AndroidHealthClinic

Nieuws Jongeren verdrijven politie met projectielen in Anderlecht

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Jongeren verdrijven politie met projectielen in Anderlecht

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
(Archieffoto).

In de buurt van het metrostation Aumale in Anderlecht is het woensdagavond tot een botsing gekomen tussen een twintigtal jongeren en de politie. Het incident deed zich voor rond 17.00 uur, toen agenten van de federale politie bezig waren de identiteit van twee mensen te controleren, naar aanleiding van een gewelddadige overval die zich had voorgedaan.

Die controle leidde tot een bijeenkomst van een twintigtal jongeren. Zij beledigden de agenten en bekogelden hen met projectielen. De agenten vroegen daarop versterking van de federale politie en van politiehonden.

Gebeten
De politie wilde vervolgens de identiteit van enkele van de jongeren controleren. Een 25-jarige man greep daarbij een agent vast en deelde ook klappen uit aan twee andere, terwijl hij probeerde hen van hun wapen te beroven. Hij werd in de dij gebeten door een politiehond, naar het ziekenhuis gevoerd en vervolgens gevangengezet.

Uiteindelijk verlieten de agenten de plaats van het incident, onder een regen van projectielen. Eén politieman werd aan de nek geraakt. (belga/sps)
Gaat goed daar in Brussel, politie staat gewoon machteloos tegen dit tuig.

ligt het aan mij of zie ik daar een verdacht hoge concentratie van Marokkanen?

Aan de foto te zien lijkt het meer op marokko.
Gelukkig betreft het maar een incident..

napalm der op

• Topic Starter Topic Starter
De foto is een archieffoto. Maar in Anderlecht is de concentratie allochtonen sowieso zeer hoog.

nee hoor, als je dat zegt ben je meteen een racist.

die arme jongens zijn hier in ons land, en worden hier door de maatschapij verstoten...en dan gaan jullie zeuren als ze de politie lastigvallen...ze doen toch nooit iets mis, die altijd zo vriendelijke marrokanen...het zijn uitzonderingen die ruzie zoeken (dat zie je op de foto, het gaat hier om 'uitzonderingen') volgens mij is een uitzondering normaal 1 of 2 personen, maargoed.

niemand meer die mijn hiervoor kan rapporteren:cool:

gewoon het leger op afsturen...agenten zetten geen zoden meer aan de dijk...tijd voor wat grover geschut.

Hier ben ik dus ook bang voor dat dit in Nederland gaat gebeuren. En die kans is groot, want onze huidige aanpak met jeugdzorg en dergelijke faalt keihard. Er moet echt dingen veranderen. Gelukkig richten we ons niet op één ding met CDA aan de macht....

pikzwart daar...

Niks over de aanleiding ?

Nee, dat is niet de aanleiding die ik bedoelde. Ik bedoelde waarom een 20tal jongeren projectielen smeten naar de flikken.

• Topic Starter Topic Starter
Of de flikken waren niet zo professioneel. Komt ook wel eens voor.

Wat is er dan zo grappig ? Alsof je zoiets kan uitsluiten ???

@ big T: en zal ik maar afkomen met 'vooroordeel'.

Terug
Naar boven