XXL Nutrition

Juggernaut's logboek

• Topic Starter Topic Starter
Ach, ik knal de laatste 2 trainingen er meteen op;-)
Ik zit nu in week 3.
Gewicht: 78

Bij de machines staat vaak geen gewicht, dus daar zet ik niets bij.

Benen:
Squat (boven parallel) 2 warming-up 4 setjes 2 minuten rust (laatste set 70kg x 12)
Legpress 4 setjes (laatste set 200kg x 12)
Stiff deadlift 4 setjes (laatste set 60kg x 12)
Standing leg curl
Zitten kuit 4 sets, 1 m rust (laatste set 70kg x 12)
Staand kuit 4 sets, 1 m rust

Borst/schouders/triceps

Door die golfelleboog kan ik nog niet hard trainen. Iets heel stevig vastpakken is nog pijnlijk en de barbell balanceren ook. Gaat gelukkig al wel beter:-)

Decline press 6 setjes 2 m rust (laatste set 70kg x 12)
Incline press 4 setjes 2 m rust (laatste set 55kg x 12)
Peckdeck 4 setjes 2 m rust (laatste set 85kg x 12)

Kleine verandering van db naar smith
Smithmachine 4 setjes 2 m rust (laatste set 60kg x 12)
Machine laterals 4 setjes 1 m rust
Rear db raise 4 setjes 1 m rust (laatste set 14kg x 12)
Tri pressdown 4 setjes 1 m rust (weer bijna de hele stack, maar dat zegt jullie weinig)
DB extension met twee handen. (Laatste set 20 kg x 12)

Voeding lijkt te weinig, maar ik kijk het deze week nog aan voordat ik veranderingen aanbreng.

Tot nu toe gaat het lekker en vooral met de decline press ben ik tevreden.
Bewust ook gekozen om snel en niet met full rom te trainen omdat ik denk dat ik meer progressie ga maken. Wel gecontroleerd negatief, maar niet 2 seconden ofzo. 1 seconde per rep.

Vandaag lekker getraind. 90 kg op de deadlift. Nog steeds een schijntje, maar mijn pees scheen het goed te houden:-). 20 op de t-bar want die is nog gevoelig. Als 3de de pull over machine. Geen knijpkracht nodig dus die kan ik bijna maximaal doen.
Laatste oefening was de barbell row met max 50 kg. Meer om even te wennen.
Daarna was het tijd voor de biceps. Daarvoor de hammerstang gepakt. Bicepcurl met een hammercurl grip. Zwaarste was de stang met 30 kg erbij. Dit gaf een lichte steek, dus daar ben ik maar mee gekapt. Alvast een pakketje test en deca besteld, maar die wil ik pas gebruiken als
ik pijnvrij ben.

ik probeer met bankdrukken decline eerst op de 130 of 140 kg uit komen.
Bicep curl rond de 50 a 60. Legpress 400 en deadlift 210.
Dan vind ik het tijd voor wat meer chemische hulp.
Zoals ik het nu in schat 3 tot 4 maanden.

wedden dat ik jou onder parallel kan laten squatten?

wedden dat ik jou onder parallel kan laten squatten?

Tips? Ik heb een bolling in mijn onderrug waardoor ik flexibiliteit mis. Ook met oefeningen. Daarbij krijg ik ook last van de pees die van mijn rechterquad overloopt naar mijn "onderbuik".
Ik kan ook bijna geen kracht zetten als ik laag zit.

Suggesties zijn welkom aangezien mijn squats erg "sissy" zijn en ik me ook schaam haha.

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
Week 1

-

Laatst bewerkt:
epic beenhaar!

verder wel een goede basis,
benen en kuiten mogen wel wat meer hebben (same story forme)

Het is de truuk om er in de "before" pictures zo crappy mogelijk uit te zien.
Dan kan het alleen maar meevallen:-)
Vandaag weer iets meer last van mij. blessures, maar dat verwachte ik
al na de training van gisteren.

Ter inspiratie weer een zooi bb dvd's bekeken. Die van coleman waren weer bruut. Zes uur lang alles volgen wat hij doet. Hij heeft een hele kleine rom. Ik lees op de diverse forums dat dat alleen kan omdat hij aas gebruikt. Ik vraag het me af.
Ik zie die manier van trainen op bijna alle dvd's. Zelf ervaar ik ook niet veel succes van fullrom. Vandaar dat ik ze nu wat kleiner maak.

Ik ga eens kijken of ik dat gedeelte wanneer hij deadlift op mp3 kan zetten. Zeer bruut om te zien hoe hij zich oppept en dan twee reps doet met 800 pond. Die staat op unbelievable.

Die bolling vind ik wel meevallen, gezien je foto's. Gooi je gewicht naar beneden en richt je op techniek. Een goede manier om de squat onder de knie te krijgen is boxsquats. Zoek een box zodat je onder parallel komt. Kijk indien nodig eens op YT naar uitleg over de boxsquat van dave tate. Op die manier komt het helemaal in orde. Je rug heeft namelijk ook geen invloed tot hoever jij kan zakken.

Kijk ook eens op YT: So you think you can squat.

Zo zo, vandaag was het benendag. Opwarmen met de stang en vervolgens setjes van 12 in het squatrack. 40, 60, 70, 80 en 90kg. Op de legpress geindigd met 225 x 27.
voor de rest weer stifflegged deadlift en leg curls.
Kuiten met mini rom gepakt, maar wel zwaar. Zittend 90 kg en staand alles en een schijf van 20 erbij.
Goed training en leuk om te zien hoe snel de gewichten omhoog gaan. ik voel me heerlijk.

Box squat heb ik ook al geprobeerd, maar ik voelde hem niet. Wel goed voor de vorm. Ik zal eens een poging wagen.

Dieet aangepast met 100 gram meer rijst en 150 gram meer kip.

borst schouder triceps.
Begonnen op de decline. Weer 10 kg zwaarder dan vorige week. Zit nu op 80 x 12, wat redelijk makkelijk ging. Iets oppassen met die golfelleboog.
Schuin pakte ik met 65kg x 12. Dat was iets te zwaar nog.
Peckdeck op 95kg x 12 ging lekker.

Schouders was de snithmachine met 70kg x 6. Volgende keer weer naar 65 dus.Db laterals staand was op 16 kg x 12. Rear rase met 14 kg. 16 was iets te pittig.

Triceps the rope pull down. bijna heel de stack en hammer skull krushers met 30 kg.

Ik eindigde met 50 kg bankdrukken voor 30 reps.
Goeie training gehad. lichte pijn, maar weer een stuk sterker dan vorive week:-)

Totale trainingstijd 1,5 uur.

Tussentijdse foto's

I

Laatst bewerkt:
Legday:-)
De squat. Voelde me goed. na de zesde set gestopt met 100kg x 12.
Legpress met 275 kg x 18 gestopt op de vierde set.
ik bouw nog steeds op met iedere set meer gewicht en setjes van 12.
Afgerond met stifflegged deadlift 50 kg x 10 en Hamstring curls op een machine.
Voor de kuiten zit ik met de zittende versie op 90 kg.

gewichten klimmen nog steeds met mooie sprongen. gewicht staat op 80 kg. Over twee weken is het tijd voor deloading. Even een stapje terug en dan weer 6 weken knallen.

week 5 borst schouders triceps.
Ik voelde me niet echt sterk vandaag, maar ik dacht laat ik nog 1 week hard gaan.
Decline 40,60,80 en 90 kg x 12. weer 10kg erbij.
Op de incline ben ik een tandje terug gegaan 45,50,55,60 x 12.
Peck deck 70,80,85,90 x 12.
Smith shoulder press had ik vorige keer iets te zwaar gedaan waardoor ik een steek in mijn schouder voelde. Dit keer ging het goed 40,50,60 x12 en 65 x 6 ik was op.
Db lat raise 12,14,16,18 x 12.
db rear raise 10,12,14x12.
tricep rope push down nr 20,22,24 en 25 x 12 geen idee hoeveel gewicht. ik tel de stack.
skull krusher 15,25,35 x 12
geindigd met bankdrukken 50kg x 30.

lekkere training, maar deze week was de max. ik ga volgden week al deloaden. Nog 1 rugtraining en dan begin ik mijn volgende cyclus.

Ik denk dat ik dan weer aardig op niveau ben.
helaas nog steeds een blessure dus ik hou het op de 12 reps.

ahhhh rug biceps:-)
raxk pull 50,70,100 x12 en 120 kg x6.
begint eindelijk ergens op te lijken.
bb row 50,70,70x12
pull downs small grip, nr 14 in de stack.
Pull over 7,8,9 x12 op de stack.
Hammercurlbar 25,35,40 x12 45 kg x 6
preacher db hamercurl 14,20kg x 12. te veel last dus de laatste set werd ezcurlbar 25 kg 21-en.
Laatste oefening was weer de pull over maar dan 40 herhalingen.

Dit was het eind van de eerste 5 weken. Strakje weer foto's maken en kijken naar hrt resultaat. Ik ben erg tevreden aangezien ik nog steeds niet vol kan trainen.

Hierna begin ik weer licht en klim ik in week 4 of 5 weer naar een nieuw record.

Terug
Naar boven