XXL Nutrition

Jonge Marokkanen kiezen steeds meer voor partner uit thuisland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd, het is eerder zelfs dat ze het dragen vanwege de repressie van nederlanders tegen de ''oosterse'' cultuur
Als een soort protest

Om meerdere redenen maar de belangrijkste is dat deze meisjes voelen dat ze, al doen ze zo hard hun best om aanvaard te worden, ze toch altijd als de allochtoon zullen gezien woreen en steeds weer uitgespuugd zullen worden. Dus keren ze maar terug naar de roots van hun ouders.

Idd, het is eerder zelfs dat ze het dragen vanwege de repressie van nederlanders tegen de ''oosterse'' cultuur
Als een soort protest

Ik zie het meer als een soort opdringing van deze 'cultuur' aan ons, zo van kijk mij is anders zijn.. We weten dat het niet bij jullie cultuur past maar we doen toch lekker waar we zin in hebben..

Om meerdere redenen maar de belangrijkste is dat deze meisjes voelen dat ze, al doen ze zo hard hun best om aanvaard te worden, ze toch altijd als de allochtoon zullen gezien woreen en steeds weer uitgespuugd zullen worden. Dus keren ze maar terug naar de roots van hun ouders.

Nou doe je weer alsof allochtonen er alles aan doen om goed te integreren maar dat dit door Nederlanders wordt voorkomen.. Wanneer je zo erg je best wil doen om aanvaard te worden zet dan die hoofddoek af.. Je doet nu net alsof er vroeger nooit hoofddoekjes werden gedragen en dat dat nu wel gebeurd, omdat ze zogenaamd niet aanvaard worden..

Ik zie het meer als een soort opdringing van deze 'cultuur' aan ons, zo van kijk mij is anders zijn.. We weten dat het niet bij jullie cultuur past maar we doen toch lekker waar we zin in hebben..

Geloof me maar als ik zeg dat het niet dat is
Hoekje duwen>>>hoofddoekje dragen

niet tot onze cultuur? Kijk eens naar een Nederlandse of Belgische film uit de jaren 70; dan zie je in het straatbeld heel veel jonge en oude vrouwne een hoofddoek dragen.
"Nonnen, dragen het ook, maar dat vergeten we graag hier in europa",; citaat van umberto eko, eeen van de meest belezen mannen op deze aarde)

Nou doe je weer alsof allochtonen er alles aan doen om goed te integreren maar dat dit door Nederlanders wordt voorkomen.. Wanneer je zo erg je best wil doen om aanvaard te worden zet dan die hoofddoek af.. Je doet nu net alsof er vroeger nooit hoofddoekjes werden gedragen en dat dat nu wel gebeurd, omdat ze zogenaamd niet aanvaard worden..
Owja jij weet het beter?
Jij hebt met die meiden gepraat? jij kent de cultuur van binnen en buiten?
Nee, dus stop met gissen en gokken

Je weet even goed als ik dat de hoofdoekjes in de jaren 80 zo geod als volkomen verdwenen was in het straatbeeld; Dit is echter beginnen veranderen rond eind jaren 80, begin jaren 90.
hooddoek heeft trouwens niks met integratie te maken.

In Nederland was de hoofddoek in de jaren 80 toch echt meer ingevoerd dan nu. Eerste generatie was totaal niet vrijzinnig, daar waar je nu genoeg meisjes ziet die zonder hoofddoek lopen. De hoofdmoot zelfs.

Owja jij weet het beter?
Jij hebt met die meiden gepraat? jij kent de cultuur van binnen en buiten?
Nee, dus stop met gissen en gokken

Ja inderdaad, en met die meisjes hoef ik niet te praten.. Als ik in Amsterdam in ben en ik hoor van die Marokkaanse/Turkse meisjes nog steeds in hun eigen taal spreken vind ik dat behoorlijk schokkend en bijdehand.. Getuigt toch niet echt van wil om goed te integreren..

Ja inderdaad, en met die meisjes hoef ik niet te praten.. Als ik in Amsterdam in ben en ik hoor van die Marokkaanse/Turkse meisjes nog steeds in hun eigen taal spreken vind ik dat behoorlijk schokkend en bijdehand.. Getuigt toch niet echt van wil om goed te integreren..

Dus je heeft toe dat je zelf niet weet wat er zich afspeelt in hun leefwereld; Je hebt nog nooit met één van hen gepraat en je trekt zo'n harde conclusis; Sterk, heel sterk. Je bent wellicht HSP.

verkeerde conclusie. De tekst verduidelijkt (en als je een betje googled kom je tot de zelfde conclusie) dat steeds meer vrouwen en mannen van allochtone afkomst een partner, uit vrije keuze, ui hun land van origine halen, omdat ze geloven dat deze beter zijn dan de allochtonen in europa. (de demonisering van de allochtonen geeft hen ook beinvloed).

Ik denk niet dat je kunt stellen dat de demonisering een grote rol speelt. Maar juist religie/afkomst. Ze zoeken een meisje dat moslima is of wilt worden en daar zijn er nu eenmaal niet veel van in nederland.

Bwhahahaha
Knap dat jij als nederlander en autochtoon zijnde met blijkbaar zeer minieme contacten met allochtonen het beter weet als een mij(marokkaan zijnde)
Ik zeg xenofobie
Stap maar eens een keertje op eentje af ipv met zulke vooroodelen er uberhaupt al naar te kijken
Ze zullen heus je keel niet doorsnijden
Maar je beredeneert zo dom dat ik niet eens met je in discussie ga

Ik denk niet dat je kunt stellen dat de demonisering een grote rol speelt. Maar juist religie/afkomst. Ze zoeken een meisje dat moslima is of wilt worden en daar zijn er nu eenmaal niet veel van in nederland.

als ik de rechtsen op deze site hoor zijn er heel veel moslima's in Nederland; Ik denk dat het ook bij hen 50/50 is. Ik denk niet dat een gebrek aan keuze de oorzaak is dat men in het buitenland een partner zoekt.

als ik de rechtsen op deze site hoor zijn er heel veel moslima's in Nederland; Ik denk dat het ook bij hen 50/50 is. Ik denk niet dat een gebrek aan keuze de oorzaak is dat men in het buitenland een partner zoekt.

Generalisatie is dat van de ''rechtsen''.
En met 50/50 bedoel je evenveel mannen als vrouwen of 50 kiest voor een ned. en de andere helft voor marokkaanse?

Generalisatie is dat van de ''rechtsen''.
En met 50/50 bedoel je evenveel mannen als vrouwen of 50 kiest voor een ned. en de andere helft voor marokkaanse?

neen, ik bedoelde dat er evenveel Marokkaanse vrouwen als mannen zijn. Dus dat kan geen reden zijn dat men in het buitenland een vrouw zoekt.

niet de reden uiteraard maar het kan toch wel een reden zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven