AndroidHealthClinic

Jou positie binnen het Amerikaanse gedachtengoed

Marky

Monstrous Giant
Waardering
333
Kieskompas - DAG

Zelf zit ik sociaal liberaal gezien op exact dezelfde lijn als John Edwards, alleen ben economisch wat meer centraal gelegen.

Ben blij geen resident van the US te zijn, weinig diversiteit daar. Het is oneindig veel scherper of of dan in Europa dat je van knopen doorhakken niet eens meer kunt spreken, maar meer uitsluiting van bepaalde groepen bij welke uitkomst dan ook.

ik zit het dichtst bij Obama. Ik ben volgens dit erg progressief, en economisch bijna exact neutraal.

Vind het maar een bullcrap concept. Als je de meeste vragen met "gezond verstand" beantwoordt kom je op sociaal liberaal-progressief uit. Lord knows dat ik mij niet links van het spectrum bevind.

Sociaal liberaal progressief. Op dezelfde lijn met Hillary Clinton en John Edwards.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zou zelf voor Hillary gaan.

republiek = democraat = prullenbak

Barack Obama, denk dat je als Europeaan al snel een liberaal progressieve houding hebt in deze wijzer. Amerikanen zijn nogal conservatief en de republikeinen zouden hier bijna aan de extreem-rechtse kant van het spectrum staan.

'Het scheppingsverhaal moet naast de evolutietheorie onderwezen worden'

Wat is DIT voor een demented ****wit stelling? Dit is GEEN optie. Gewoon niet. Judge Jones (o.a.) heeft er een vernietigend rechterlijk stokje voor gestoken. Dat deze vraag nog voorkomt in deze test zou ons zwaar te denken moeten geven.

ik kom zelf uit op Obama. (wat een verrassing :D)

Verder nog wat leuke dingen over 'Ron Paul' (de man die in het overzicht op de middenlijn staat aan de rechter zijde)

Orcinus

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

De man in het midden is Don Black. Pettemans ernaast zijn zoon. Lekker volk...
20071220RonPaulDonBlack.jpg

'Het scheppingsverhaal moet naast de evolutietheorie onderwezen worden'

Wat is DIT voor een demented ****wit stelling? Dit is GEEN optie. Gewoon niet.
Wat is daar mis mee? Het is juist prima. Geef mensen alle aannames en laat ze zelf uitmaken wat ze willen geloven.

@ eric: idd wel grappig dat links in de VS gewoon rechts kan zijn in Europa. Alles is relatief ;)

in de buurt van ron paul
ben ik nu slecht ?

Wat is daar mis mee? Het is juist prima. Geef mensen alle aannames en laat ze zelf uitmaken wat ze willen geloven.

Idd wel grappig dat links in de VS gewoon rechts kan zijn in Europa. Alles is realtief ;)

Omdat op school op het gebied van wetenschap meestal geen plek is voor aannames. Dat kan je misschien bij economie onderwijzen maar toch echt niet bij zaken die geen enkele wetenschappelijk basis hebben. Sprookjes vertellen doe je aan peuters, die gaan meestal niet naar school.

Gelukkig is er genoeg rechtspraak op dat gebied die ID als lesmateriaal tegenhoudt. Jammer genoeg hebben we hier alleen een malloot als Maria van der Hoeven die bijna hetzelfde wil laten onderwijzen op scholen.

Kinderen vergiftigen met religieuze zooi behoort geen plek te hebben op scholen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Omdat op school op het gebied van wetenschap meestal geen plek is voor aannames. Dat kan je misschien bij economie onderwijzen maar toch echt niet bij zaken die geen enkele wetenschappelijk basis hebben. Sprookjes vertellen doe je aan peuters, die gaan meestal niet naar school.

Gelukkig is er genoeg rechtspraak op dat gebied die ID als lesmateriaal tegenhoudt. Jammer genoeg hebben we hier alleen een malloot als Maria van der Hoeven die bijna hetzelfde wil laten onderwijzen op scholen.

Kinderen vergiftigen met religieuze zooi behoort geen plek te hebben op scholen.
Eh? Religie wordt juist veel meer onderwezen dan Darwin ed. Ik heb op school (christelijke) elke week 2 uur godsdienst gehad, nooit wat gehoord over Darwin. Dat bedoelde ik dus: zelfs Darwin is slechts een aanname hoor, geen wetenschap. Ik ga bij die stelling juist er vanuit dat wetenschap in Amerikaanse scholen meer aan bod zal komen, volgens mij is dat nu niet het geval? Als iemand minder religie op school wil ben ik het wel :p

Ja, maar zo stuur je de kinderen wel richting een kant op. Je geeft ze geen ruimte zelf te beslissen.

@ eric: idd wel grappig dat links in de VS gewoon rechts kan zijn in Europa. Alles is relatief ;)

Wat is daar mis mee? Heb je ff? Want zo'n beetje alles is er mis mee. Mensen zijn niet in staat om dat zelf uit te maken. (als dat elitair klinkt, so be it, maar dat is een kwestie van bekijken van de cijfers in een land als Amerika en de ontwikkelingen, die ook in Nederland te zien zijn overigens.) De BBC heeft er een mooie docu over gemaakt: BBC Horizon: A war on science (en zo zijn er legio te vinden)

Creationisme = Stupifying = not suitable for school.

Indeed. Maar vergeet trouwens de homeschooling in Amerika niet. Teveel kinderen worden door ouders met zware achterstanden 'onderwezen'. Eens zoeken op Maria van de Hoeven dan.

in de buurt van ron paul
ben ik nu slecht ?

Nee, natuurlijk niet, maar Ron Paul is gewoon een retarded idiot. (al issie dan arts)

Precies, laat ze alles maar eens bespreken en daarna beslissen :)

Haha, moest even denken aan een uitspraak van Christopher Hitchens, waarin hij opmerkte dat het idd voordelen kan hebben:

In de zondagscholen MOET de evolutietheorie ook worden onderwezen als ze 'equal time' verdienen.
Maar zonder gein, dat evolutietheorie weinig aan bod komt moet niet worden opgelost door meer vrijheid voor andere zaken. We gaan toch ook niet vertellen dat de aarde plat is, om ze vervolgens maar te laten kiezen?

Wat is daar mis mee? Heb je ff? Want zo'n beetje alles is er mis mee. Mensen zijn niet in staat om dat zelf uit te maken. (als dat elitair klinkt, so be it, maar dat is een kwestie van bekijken van de cijfers in een land als Amerika en de ontwikkelingen, die ook in Nederland te zien zijn overigens.) De BBC heeft er een mooie docu over gemaakt: BBC Horizon: A war on science (en zo zijn er legio te vinden)
En daar sla je dus de plank mis. Nu praat je net als een gelovige: onderzoek niets, denk niet na, wij vertellen wel ff hoe de vork in de steel zit, alles wat jullie nog moeten doen is volgen en geloven. Wat een load of crap! Laat mensen denken, laat mensen discussieren over alles wat er in de wereld gebeurd. Alleen zo open je ogen. Als je in scholen gewoon wat Darwin voorschoteld en verwacht dat mensen dat slikken dan ben je net zo slecht bezig als die conservatieve puristen die hun kinderen brainwashen met bijbelverhaaltjes en eigen wetten.

Geef de jeugd de kans om zichzelf te ontwikkelen, geef ze zoveel mogelijk opties, laat elk onderwerp bespreekbaar. Als je niet gaat praten over religie kan je ook niet aantonen hoe debiel het wel is. Als men op school Darwin krijgt (of whatever theorie) en thuis is er ook nog eens taboe over religie, tja dan veranderd er dus niets. Dan blijft iedereen gewoon in dezelfde hokjes denken.

Ik ben een groot tegenstander van religie op school als apart vak, maar ik spreek hier over een soort nieuw vak, een mogelijkheid om over alle mogelijke theorieën kritisch te praten op school, de zwakheden in elke theorie na te gaan, en dan de leerlingen hun eigen conclusies laten maken. Ik ben dus niet voor aparte uurtjes islam, of andere godsdiensten laat dat duidelijk zijn ;)

sure en daarna een lesje in boomknuffelen zeker?
Snap totaal niet waar dit op slaat, maar dat heb ik wel vaker bij jou :dunno:

En daar sla je dus de plank mis. Nu praat je net als een gelovige: onderzoek niets, denk niet na, wij vertellen wel ff hoe de vork in de steel zit, alles wat jullie nog moeten doen is volgen en geloven. Wat een load of crap! Laat mensen denken, laat mensen discussieren over alles wat er in de wereld gebeurd. Alleen zo open je ogen. Als je in scholen gewoon wat Darwin voorschoteld en verwacht dat mensen dat slikken dan ben je net zo slecht bezig als die conservatieve puristen die hun kinderen brainwashen met bijbelverhaaltjes en eigen wetten.

Geef de jeugd de kans om zichzelf te ontwikkelen, geef ze zoveel mogelijk opties, laat elk onderwerp bespreekbaar. Als je niet gaat praten over religie kan je ook niet aantonen hoe debiel het wel is. Als men op school Darwin krijgt (of whatever theorie) en thuis is er ook nog eens taboe over religie, tja dan veranderd er dus niets. Dan blijft iedereen gewoon in dezelfde hokjes denken.

Ik ben een groot tegenstander van religie op school als apart vak, maar ik spreek hier over een soort nieuw vak, een mogelijkheid om over alle mogelijke theoriën kritisch te praten op school, de zwakheden in elke theorie na te gaan, en dan de leerlingen hun eigen conclusies laten maken. Ik ben dus niet voor aparte uurtjes islam, of andere godsdiensten laat dat duidelijk zijn ;)

HET IS GEEN THEORIE. DE ID THEORIE BESTAAT NIET.
Het is één farçe, gefundeerd op negatieve argumenten.
(Empty cans rattle the most.) Het is een berg poep die bijeen wordt gehouden door advocaten (Johnson), wiskundigen (Dembski), en scheikundigen (Behe), die op hun gebied allemaal tot op het bot zijn ontkracht. En meer dan eens door studenten. (terwijl de beste lui allemaal zwaaien met hoge titels) Natuurlijk is de groep veel groter dan de namen die ik hier noem, maar het zijn wel de bekendste 'cdesign proponentsist', met titels als 'Darwin on Trial, Darwins Black Box, The edge of Evolution en No free lunch.
UTTER LYING CRAP.
De enige plek die de ID theorie in het onderwijs verdient is naast verhalen als de RK kerk die Galileo verketterde, of de ideeën die Newton bezighielden naast zijn toch redelijk geniale werk voor de mechanica.

Een van de beste werken op dit gebied vind ik tot nog toe: 'Tower of Babel', van Robert Pennock, die zelf ook als getuige is opgetreden in de Dover-rechtzaak.

Terug
Naar boven