XXL Nutrition

Jonge Marokkanen kiezen steeds meer voor partner uit thuisland

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Bwhahahaha
Knap dat jij als nederlander en autochtoon zijnde met blijkbaar zeer minieme contacten met allochtonen het beter weet als een mij(marokkaan zijnde)
Ik zeg xenofobie
Stap maar eens een keertje op eentje af ipv met zulke vooroodelen er uberhaupt al naar te kijken
Ze zullen heus je keel niet doorsnijden
Maar je beredeneert zo dom dat ik niet eens met je in discussie ga

hoogstens je voorhuid :D

hoe kan dat nu een reden zijn? er is geen tekort aan vrouwen.
50 procent mannen en 50 procent vrouwen dus voor iedereen eentje. Dus geen tekort. Dus dat kan geen reden zijn om naar lmarokko te gaan

Nou bijv als iemand regelmatig naar familie teruggaat (die nog in marokka wonen) en daar een leuke vrouw tegenkomt dan kan dat toch?
Het is niet zo dat zo lang er maar evenveel mannen als vrouwen zijn men maar niet op zoek gaat in het buitenland.

jammer dat je een goede repliek op je antwoord beantwoord met een grap.

een goede repliek mag je beantwoorden met een goede grap ;)

ik zal trouwens zelf nooit allochtonen mijden, behalve groepjes reljongeren natuurlijk. Zow, dat was dan weer ontopic :D

Jonge Marokkanen kiezen steeds meer voor partner uit thuisland
Jonge Marokkanen in ons land verkiezen nog altijd een partner uit Marokko. Dat blijkt uit een onderzoek van het Steunpunt Gelijkekansenbeleid van de Universiteit Antwerpen op vraag van minister van Gelijke Kansen Kathleen Van Brempt (sp.a). Deze voorkeur uit zich in een stijging van de huwelijksmigratie, momenteel de belangrijkste vorm van migratie naar België.

Stijging
Binnen de Marokkaanse gemeenschap in België steeg het aantal huwelijken met een partner uit het land van herkomst met de jaren, zo blijkt. Van de huwelijken afgesloten voor 1979 ging het in 41,4 procent van de gevallen om een huwelijk met een partner uit het thuisland, terwijl dat aantal bij huwelijken tussen 2000 en 2003 65,4 procent bedroeg.

Authentieke cultuur
"Marokkanen in België kiezen vaak huwelijkspartners uit hun land van herkomst omdat ze verlangen naar iets 'vertrouwd' of naar een 'authentieke cultuur'", stellen de onderzoekers. "Maar hun toekomstige partners zien het huwelijk net als een stap naar een 'nieuw' leven." Beide partners hebben dus vaak "tegengestelde verwachtingen".
Voor velen is het huwelijk dan ook een migratie-instrument geworden, zeggen de onderzoekers.

Meer dan keuze uit liefde
"Voor deze mensen gaat het om meer dan een keuze uit liefde. Door het huwelijk denken ze toegang te krijgen tot het 'beloofde land'. Maar dat is niet altijd het geval", luidt het. Huwelijksmigranten zijn vaak afhankelijk van hun partner en schoonfamilie, hebben dikwijls een lage scholingsgraad en door hun gebrekkige kennis van het Nederlands bestaat de kans op sociale isolatie.

Om dergelijke problemen te vermijden, is het volgens de onderzoekers noodzakelijk dat de betrokken landen efficiënt samenwerken rond het migratieprobleem. (belga/hln)

65% en stijgend ???

laat ze dan ook in hun thuisland trouwen en gaan wonen dan.

"Marokkanen in België kiezen vaak huwelijkspartners uit hun land van herkomst omdat ze verlangen naar iets 'vertrouwd' of naar een 'authentieke cultuur'", stellen de onderzoekers.

ja whatever "vertrouwd en authentiek". Ze willen gewoon een braaf marokkaans vrouwtje dat naar hun luisterd en het huishouden diet terwijl ze zelf lekker op stap gaan. Ze kunnen de in het westen opgevoede dames gewoon niet aan.

Ik ken persoonlijk wat Marokkaanse meisjes en er zitten er ook bij die het huis uitgaan zonder make-up en met hoofddoek en zodra het veilig is ze de hoofddoek afdoen en make up gaan dragen. Maar ook die vrijwillig hun hoofddoek dragen. Kan meerdere kanten op.

Vind het voor de eerst genoemde groep erg dat ze in angst leven dat ze ooit zonder hoofddoek gezien worden.....

ja whatever "vertrouwd en authentiek". Ze willen gewoon een braaf marokkaans vrouwtje dat naar hun luisterd en het huishouden diet terwijl ze zelf lekker op stap gaan. Ze kunnen de in het westen opgevoede dames gewoon niet aan.

Zit wel een zekere kern van waarheid in. Al ligt het grotendeels aan het cultuurverschil. Overigens is het wel zo (of het moet alweer veranderd zijn) dat de man die een partner uit het buitenland haalt wel 130% van het minimumloon moet verdienen.

Het is niet zo dat zo lang er maar evenveel mannen als vrouwen zijn men maar niet op zoek gaat in het buitenland.
dat beweerde ik toch ook niet?!

er werd gezegd dat mannen naar maroko gan om daar een vrouw te zoeken omdat er hier niet genoeg vrouwen rondlopen. Dat klopt niet.
tuurlijk zijn er veel mensen die verliefd wordne als ze eventjes op vakantie gan. dat is toch het mooie er aan!

Lekker stereotyperen. Jeetje man, dat idee is steenoud en allang dood.

Zit wel een zekere kern van waarheid in. Al ligt het grotendeels aan het cultuurverschil. Overigens is het wel zo (of het moet alweer veranderd zijn) dat de man die een partner uit het buitenland haalt wel 130% van het minimumloon moet verdienen.

cultuurverschil? Leg uit? Wat is er verschillend met een vrouw uit casablanca?

ik weet het wel zeker. Ken zelf een paar Marokaanse jongens vrij goed en die zeggen dit zelf. Ze komen hier eerlijk voor uit en er wordt natuurlijk wat lacherlig over gedaan, mar ze menen het wel als je er op doorvraagt.

Westerse marokkaanse dames zijn te vrij, te wild en "sletterig". Als ze in de zomer naar Marokko gaan, zwaaien ze met een NL'se paspoort en slaan ze zo een paar dames aan de haak die zo met ze willen trouwen.

Misschien dat Spiertje dit ook wel kan beamen??

Dit idee is niet steenoud en dood hoor thinkalot. Ik hoor het nog vaak genoeg om me heen.

Verder spelen de ouders soms ook een rol omdat sommige ouders het niet 'accepteren' als hun zoon met een hollandse vrouw thuiskomt.

ik weet het wel zeker. Ken zelf een paar Marokaanse jongens vrij goed en die zeggen dit zelf. Ze komen hier eerlijk voor uit en er wordt natuurlijk wat lacherlig over gedaan, mar ze menen het wel als je er op doorvraagt.

Westerse marokkaanse dames zijn te vrij, te wild en "sletterig". Als ze in de zomer naar Marokko gaan, zwaaien ze met een NL'se paspoort en slaan ze zo een paar dames aan de haak die zo met ze willen trouwen.

Misschien dat Spiertje dit ook wel kan beamen??

Neen

Wat kunnen sommige mensen toch zo verschrikkelijk bemoeizuchtig zijn met de beslissingen van andere mensen

bij m'n vriendin werkt er één die lekker me ging stappen tot ze getrouwd was. Nu mag ze aan geen enkele sociale activiteit meer meedoen, wordt ze overal naar toe gebracht en afgehaald en zie je ze met hoofddoek rondlopen. Als ze je ziet komen verstopt ze zich snel of draait ze zich om...

NOT!! vraag het ze zelf joh! thinkaNOT.

Ik ben opgegroeid onder hen dus ik weet best waar ik over praat. Ik baseer mijn uitspraken op bronmateriaal van wetenschappelijke instituten en mijn iegen ervaringen die ik met deze groep heb.

En de grapjes met de nickname worden echt oud hoor. Wees eens wat creatiever, want zo wordt het zielig hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven