MuscleMeat

K1 finale *discussie en spoiler topic*

even de euforie van de finale laten bekomen.

Als ik het nu even analyseer, vind ik het eigenlijk redelijk k*t voor alistair om zo te moeten winnen. Zijn overwinning heeft het bijsmaakje dat hij zowel de halve als gewone finale op een bordje heeft gekregen en dat er geen bonjasky of hari bijwas.

Als we eerlijk moeten zijn heeft hij het nog heel moeilijk gehad tegen spong, een debutant.

Maw, hij heeft niet kunnen laten zien wat hij waard was. Geen enkele van zijn critici heeft hij met deze prestatie kunnen overtuigen van zijn kunnen.

2011 werdum en fedor, 2012 ufc. Dat is wat ik van hem hoop.

+1

I'm proud of Peter!!! Wat een held om op je 40ste nog zo te vechten en zo ver te komen!!Ik baal ervan dat die Overeem gewonnen heeft, wel een terechte winnaar, maar toch.

Sem vond ik errug tegenvallen, zo gauw hij niet kan uitdelen weet hij niet meer wat hij moet doen. Ksnap ook niet waarom hij nooit zn handen bij zn gezicht houdt als hij onder druk staat.

No shit Sherlock, en wtf is je punt dan? Aerts - Schilt was voor vandaag al 4x geweest, maar ik heb niet meer of minder genoten van de 5e keer vandaag.

Enfin, nu ik er zo over nadenk, is er 1 man geweest die Alistair wel al verslagen heeft op K1 regels, en niet aanwezig was in Japan vandaag. Juist ja, Bonjasky, mocht die nog een afscheidsgevecht willen leveren, dan lijkt me Ali de juiste persoon om dat tegen te doen.

remy was zo populair dat hij de overwinning een ook een beetje gekregen had. was best veel ongeloof na die wedstrijd. remy doet nu allang niet meer mee toch ok en ondertussen gaat de rest door

---------- Toegevoegd om 14:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:21 ----------

nee size van de armen met dat vetpercentage bijvoorbeeld............
maar dat boeit niet.. er zijn zoveel vechtsporters niet naturel. daarvoor hoef je er niet meer ripped uit te zien persee

remy was zo populair dat hij de overwinning een ook een beetje gekregen had. was best veel ongeloof na die wedstrijd. remy doet nu allang niet meer mee toch ok en ondertussen gaat de rest door

Remy zijn laatst partij is vandaag op de kop af exact een jaar geleden. Ik heb begrepen dat hij een afscheidspartij zou willen vechten. Lijkt me dat die gevochten moet worden tegen Aerts/Badr/Alistair. Een van de drie.

Had het Peter zo gegund, true hero om op die leeftijd nog met de top mee te draaien.
Terecht of niet terecht, Alistair was de betere man gisteren, dus van harte kerel.
En natuurlijk ook FPA, proficiat!!

Ik draai nog niet zo lang mee/heb nog niet zo lang de interesse maar: Is het niet veel eerlijker die finale een beetje te spreiden. Peter was helemaal bont en blauw terwijl Alistar fris en fruitig de finale in ging. Ik snap dat toeval dit heeft besloten maar is een beetje rust niet veel spannender? Of is de grens dan ver te zoeken m.b.t. herstellen etc.

Ik draai nog niet zo lang mee/heb nog niet zo lang de interesse maar: Is het niet veel eerlijker die finale een beetje te spreiden. Peter was helemaal bont en blauw terwijl Alistar fris en fruitig de finale in ging. Ik snap dat toeval dit heeft besloten maar is een beetje rust niet veel spannender? Of is de grens dan ver te zoeken m.b.t. herstellen etc.

Toernooi is toernooi, elke top vechtsporter weet wat hem te doen staat zodra hij de final8 heeft bereikt, wanneer alles in het teken staat van de titel, moet je ook alles geven tijdens de voorbereiding.

Het is idd het lot, kan je wel gaan veranderen maar dan de hele opzet van het toernooi veranderen?

Ja, ik vroeg me inderdaad af wat de rationale van deze opzet is. Moet een idee achter zitten lijkt mij.
Denk dat het aantrekkelijker is. Het gaat er gewoon om wie de beste die dag is, wordt een hele tijd naar toe gewerkt.
Dat heb je niet als je kwart en halve finales gaat spreiden over weken en dan heb je ook meer problemen met blessures tussendoor.

Vind het wel mooi zo, alles geven op die ene avond. Bij de final 8 mag je er normaal gezien ook van uit gaan dat alle tegenstanders zo goed zijn, dat niemand even een ronde rustig aan kan doen.

Laat ik beginnen met Peter Aerts! Respect voor hem, wat had ik 'm nog 1 titel gegund op z'n 40ste! Die reus uit Zuidlaren heeft toch altijd weer moeite met Peter... is gebleken.
Spong vond ik ook erg goed, ik had niet verwacht dat die het Overeem zo lastig zou maken.

Saki was ook scherp, jammer dat die moest stoppen. Hij was erg explosief. Ik baal wel dat Overeem heeft gewonnen...
En ook al is Badr erg onsportief met 't doortrappen op de grond altijd (is echt zonde) maar als die mee zou doen en hij zou Alistair treffen dan hadden we een hele ander finale gehad.

Badr en Schilt zijn de enige die Overeem zullen stoppen in de toekomst. Let maar op.

Op naar de K1 2011!! :cool:

Laatst bewerkt:
Denk dat het aantrekkelijker is. Het gaat er gewoon om wie de beste die dag is, wordt een hele tijd naar toe gewerkt.
Dat heb je niet als je kwart en halve finales gaat spreiden over weken en dan heb je ook meer problemen met blessures tussendoor.

Vind het wel mooi zo, alles geven op die ene avond. Bij de final 8 mag je er normaal gezien ook van uit gaan dat alle tegenstanders zo goed zijn, dat niemand even een ronde rustig aan kan doen.

Denk dat deze combinatie het doet, het is trouwens ook wel erg vermakelijk voor het publiek:D

Vind het wel mooi zo, alles geven op die ene avond.
Bij de final 8 mag je er normaal gezien ook van uit gaan dat alle tegenstanders zo goed zijn, dat niemand even een ronde rustig aan kan doen.

Dus ook Alistair Overeem niet!

Als je ziet hoe hij naar huis gaat in vergelijk met de anderen, alsof hij een toernooi thee heeft zitten drinken:D

Als je ziet hoe hij naar huis gaat in vergelijk met de anderen, alsof hij een toernooi thee heeft zitten drinken:D

Het hele team rondom Overeem en natuurlijk Overeem zelf hebben het spelletje gewoon heel slim gespeeld.

off topic: wat een hoop reacties in dit topic zeg! mooi

Laatst bewerkt:
Die turk speelde wel een goeie wedstrijd tegen Overeem.

Toch vind ik Overeem nog steeds een nummer 2.

Voor mij blijft Badr Hari op nummer 1.

Overeem wist ook even niet goed wat hij doen moest toen hij niet meer mocht vasthouden met twee handen, dat was goed te zien, als je goed oplette kon je zien dat de scheids opmerkte dat het na die waarschuwing nog een paar keer (kort) gebeurde.
Wel mooi om te zien dat Spong goed bij kon blijven.
Wil nu wel een partij Schilt tegen Overeem zien, en volgend jaar Hari er weer bij natuurlijk!

Volgens mij wist hij wel wat hij moest doen maar doet hij die shit gewoon instinctief. Als je dat al jarenlang doet dan is het moeilijk om dat opeens af te leren.

Overeem wist ook even niet goed wat hij doen moest toen hij niet meer mocht vasthouden met twee handen, dat was goed te zien, als je goed oplette kon je zien dat de scheids opmerkte dat het na die waarschuwing nog een paar keer (kort) gebeurde.
Wel mooi om te zien dat Spong goed bij kon blijven.
Wil nu wel een partij Schilt tegen Overeem zien, en volgend jaar Hari er weer bij natuurlijk!

Grappig om steeds weer bij DBB'ers te lezen dat iedereen er maar van uit gaat dat Hari er gewoon bij is bij de final8 in 2011, speculaties.:)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven