XXL Nutrition

Jw's race naar 500kg

Mooie squat en deadlift, bench ga je hard aan werken? En heb je al een soort plan/schema daarvoor opgestelt?

Op dat filmpje van je bench haal je je voeten van de grond als je het gewicht ophoog doet, geen last van evenwicht verliezen of zo?

En vreemd trouwens dat je squat zoveel hoger is dan je deadlift..

Succes met je log en het trainen :thumbs:

Die squat komt niet eens in de buurt van parallel.

• Topic Starter Topic Starter
Ik werk al op basis van een schema ([Link niet meer beschikbaar]) alleen wil ik extra squatten, dl-en en benchen erin gooien. Daarnaast de reps verlagen en de gewichten natuurlijk omhoog op de 3 bovenstaande oefeningen.

Krachttraining Op dit moment werk ik 2x per week het volgende schema af:

Benen 2 sets van 3 x 15 en 3 x 12
Parallel Squat 120kg
Leg Press 250kg
Leg Curl 55kg
Leg Extension 65kg
Calf Rotary 65kg
Calf Press 300kg
Walking Lunges 2x 32kg

Overige spiergroepen 1 set van 3 x 15
Bicep curl 25kg
Tricep extension 70kg
Barbell shrug (trapezius) 2x 35kg
Laterall Raise 10kg
Bench Press 50kg
Back cable Pulldown 65kg
Shoulder Barbell press 2x24kg
Deadlift 120kg

dit gaat dus door onder de noemer 'quartersquat' (overigens ook maar krap) en is absoluut geen officiele lift.

waarom een riem met 60kg squats? (als dit zo diep mogelijk is, moet je hard aan je flexibiliteit wennen)

Met de DL komen je hakken van de vloer -> bad news. Overigens zijn die schoenen dat sowieso

en zet die camera niet op z'n kant. :D

Ik ga er aan werken! :D

Hoezo de opmerkingen je schoenen komen van de grond?

Ik ga er aan werken! :D

Hoezo de opmerkingen je schoenen komen van de grond?

bekijk je DL filmpje eens. Je verschuift je gewicht een paar keer naar je tenen. Je moet vanuit je hakken duwen (en denken dat je de grond wegduwt ipv de baar omhoog), zo komt het gewicht op je hamstrings zeg maar.

Volgende filmpjes moeten natuurlijk minstens parallel squats zijn!

Voor de race naar 500 moeten ze tenminste onder parallel zijn.

Ja ik heb nogal moeite om diep te gaan, zoals al gezegd val ik om, verschuiven mn voeten en dat gaat gewoon niet met +100kg in je nek. Maar ik zal zaterdag eens proberen een Full te maken met 60 ofzo om te kijken wat de beste stand is...altijd moelijk zulke dingen zonder trainer :rolleyes:

Oefening baart kunst.

Veel lezen, en vergeet ff die zware squats.

Ga aan je technieken werken, lees daarover ;)

Oefenen met box kan helpen. Ook dagelijks oefenen zonder gewicht voor je gaat slapen bijvoorbeeld. Vergeet inderdaad het gewicht en werk eerst aan die techniek voor je langzaam terug gewichten opbouwd.

Dude als ik je een tip mag geven: laat die 500 lekker gaan, cut back in weight zodat je goed op je techniek kan oefenen, stabiel houden voeten, diepgaan met squat etc.

Waarom is trouwens je BP zo uit verhouding met de andere 2?

Edit: wat mijn voorgangers dus ook zeggen.

Ja oke, ik heb ze altijd zo gedaan omdat het voor het skeeleren niet nodig was dat ik dieper ging dan wat jullie Quarter Squat noemen...

Die met de box lijkt me inderdaad een goede oefeningen ;)

Waarom zou je voor skeeleren niet diep gaan met squatten?

Ja oke, ik heb ze altijd zo gedaan omdat het voor het skeeleren niet nodig was dat ik dieper ging dan wat jullie Quarter Squat noemen...

Die met de box lijkt me inderdaad een goede oefeningen ;)

in een fatsoenlijke schaatshouding ga je toch dieper?

Dan wordt je verplicht diep genoeg te gaan... anders raak je de box niet aan. Je kan ook stept ofzo gebruiken om diep onder parallel te gaan. Ik train soms met een box van een 15 tal cm hoog.

niet om negatief te doen ofzo maar ik vrees dat je momenteel amper aan de 400 totaal geraakt.
Die squat terug met 50kg in je nek en tot net onder parrallel. Dat vallen lijkt me trouwens eerder een combinatie van te veel gewicht en slechte techniek dan een probleem met je knieen.
En hou je voeten aan de grond als je bencht, die stabiliteit heb je echt wel nodig. Leg indien nodig een balk op de grond als de bench te hoog staat.
DL valt niet echt te beoordelen...

Blijven werken aan die techniek

Ik heb commentaar op eigenlijk alle filmpjes, vind dat je zowiezo NIET goed bezig bent:

bench: Je ligt zo instabiel als baviaan, doe je voeten stevig en wijd op de grond en werk aan je techniek, duw vanuit je borst.

Deadlift: Je hakken komen zoals gezegd van de grond. Dan is er toch iets heel ernstigs mis aan je techniek, haal er absoluut iemand bij die er verstand van heeft.

Squat: Zoals gezegd nog geen eens quarter squats. Wederom werk aan je techniek met 80 kilo maximaal. 10 herhalingen ofzo. Laat iemand met VEEl ervaring je vertellen hoe je je voeten moet neerzetten, dit is cruciaal!

Ik denk dat je stats met goede techniek zullen zijn:

BP 60 (kan beter met betere techniek dus)
Deadlift 140 / 150
FULL Squat 130

Dit alles met de goede techniek, werk daar echt aan of je loopt een hele grote kans op blessures, wat je dus totaal niet wil ivm skeeleren

Succes

oohja, ik zie trouwens dat filmpje "zo diep mogelijk" maar die is natuurlijk belachelijk. Dan klopt er echt iets niet, en volgens mij kan je gewoon veel dieper, alleen dat belast je rug veel meer, ik denk dat daar je zwakke punt ligt als ik het zo zie

Terug
Naar boven