Fitness Seller

Junkfood goed tegen stress

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
[foto]http://www.streamingaudio-info.com/images/junkfood.jpg[/foto]Al jaren schreeuwen artsen dat junkfood absoluut ongezond is en afbraak doet aan je lichaam. Maar nu hebben onderzoekers ook een positief effect van de ongezonde hap ontdekt: junkfood is een resolute stresskiller.

Wetenschappers deden daarvoor een onderzoek met ratten. De ene helft werd op een dieet van junkfood gezet, de andere helft kreeg gezonde kost voorgeschoteld. De ratten die aan de junkfood gingen, hadden twee keer minder stress en waren heel wat minder angstig dan de andere proefdieren.

Dokters zeggen niet verbaast te zijn door deze resultaten. Het is immers al langer geweten dat lekkernijzen als chocolade en snoepjes een relaxerend hormoon activeren. Vandaar ook emo-eten: we grijpen naar zoetigheden om onszelf te ontspannen.

(Bron: primo)
Junkfood eten = minder stress = minder cortisol = meer spiergroei :cool:

Roxxe kan dit bevestigen.

Wat is junk voer voor een rat en wat is gezond?
Trouwens een dier wat te relaxt is in het wild wordt niet oud, angst is ze grootste vriend.

en er staat alleen zoetige junk, dus pizza werkt niet?

Dit zijn in mijn ogen echt van die artikeltjes die luie/dikke/ongezonde zeikerds aanhalen om hun slechte gewoontes goed te keuren, ze doen meer kwaad als goed.

just my 2 cents:D

En welk relaxerend hormoon? En wat in junkfood laat het activeren?

Ik ben gestoppt met junken te eten, ze stribbelden altijd zo tegen als ik ze levend wou slachten.

Ik eet het laatste half jaar zo af en toe ook gewoon pizza in plaats van pasta of rijst als carb bron en merk dat m'n humeur beter is. Als je maar hard blijft trainen kun je best switchen met je koolhydraat bronnen. Is ook makkelijker vol te houden.

Dit werk alleen als je HARD blijft trainen.

Broodje hete kip vind ik net zo lekker en is nog gezonder ook :P

:P idd olddutch IS een droogkloot ;) komt zelfs klaar in poedervorm :D

Eigenlijk raar dat ze een rat met een mens vergelijken, een dier zou bijna een moord doen voor dingen die wij eten, kijk maar naar het bedelen van honden, vind je het gek dat ze dan wat minder gestressed zijn :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet het laatste half jaar zo af en toe ook gewoon pizza in plaats van pasta of rijst als carb bron en merk dat m'n humeur beter is. Als je maar hard blijft trainen kun je best switchen met je koolhydraat bronnen. Is ook makkelijker vol te houden.

Dit werk alleen als je HARD blijft trainen.
Tijdens de cut heb ik steeds 1 junk maaltijd, als beloning voor mezelf op het einde van de week voor alle inzet. Ik weet goed dat ik dan heel de week daar naar uitkijk, pizza smaakt ook nooit zo goed als op dat ene moment (bijna als een drug). Het maakt gewoon heel mijn dag op dat moment, heel je humeur slaat om.

Tijdens de cut heb ik steeds 1 junk maaltijd, als beloning voor mezelf op het einde van de week voor alle inzet. Ik weet goed dat ik dan heel de week daar naar uitkijk, pizza smaakt ook nooit zo goed als op dat ene moment (bijna als een drug). Het maakt gewoon heel mijn dag op dat moment, heel je humeur slaat om.

In pizza zitten veel goeie stoffen ;)

Ben ik daarom altijd zo relaxt?

Ik blow niet.

Hmm.. dan toch af en toe broodje kebab of een pizza naar binnen schuiven ^^ Yum!

Junkfood eten = minder stress = minder cortisol = meer spiergroei :cool:

Stress en een eiwitrijk dieet zijn wel weer beter voor je GH,daar moet je ook aan blijven denken :p

Minder cortisol=ook minder vetverbranding en die kan ook wel eens wenselijk worden als je veel junk eet.Het blijft wel lastig dat het cortisol blijkbaar helemaal niets uitmaakt wat het gebruikt voor de energievoorziening.Daarom vraag ik mij nog steeds af hoe je überhaupt (zonder veel testosteron ter compensatie) kunt cutten en nog spiermassa overhouden.

Laatst bewerkt:
ow ja wat dacht je hiervan:

junfood = troep = extra vet = looking like shit = meer en langer cardio nodig = langer depleted = catabolic state = byebye spiermassa = ecto = waste of money = waste of time = waste of life = waste of karma

Terug
Naar boven