AndroidHealthClinic

Nieuws Jongeren verdrijven politie met projectielen in Anderlecht

• Topic Starter Topic Starter
Haha, de integratie onmiddelijk stopzetten is de enige oplossing, de gevangenis is een leerschool voor de criminaliteit dus dat "hard aanpakken" wat volgens rechts het probleem zou oplossen is pure onzin.
Het probleem is dat in België het hele systeem gewoon aan het falen is. Enerzijds heb je de gevangenissen die vol zitten, waardoor straffen gewoon niet meer uitgevoerd worden. Als gevolg daarvan zakt bij politie de moed in de schoenen, omdat iemand die opgepakt wordt even later gewoon weer vrijgelaten wordt. Dit geeft criminelen zeer zeker een gevoel van macht, het stimuleert criminaliteit. Het is de pakkans en daadwerkelijke uitvoering van straffen die een rem kan zetten op die criminaliteit, en dit ontbreekt beiden in dit land.

Het gaat niet over hard aanpakken, maar over een rechtvaardig beleid kunnen voeren. Als gevangenissen een leerschool zijn voor criminaliteit, dan moet men de gevangenen maar laten werken zodat ze geen tijd hebben om die dingen te leren. Bespaart de samenleving ook een hoop geld.

Echt waar cyan dat je het opneemt voor de arme inwoonertjes van anderlecht is gewoon te belachelijk voor woorden. Het is daar allemaal crapul dat te pas en te onpas relt voor de domste reden eerst .

En spreek uit eigen ervaring als het over grond gebied anderlecht gaat.
Aantal jaar geleden gingen wij op school uitstap naar korperwelten. Aangezien dit een educatieve uitstap was en verplicht gingen de paar turkse jongeren mee . Alleen deze bleven aan de ingang staan en dat was ok voor de directie maar niet voor mohamed en ali uit maroko die toevallig voorbij kwamen . En deze jongens begon uit te schelden dat ze een schande waren terwijl ze niet mis deden maar ze gingen door. Toen we terug naar de bus gingen kwamen deze Oh zo onschuldige jongens terug met ijzeren staven en dergelijke toen is het uit gedraaid in een knok partij bus tegen 3a4man. Hierna werd de bus ook nog bijna klem gereden door een auto met jawel weer van deze onschuldige jongens in en zijn we ternauwernood aan een ongeluk ontsnapt.
Dit in gedachte nemend dat dit 5 jaar geleden was en de toestand alleen maar erger is geworden is het volgens mij voldoende om begginen te relen als de politie enkel een controle doet op de verkeerde groep .

Daarom steun ik ook het voorstel van napalm of dergelijke want dit is onhandelbaar tuig en als je het voor hun opneemt zegt het veel over jou of je naïviteit waar je mee voor de dag komt. Terug sturen en laat hun ginder maar wat gaan gooien naar de politie zitten ze samen met cekaki op hotel gezellig toch :D

Ik heb een 12 jaar geleden in Molenbeek een gelijkaardig voorval gehad. We bezochten een marokkaans jeugdhuis en stonden buiten een sigaret te roken waarop 5 jonge gastjes van misschien nog geen 12 jaar voorbij kwamen en een sigaret vroegen, we wilden er maar eentje geven en toen wilden ze het hele pakje...we weigerden en ze gingen weg en wij gingen ook naar binnen. Totdat 10 minuten later een hele meute buiten stond dat ons racisten vond en ons ging aanpakken als we naar buiten kwamen. Gelukkig waren er een paar oudere die de boel onder controle konden houden zodat we veilig terug naar onze bus konden gaan. Het was toen al ****ed up ginder!

Ik snap ook nooit waarom gevangenen niet standaard 40 uur werken. Zo kan de staat producten leveren tegen een goedkope prijs en toch winst maken (extra inkomsten overheid) plus je geeft de gevangenen een positieve impuls. Als je 40 uur werkt kan je ook kans maken op een opleiding i.c.m. goed gedrag.

Haha, de integratie onmiddelijk stopzetten is de enige oplossing, de gevangenis is een leerschool voor de criminaliteit dus dat "hard aanpakken" wat volgens rechts het probleem zou oplossen is pure onzin.

nee dat softe gedoe helpt :rolleyes: die lachen zich kapot omdat nederland (en belgie) zo'n exteem tolerant land is op dat gebied.

Ik snap ook nooit waarom gevangenen niet standaard 40 uur werken. Zo kan de staat producten leveren tegen een goedkope prijs plus je geeft de gevangenen een positieve impuls. Als je 40 uur werkt kan je ook kans maken op een opleiding i.c.m. goed gedrag.
Proefprojecten in Amerika hadden zeer positieve resultaten. De gevangenen zeiden zelf in de camera dat ze het veel aangenamer vonden. Zelfs in die mate dat je je kon afvragen of het de straf niet teveel verzachtte...

Volgens mij gebeurd het hier ook wel, maar nog te weinig.

Het probleem is dat in België het hele systeem gewoon aan het falen is. Enerzijds heb je de gevangenissen die vol zitten, waardoor straffen gewoon niet meer uitgevoerd worden. Als gevolg daarvan zakt bij politie de moed in de schoenen, omdat iemand die opgepakt wordt even later gewoon weer vrijgelaten wordt. Dit geeft criminelen zeer zeker een gevoel van macht, het stimuleert criminaliteit. Het is de pakkans en daadwerkelijke uitvoering van straffen die een rem kan zetten op die criminaliteit, en dit ontbreekt beiden in dit land.

Het gaat niet over hard aanpakken, maar over een rechtvaardig beleid kunnen voeren. Als gevangenissen een leerschool zijn voor criminaliteit, dan moet men de gevangenen maar laten werken zodat ze geen tijd hebben om die dingen te leren. Bespaart de samenleving ook een hoop geld.

Van alle verdachten die in voorarrest worden gezet worden de straffen wel degelijk uitgevoerd, one systeem staat trouwens bekend van amper gevangen vrij te laten in voorarrest, 1/3 van de gevangen zit in voorarrest, vind ik zelf zwaar overdreven.

Dat de criminaliteit gestimuleerd word doordat sommige hun straf niet moeten uitvoeren is onzin, het is vrij zeker dat de onderzoeksrechter je aanhoud als je al voor de 2de keer of meer voorgeleid word.

Ja je kan ze natuurlijk in hun cel laten zitten maar grote kans dat ze daardoor vol haat en frustratie uit de gevangenis komen. Ze hebben geen positieve impulsen gehad, verantwoordelijkheden gehad, teamwork en sociale vaardigheden opgebouwd. En ja het kan dan minder een straf voelen maar als het aantal terug vallen verminderd, wat is er dan beter?

nee dat softe gedoe helpt :rolleyes: die lachen zich kapot omdat nederland (en belgie) zo'n exteem tolerant land is op dat gebied.

Belgie zou ik niet extreem tolerant noemen, gevangen van over heel de wereld zitten te klagen "**** the belguim system". Ik hoorde wel dikwijls dat het systeem in Nederland erg goed is.

Van alle verdachten die in voorarrest worden gezet worden de straffen wel degelijk uitgevoerd, one systeem staat trouwens bekend van amper gevangen vrij te laten in voorarrest, 1/3 van de gevangen zit in voorarrest, vind ik zelf zwaar overdreven.

Dat de criminaliteit gestimuleerd word doordat sommige hun straf niet moeten uitvoeren is onzin, het is vrij zeker dat de onderzoeksrechter je aanhoud als je al voor de 2de keer of meer voorgeleid word.
Ik stel voor dat jij dit eens leest: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...nder-dan-drie-jaar-niet-meer-uitgevoerd.dhtml

Ik snap ook nooit waarom gevangenen niet standaard 40 uur werken. Zo kan de staat producten leveren tegen een goedkope prijs en toch winst maken (extra inkomsten overheid) plus je geeft de gevangenen een positieve impuls. Als je 40 uur werkt kan je ook kans maken op een opleiding i.c.m. goed gedrag.

de ergste criminelen gebruiken voor medicijn proeven op uit te voeren.

en dat werken moet wel zwaar en vernederen werk zijn. het is immers een straf..

Ja maar die zitten al enkele maanden in voorarrest (of zijn in voorarrest vrijgelaten), ik ben zelf ook vrijgelaten na 7 maanden met een enkelband, maar ik zat er wel 7 maanden he. Je krijgt ook alleen maar een enkelband bij straffen onder de 3 jaar.
Hier nog eentje: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...tietop-hekelt-straffeloosheid-in-Belgie.dhtml

"Uit een analyse van de federale gerechtelijke politie blijkt zelfs dat criminele bendes die honderden inbraken hebben gepleegd, na hun veroordeling bijna meteen weer op vrije voeten zijn. "En dat voor een categorie criminelen, 'de rondtrekkers', die al bijna zeven jaar een topprioriteit vormen in België", betreurt politietopman Van Thielen."

Natuurlijk leidt straffeloosheid tot meer criminaliteit. Men kan immers gewoon doorgaan zonder te hoeven rekening houden met het risico opgesloten te worden. Hoe kan je dat nou onzin noemen, dat is de logica zelve en in studies trouwens aangetoond.

Hier nog eentje: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...tietop-hekelt-straffeloosheid-in-Belgie.dhtml

"Uit een analyse van de federale gerechtelijke politie blijkt zelfs dat criminele bendes die honderden inbraken hebben gepleegd, na hun veroordeling bijna meteen weer op vrije voeten zijn. "En dat voor een categorie criminelen, 'de rondtrekkers', die al bijna zeven jaar een topprioriteit vormen in België", betreurt politietopman Van Thielen."

Natuurlijk leidt straffeloosheid tot meer criminaliteit. Men kan immers gewoon doorgaan zonder te hoeven rekening houden met het risico opgesloten te worden. Hoe kan je dat nou onzin noemen, dat is de logica zelve en in studies trouwens aangetoond.

Er is altijd het risico opgesloten te worden, je gaat zoiezo in voorarrest, die straffeloosheid vind alleen plaats als iemand bv 3 maand in voorarrest zat en een jaar later veroordeelt word tot 18 maanden, dan gebeurt het soms dat hij niet meer word opgeroepen.
Dat is compleet iets anders dan geen risico lopen in de bak te gaan zitten.

---------- Toegevoegd om 23:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:02 ----------

na hun veroordeling bijna meteen weer op vrije voeten zijn.
Je zegt het zelf NA hun veroordeling, als je veroordeelt word is het einde eindelijk in zicht, voorarrest dat is het grootste probleem.

Genoeg gevallen waarbij zelfs het voorarrest niet uitgevoerd wordt. Hoe kan dat ook, er zijn haast geen plaatsen. Jij hebt gewoon pech gehad waarschijnlijk.

Maar je bent het toch hopelijk met me eens dat het gewoon helemaal misloopt in België wat de strafuitvoering betreft?

Haha, de integratie onmiddelijk stopzetten is de enige oplossing

IMO is het daarvoor al veel te laat... gewoon grote, strenge patrouilles met ruberen kogels (OK, deze kunnen ook dodelijk zijn, maar toch minder dan met echte kogels = casualties of war ;))

laat ze dan nog maar eens met blikjes mekka-cola gooien...

Genoeg gevallen waarbij zelfs het voorarrest niet uitgevoerd wordt. Hoe kan dat ook, er zijn haast geen plaatsen. Jij hebt gewoon pech gehad waarschijnlijk.

Maar je bent het toch hopelijk met me eens dat het gewoon helemaal misloopt in België wat de strafuitvoering betreft?

Ik vind het systeem schitterend het is alleen verschrikkelijk uit balans, lagere straffen is positief maar dit mag niet toegepast worden op pedofielen, moordenaars etc..., Ook worden inbraken een pak minder hard gestraft dan het verkopen van illegale middelen (drugs/anabolen), terwijl ik het stelen van iemands zuur verdiende spullen wel een stukje erger vind dan mensen verkopen wat ze zelf willen.
Justitie houd ook de internering achter de hand, en als je blijft terugkomen ben je op een keertje zwaar gekloot...

Natuurlijk moeten er gevangenissen bijkomen, en daar zijn ze ook mee bezig.

Een keer bestolen worden is minder erg dan je leven om zeep helpen met hard drugs, wat natuurlijk vaak genoeg gebeurd. Dus zo onlogisch zijn die verhoudingen in straffen niet. Al zal jij dat vanuit jouw perceptie anders zien. Ik snap verder niet hoe je de huidige situatie schitterend kan noemen. Justitie is een puinhoop in België, ja schitterend als je crimineel bent.

Een keer bestolen worden is minder erg dan je leven om zeep helpen met hard drugs, wat natuurlijk vaak genoeg gebeurd. Dus zo onlogisch zijn die verhoudingen in straffen niet. Al zal jij dat vanuit jouw perceptie anders zien. Ik snap verder niet hoe je de huidige situatie schitterend kan noemen. Justitie is een puinhoop in België, ja schitterend als je crimineel bent.

Belgie is juist enorm slecht als je crimineel bent, geen enkel land waar 1/3 van de gedetineerde in voorarrest zit, In nederland is er bewijs nodig, in belgie kunnen ze je veroordelen op vermoedens. Van heel de wereld klagen ze over het belgische systeem, ook is de internering de hel. In sommige gevangenissen is er geen toilet, zou ik zoch niet zo schitterend noemand als je een crimineel bent?

Volgens jouw perceptie kunnen ze ineens ook verkopers van alcohol achter de tralies zetten, of worden er aan alcohol geen mensen verslaafd? Het is trouwens de eigen keuze van de gebruiker om drugs te kopen, wat je moeilijk kan zeggen als al je spullen uit je huis gestolen zijn.

Ik heb al aangetoond waarom ik zeg dat België op veel vlakken eerder een paradijs is voor criminelen. De straffeloosheid, de wet Lejeune, het makkelijk ontsnappen, de vaak zachte straffen, grote kans op enkelband, procedurefouten waardoor zware criminelen gewoon vrijkomen, het houdt niet op. Criminaliteit loont hier vaak meer dan wat anders.

Ja de gevangenissen zijn verouderd en de cellen vaak smerig, maar je zit daar ook niet op hotel. Het enige nadeel voor mij is dat de oude gevangenissen het ontsnappen makkelijker maken.

Verkopers van alcohol, komaan gast. Je gaat me toch niet vertellen dat je het verschil niet begrijpt tussen een legale en illegale substantie?

Ik heb al aangetoond waarom ik zeg dat België op veel vlakken eerder een paradijs is voor criminelen. De straffeloosheid, de wet Lejeune, het makkelijk ontsnappen, de vaak zachte straffen, grote kans op enkelband, procedurefouten waardoor zware criminelen gewoon vrijkomen, het houdt niet op. Criminaliteit loont hier vaak meer dan wat anders.

Ja de gevangenissen zijn verouderd en de cellen vaak smerig, maar je zit daar ook niet op hotel. Het enige nadeel voor mij is dat de oude gevangenissen het ontsnappen makkelijker maken.

Verkopers van alcohol, komaan gast. Je gaat me toch niet vertellen dat je het verschil niet begrijpt tussen een legale en illegale substantie?
En jij gaat mij toch niet vertellen dat je niet beseft dat alcohol even verslavend is of zelfs verslavender dan illegale middelen?:D Moet ik dat tabelletje van the lancet er nog eens bijhalen?

Als er nieuwe gevangenissen bijstaan zijn die problemen opgelost, maar ik vind toch dat er meer werkstraffen mogen gegeven worden dan gevangenisstraffen (of naar jeugdinstellingen sturen) omdat 9 van de 10 hun criminele carriere pas begint na goed te zijn opgeleid in Mol.

Terug
Naar boven