ook zijn omdat er geen nederlandse dames meer zijn die zoiets willen?

Ik zeg ook maar wat, ik ken geen marokkanen en ze wonen ook niet in de buurt..........

Ik zeg uitprocederen dan maar meteen..:)

• Topic Starter Topic Starter
uithuwelijking komt niet in het stuk naar voren.

die conclusie zou je kunnen trekken, maar kan ook zijn dat de jongeren voor lange vakanties terug gaan naar eigen land en iemand uit dat bergdorp tegenkomen en ten huwelijk vragen.

damn jij hebt een stel lekkere geiten lopen! Wil je niet met me trouwen?

I don't think so...

haha integratie my ass, blijf er dan ook gelijk en kom niet meer terug svp

als die mensen gewoon nederlands leren, hier een baan nemen en de kinderen streng opvoeden dat ze niet radicaliseren vind ik het best hoor

alleen maar meer keus voor mij!!

ik dacht dat uithuwelijking in een dalende lijn zat, niet dus...

verkeerde conclusie. De tekst verduidelijkt (en als je een betje googled kom je tot de zelfde conclusie) dat steeds meer vrouwen en mannen van allochtone afkomst een partner, uit vrije keuze, ui hun land van origine halen, omdat ze geloven dat deze beter zijn dan de allochtonen in europa. (de demonisering van de allochtonen geeft hen ook beinvloed).

haha integratie my ass, blijf er dan ook gelijk en kom niet meer terug svp

de huidige problematiek die de nederlanders en belgen het meeste stoort is die van jonge marokkaanse criminelen; uit onderzoek blijkt dat de volwassen partners uit het land van origine vaak heel goed zijn opgevoed en heel zelden in de criminele wereld belanden.

Dit heeft dus niks met de integratiepolitiek te maken.

Hoeveel van die ventjes (ik heb het hier even niet over de vrouwen) hebben niet lekker genoten van hun jeugdige avontuurtjes. Ze lijken zo verwesterd, maar dat is vaak de buitenkant.

Een meisje uit het thuisland heeft goede zeden en zal de familie niet ten schande maken en meer van dat soort flauwekul zijn vaak gehoorde argumenten. De doorsnee Nederlandse dame of ver-Nederlandste dame kan hij niet volledig controleren/domineren en dat is natuurlijk geen optie voor mijnheer de macho. Beetje sneu eigenlijk dat je zelfvertrouwen zo laag is dat je iemand uit een achtergesteld bergdorp nodig hebt om die zekerheid te verkrijgen. Ook zo grappig is dat partners van die zogenaamd verwesterde medelanders opeens ook gedwongen worden of in iedergeval worden aangespoord een hoofddoek (of erger) te gaan dragen.

Het is echt 1 stap vooruit en 5 terug, jammer dat ze dat zelf (nog) niet beseffen.

Yes hoppa
Meer buitenlanders, jammer dat je hier niet met 5 vrouwen mag trouwen

Kom maar op schatje, heb je nog broers en zussen?:roflol:
We stichten een hele familie :D

Hoeveel van die ventjes (ik heb het hier even niet over de vrouwen) hebben niet lekker genoten van hun jeugdige avontuurtjes. Ze lijken zo verwesterd, maar dat is vaak de buitenkant.

Een meisje uit het thuisland heeft goede zeden en zal de familie niet ten schande maken en meer van dat soort flauwekul zijn vaak gehoorde argumenten. De doorsnee Nederlandse dame of ver-Nederlandste dame kan hij niet volledig controleren/domineren en dat is natuurlijk geen optie voor mijnheer de macho. Beetje sneu eigenlijk dat je zelfvertrouwen zo laag is dat je iemand uit een achtergesteld bergdorp nodig hebt om die zekerheid te verkrijgen. Ook zo grappig is dat partners van die zogenaamd verwesterde medelanders opeens ook gedwongen worden of in iedergeval worden aangespoord een hoofddoek (of erger) te gaan dragen.

Het is echt 1 stap vooruit en 5 terug, jammer dat ze dat zelf (nog) niet beseffen.

het is een fabel te geloven dat ze verplicht worden de hoofddoek te dragen! de meesten dragen hem uit vrije wil.

Puur misbruik van de wetten weer, typisch Belgisch.

Idd, het is eerder zelfs dat ze het dragen vanwege de repressie van nederlanders tegen de ''oosterse'' cultuur
Als een soort protest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven