MuscleMeat

Nieuws Jongeren verdrijven politie met projectielen in Anderlecht

Word tijd dat de BCS die mocro's weer eens een keer aanpakt!

Het gaat niet over hard aanpakken, maar over een rechtvaardig beleid kunnen voeren. Als gevangenissen een leerschool zijn voor criminaliteit, dan moet men de gevangenen maar laten werken zodat ze geen tijd hebben om die dingen te leren. Bespaart de samenleving ook een hoop geld.

Wellicht kunnen jullie ze aan de wegen laten werken net als in Amerika... misschien wordt het dan nog eens wat met die wegen van jullie! :D

Gewoon een paar bussen vol opgefokte paracommando's erop af sturen. Gevechtskledij aan en kloppen maar! Brussel en zijn deelgemeenten raken totaal verrot door al dit tuig en het zal alleen maar erger worden. En geen politicus (op een paar uitzonderingen na) die de daders bij hun naam durft noemen. En dan bedoel ik niet Mohammed, Rachid, of Fawsi, maar k*tmocro's.

• Like
Waarderingen: MrJ
Straks (of misschien is het al zo ver, dat weet ik niet) krijg je van die buurten net zoals in NL dat de politie er niet eens meer durft te komen.
Dan is er toch iets GOED fout wat de politie uitstraalt.
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat het hier in mijn buurt achteruit gaat..

Same shit, different day..

De politici, die dit probleem niet inzien (crapule bendes allochtonejongeren die zich brussel en omstreken toe-eigenen), zouden weer eens jong moeten zijn.

Wij zagen dit al meer dan 10 jaar geleden aankomen. Toen was het voor ons als jonge tiener ook not done naar walibi het pretpark te gaan met een kleine groep.

Als wij met school gingen (meer meiden dan jongens in die school), waren er ook scholen uit het brusselse met allemaal allochtone jongeren. Was de hele dag jacht op blanken, leraars stonden machteloos ertegen.

Na een paar keer is onze school er gewoon meegestopt met nog te gaan naar walibi :D.

ik ga enkel nog naar brussel als het voetbal is, is de enige avond waar je min of meer gerust kan rondlopen.

Is gewoon k*t dat deze groep er steeds voor zorgt dat je posts neerzet die je racist doen lijken, terwijl ik (en veronderstel het meerendeel van de posters in dit topic) geen problemen heb met de normale allochtoon, de allochtoon die zich gedraagt en graag in belgie woont...

Het wordt gewoon van generatie op generatie doorgegeven door die reljongeren. Is de ene lichting volwassen, staat er al een nieuwe klaar...

Bij die rellen met de hooligans van anderlecht zag je op de beelden ook kleine jongens van 12 jaar stenen gooien naar de politie, dus die worden ook klaargestoomd om te rellen...

Was laatst in de krant, de belgische gevangenen maken maar 40 % uit van de totale gevangenisbevolking. En bij de belgische gevangenen waren de allochtonen met belgisch pasport meegerekend, dus trek die er af, en je komt mss aan 10 % uit:p

Oplossing voor dit probleem: i really dont know!! hun uitzicht op een mooie toekomst verbeteren, maar dat kunnen wij niet alleen, daar moeten ze zelf iets voor willen doen ook.

Als je stopt op je 14 jaar met naar school te gaan, omdat ze op school ook racistisch zijn en je daardoor geen goede punten haalt :rolleyes: en je in het gangsterleven mooiere gangsterperspectieven hebt, tja hoe moet je hun dan nog een toekomst gaan bieden?

Er zijn zat belgische jongeren zonder diploma en met strafblad, die toch nog hebben kunnen veranderen...

• Topic Starter Topic Starter
En jij gaat mij toch niet vertellen dat je niet beseft dat alcohol even verslavend is of zelfs verslavender dan illegale middelen?:D Moet ik dat tabelletje van the lancet er nog eens bijhalen?
Ten eerste gaat dat tabelletje helemaal niet over hoe verslavend het is, maar over wat de invloed van het middel is op de gezondheid, het aantal doden etc. Natuurlijk scoort alcohol dan hoog, omdat het gewoon legaal verkocht mag worden op plaatsen waar gewoon heel veel mensen uitgaan, dus de impact op verkeersslachtoffers ed is dan hoger. Speed, coke en heroïne zijn verslavender dan alcohol, en als ze vrij verkocht zouden worden, dan zouden ze nog veel meer schade veroorzaken dan nu het geval is.

Ten tweede ging het in deze discussie over wat strafbaar is en wat niet, en alcohol verkopen is gewoon niet strafbaar (tenzij men verkoopt aan minderjarigen).

Maar ff weer on-topic:

@Cyan, dit is de échte reden volgens het Vlaams Belang (ik zeg niet dat ik het direct geloof):

Oorzaak rellen = ramadan

28.08.2009 14.28u - Nadat het woensdag al in Anderlecht tot een confrontatie kwam tussen politie en een twintigtal ‘jongeren’, was het afgelopen nacht andermaal prijs, deze keer in Molenbeek.

Rond middernacht werd de brandweer opgeroepen om enkele in brand gestoken banden te blussen, die in het midden van de weg waren gelegd. Ter plaatse werden de brandweermannen door ‘buurtjongeren’ bekogeld met kasseien en stenen. Een grote politiemacht kwam snel ter plaatse, maar rond 2u ’s nachts verzamelden zich een hondertal ‘jongeren’ die vervolgens gemaskerd en gewapend met ijzeren staven en stenen op plundertocht trokken. Zo forceerden ze twee deuren van een gebouw met privéwoningen en staken er op de binnenkoer twee voertuigen in brand.

De politie voerde driemaal een charge uit vooraleer ze de jonge criminelen uiteen kon drijven. Eén agent raakte gewond door een projectiel, vier politievoertuigen raakten beschadigd en twee personen werden administratief aangehouden.

Wat was nu de aanleiding van de recente rellen in Anderlecht en Molenbeek? “Drugswijken”, luidde het bij de politietop. Meerdere bronnen bij het Brusselse veiligheidspersoneel bevestigen ons echter dat niet drugs, maar de ramadan aan de basis ligt van de rellen. Sinds het begin van de Islamitische vasten zoeken dagelijks tientallen jonge moslims de confrontatie met de ordediensten. Overdag is het relatief rustig, “want ze zijn bang opgepakt te worden en de nacht zonder eten in de cel door te brengen”, aldus de agent. Zodra ze na zonsondergang gegeten hebben, breken de zware rellen los.

Een andere bron bij de brandweer vertelde voorts dat hij en zijn collega’s van hun oversten de opdracht hadden gekregen om met de oudere wagens uit te rijden, omdat ze met zekerheid beschadigd zouden geraken tijdens de talloze interventies in de risicobuurten.

Onder politieke druk mag de ware toedracht van de feiten niet geweten zijn. Wanneer zullen de overheden in dit land eindelijk de moed hebben om het taboe op de vreemdelingencriminaliteit te doorbreken?

Het is belachelijk wat die "mensen" allemaal kunnen doen zonder dat er eens ingegrepen wordt. Waar ik op doel zal iedereen duidelijk zijn, de straatterreur, de criminaliteit, het kransenvoetbal op bevrijdingsdag etc.etc.

Maar goed, nog een groter gevaar voor de Nederlandse samenleving dan die rifapen is de linkse kerk. Die vindt het allemaal stiekem prachtig en reageert hier dan ook totaal verkeerd op. In plaats van meer en hardere politie-inzet krijgen deze jongetjes alleen maar cadeautjes in de zin van vakanties, buurthuizen etc.

In landen als Duitsland en Italie zou men vele malen harder reageren op dit soort terreur, zeker in Italie zou je kapot geslagen worden als je een grote mond op zou zetten tegen de carabinieri. Daar is men de Roemenen, die er pas sinds niet zo lang zijn, als helemaal beu terwijl hij tegen de Marokkanen nog niets zijn opgeschoten. Sterker nog, het wordt alleen maar erger.

Ik hoop dat Nederland nou eens wakker wordt en de rifijnen keihard gaat aanpakken, maar braaf en naief als we zijn zullen we wel weer meer vakanties weggeven en meer buurthuizen gaan openen. Doodziek wordt je ervan.

Meerdere bronnen bij het Brusselse veiligheidspersoneel bevestigen ons echter dat niet drugs, maar de ramadan aan de basis ligt van de rellen. Sinds het begin van de Islamitische vasten zoeken dagelijks tientallen jonge moslims de confrontatie met de ordediensten.

Veel wijzer kan je ook niet worden van dit stuk tekst. ???
Welke aspect van ramadan en hoe precies ? Waarom zou ik het 'drugstheorie' verkiezen boven de 'ramadantheorie' ?

Veel wijzer kan je ook niet worden van dit stuk tekst. ???
Welke aspect van ramadan en hoe precies ? Waarom zou ik het 'drugstheorie' verkiezen boven de 'ramadantheorie' ?

Drugstheorie? allochtonen gebruiken minder drugs, behalve weed dan maar dat word je niet agressief van.

DBB knokploeg.

Het komt er hier ook van in Nederland, duurt niet lang meer.
Zie het op de school van mijn zoontje, de meeste gastjes accepteren absoluut geen autoriteit en wensen niet gecorigeerd te worden.
Het merendeel van dat soort kids dat niet te corigeren is zijn Surinaams en Marokaans maar er zijn ook een paar Nederlanders die er ook wat van kunnen.

Het is die hondsbrutale generatie geboren in de jaren 60 en 70 (behoor er zelf toe) die nu kinderen heeft en dat gaat niet zo lekker want die komen uit een tijd dat alles kon en mocht.
En dat is nou niet meer zo in de buitenwereld maar hun kindjes..... Ja die moeten ruim baan krijgen om alles te flikken wat ze willen en o als je ze er op aan spreekt worden ze des duivels want hun kind is zo een schatje..sterker nog het is een engel.

Laatst bewerkt:
Wat was nu de aanleiding van de recente rellen in Anderlecht en Molenbeek? “Drugswijken”, luidde het bij de politietop.
Hier wordt het uitgelegd hoe het situatie in elkaar zit volgens de korpschef:

De rellen die eind augustus en afgelopen nacht zijn uitgebroken in de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek mogen dan wel voornamelijk het werk zijn van groepjes jongeren, ze worden in de hand gewerkt door andere mensen, criminelen die op de achtergrond blijven maar de jongeren bij elke gelegenheid ophitsen. Dat zegt de korpschef van de zone Brussel West, waaronder Sint-Jans-Molenbeek valt.
We zouden kunnen doen alsof onze neus bloedt en een soort gedoogbeleid voeren maar we hebben de beslissing genomen dat niet te doen en blijven in die wijken repressief optreden. Zo zijn er de laatste weken een vijftiental vzw's gesloten waar drugs werden verkocht en gebruikt. Het optreden van de politie is voor die mensen een storende factor en daarom willen ze ons stokken in de wielen steken."
[Link niet meer beschikbaar]

Het gaat er dus niet over dat de drugs een directe, casuale oorzaak heeft.

Nog ff dan worden ze uitgerust met tennisrackets, kunnen ze de projectielen terug slaan op een milieuvriendelijke manier.

• Like
Waarderingen: MrJ
tja, onze geweldige regering heeft ze zelf naar hier gehaald

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven