AndroidHealthClinic

Joyce's come back!

Bezoekers in dit topic

Jkskenl

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
688
Waardering
58
Lengte
1m65
Massa
68kg
..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb overigens hier mijn trainingsschema!

Dag 1 Borst + triceps
Benchpress
Dumbbell press
Dumbbell fly

Cable pushdown (met touw)
Kickback

Cardio

Dag 2 Rug + biceps
Deadlift
Bent over row
Seated row

Barbell curl
Lever preacher curl

Cardio

Dag 3 Benen + schouders
Squat
Seated leg press
Leg extension
(zelfde voor hamstrings)

Seated military press
Dumbbell front raise

Cardio

Tips zijn altijd welkom natuurlijk. Tussendoor pak ik weleens een bodypump les mee of een cardiosessie!
 
Succes met de draad weer oppakken, nie meer loslaten nou he!
Je traint 5 dagen waarvan 3 KT?
Misschien nog even goed naar je schema kiken, denk dat je nog wat oefeningen mist...
bv rug... waarom geen pulldown?
En bv borst... bench en DB beide plat? Beter afwisselen, plat, incline, pak je net weer een ander gedeelte van je borst
 
Dankje voor je reactie Sue!

Gewoon pulldown erbij doen? en dan Dumbbell press incline van maken?
 
Ik weet niet hoe lang je al bezig bent en wat je lijf trekt, dus je moet zelf maar even kijken... pulldown kan je voor, achter, small grip, reverse (en nog wat variaties doen) je zou bv kunnen beginnen met front en achter, of als dat teveel is - samen met de rest de ene week front en de andere week achter.
Zelfde voor borst, bv eerst benchpress, dan incline db press en dan incline db flies, je kan dit per week omwisselen (of bv wisselen als je lijf weer even verandering nodig heeft) dus de week erna DB press, incline benchpress, incline DB flies (of ter afwisseling peckdeck).
Benen zou je nog kuiten bij kunnen pakken en misschein nog iets voor de hammies (maar wat ik al zeg, weet niet hoe lang je al bezig bent en waar je aan toe bent qua hoeveelheid oefeningen)
Schouders misschien nog een sideraise - bent over side raise?
 
In principe kan ik de inclines afwisselen per week. Pulldown doe ik meestal van voor.

Ik denk dat de oefeningen die ik pak over het algemeen genoeg zijn? Of moet ik nog wat extra erbij pakken? Side raises zou ik er bij kunnen voegen idd...

Over hams..daar heb ik een goede oefening voor maar ben de naam kwijt... Dan lig je met je buik op het bankje en dan trek je het gewicht naar je kont...

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:57 ----------

Dag 1 Borst + triceps
Benchpress
Incline dumbbell press
Dumbbell fly

Cable pushdown (met touw)
Kickback

Cardio

Dag 2 Rug + biceps
Deadlift
Bent over row
Seated row
Pulldown

Barbell curl
Lever preacher curl

Cardio

Dag 3 Benen + schouders
Squat
Seated leg press
Leg extension
Seated leg curl.
Lying leg curl
Seated military press
Dumbbell front raise

Cardio

Zo heb ik heb tot nu toe staan...
 
In principe kan ik de inclines afwisselen per week. Pulldown doe ik meestal van voor.

Ik denk dat de oefeningen die ik pak over het algemeen genoeg zijn? Of moet ik nog wat extra erbij pakken? Side raises zou ik er bij kunnen voegen idd...

Over hams..daar heb ik een goede oefening voor maar ben de naam kwijt... Dan lig je met je buik op het bankje en dan trek je het gewicht naar je kont...
...

Lying leg curl? :rolleyes:
 
Lying leg curl? :rolleyes:

Precies ja ;)!

Gister heb ik borst + triceps gedaan

Benchpress
8x stang...is 20 kg? misschien ook wel 22,5 maar laten we het op 20 kg houden...
8x 22,5 kg
5x 22,5 daarna 3x 22,5 kg
Vind deze oefening best zwaar..hopelijk dat ik er snel mee vooruit ga!

Incline dumbbell press
8x 6 kg
8x 8 kg
8x 8 kg
Incline valt me zwaarder dan plat!

Flyes
8x 4 kg
8x 4 kg
8x 4 kg

Triceps pushdown touw
8x 15 kg
8x 17,5 kg
8x 20 kg

Kickback
8x 4 kg
8x 4 kg
8x 4 kg

Hierna nog cardio gedaan...ik ben dus nog aan het opbouwen met het hardlopen. Hiervoor volg ik een beginnersschema. Nu zit ik in week 3. Merk dat mijn conditie aardig vooruit gaat...hoewel ik nu nog niet lang hard kan lopen, merk ik het toch! Zit nu pas op 3x4 minuten rennen. Gewoon doorbijten en dan lukt het vanzelf!
 
Stang is over het algemeen 20kg.
Gaat goed zo te zien. En qua gewichtopbouw: wat werkt voor jou is goed - je hoeft niet net zo zwaar te doen als anderen... (houd ik mezelf ook steeds voor)
 
DW, dankje voor je compliment :). Dat klopt ook...het gaat er om wat voor mij werkt..niet wat voor een ander werkt of wat een ander tilt.

Net mijn fietspakje binnengekregen! Ga ik vanmiddag maar eens uitproberen denk ik op de spinfiets. Ik zoek vanavond nog even de gym op. Ik moet even kijken wat ik ga doen. Misschien wel KT...morgen sowieso ook KT en daarna hardlopen, dus gaat dan benen worden denk ik zo eens. Maakt in principe niet veel uit denk ik...
 
Stang is over het algemeen 20kg.

Bij onze Gym gebruiken ze ook wel eens de 10 kg stang.. maargoed weet wel zeker dat je het verschil tussen 10 en 20 kg wel voelt. :D
 
Bij onze Gym gebruiken ze ook wel eens de 10 kg stang.. maargoed weet wel zeker dat je het verschil tussen 10 en 20 kg wel voelt. :D

Ik heb zelf ook een stang van 10 kg gehad en die was echt licht. De stang van de gym voelt echt wel aan als minimaal 20 kg ;)...Ook andere mensen schatten die rond dit gewicht, dus het zal wel 20 kg zijn.
 
Bij onze Gym gebruiken ze ook wel eens de 10 kg stang.. maargoed weet wel zeker dat je het verschil tussen 10 en 20 kg wel voelt. :D

Bij ons hebben ze ook stangen van 15kg en 17,5kg... heel vervelend. Voor de duidelijkheid gaan ze binnenkort gewogen worden.
 
Bij ons hebben ze ook stangen van 15kg en 17,5kg... heel vervelend. Voor de duidelijkheid gaan ze binnenkort gewogen worden.

Volgens mij hebben wij ook 17,5... Lijkt me wel handig om ze te laten wegen ja, zouden ze bij onze gym ook moeten doen.
 
Ik ben net even lekker op de spinfiets gestapt. Heb 45 minuutjes gefietst. Gaat best lekker als je ondertussen een serie of film kijkt! Wel door blijven trappen natuurlijk. Zometeen even naar de gym. Ik zit er aan te denken om alleen even mijn buik te doen. Misschien dat ik wel mijn benen en schouders pak. Ik kijk zometeen wel!
 
Zo weer tijd voor een updateje! Ik heb gister lekker benen en schouders getrained. Hier mijn training:

Squat in smith zonder stang gerekend
8x 10 kg
8x 15 kg
8x 20 kg

Leg press
8x 75 kg
8x 85 kg
8x 95 kg

Leg extension
8x 20 kg
8x 22,5 kg
8x 25 kg

Lying leg curl
8x 25 kg
8x 30 kg
8x 30 kg

Seated military press in smith zonder stang gerekend
8x 5 kg
8x 5 kg
8x 5 kg

Schouders ophalen, voor monnikkapsspier
8x 20 kg
8x 25 kg
8x 30 kg

Front raise
10x 4 kg
8x 4 kg
8x 4 kg

Daarna nog 10 minuutjes gestept en wat crunches gedaan!
 
En? Hoe bevalt je fietspakje? (helemaal niet into fietsen, afgezien van de hometrainer, dus wat is precies en fietspakje? Heel strak en in een stuk ofzo...?:o)
Schouderophalen:shrugs... Staand of schuin naar voren zittend?
 
En? Hoe bevalt je fietspakje? (helemaal niet into fietsen, afgezien van de hometrainer, dus wat is precies en fietspakje? Heel strak en in een stuk ofzo...?:o)
Schouderophalen:shrugs... Staand of schuin naar voren zittend?

Ohja, het zijn shrugs inderdaad...ik doe ze staand! Vind het best een lekkere oefening.

Het is gewoon een wielrennerspak zeg maar...! Hij fietste lekker hoor, ziet er ook erg leuk uit hahah:).

[Link niet meer beschikbaar]
 
Hier mijn training van vrijdagmiddag, rug en biceps:

Deadlift
8x 17,5 kg
8x 20 kg
8x 22,5 kg

Bent over row
8x 12,5 kg
8x 12,5 kg
8x 15 kg

Dumbbell row
8x 10 kg
8x 10 kg
8x 10 kg

Pulldown
8x 35 kg
8x 35 kg
8x 37,5 kg

Barbell curl
8x 10 kg
8x 10 kg
8x 10 kg

Arm curl
8x 10 kg
8x 15 kg
8x 15 kg

Was een lekkere training vond ik zelf. Lang geleden dat ik de deadlift had gedaan, dus moest hem even oefenen. Pulldown ging lekker...wel zwaar, maar hoger dan normaal!! Precies hetzelfde met de arm curl...die ik normaal max op 10 kg kon! Daarna heb ik mijn looptraining gedaan.

Morgen ga ik borst + triceps doen...vervolgens lekker mijn hardloopsessie...

Dat wordt lekker zweten mensen!!!;)

Alvast lekker slapen allemaal!
 
Back
Naar boven