AndroidHealthClinic

Kan dit schema?

Ron08

Novice
Waardering
0
Hallo , ik zou graag mijn voedingsschema eens willen voorleggen. Ik zou hiermee wat kilootjes willen aankomen. Is dat op deze manier te doen?

Ik word binnenkort 40 jaar. Sinds anderhalve maand vol in de sportschool gedoken.

Ma: Borst, Biceps, voorkant/zijkant schouders, buik
Di: Rug, triceps, achterkant/zijkant schouders, buik
Wo: Benen, buik (of: als ik benen niet doe, 5 km hardlopen op de band)
Do: Borst, biceps, voorkant/zijkant schouders, buik
Vr: Rug, triceps, achterkant/zijkant schouders, buik
Za: Rust
Zo: 10 km hardlopen buiten ('s-ochtends)

Voeding:

7.30 uur: bord brinta, banaan, whey-shake
11 uur: 2 krentenbollen
12.30 uur: 3 of 4 bruine boterhammen, beleg van alles, daar let ik niet op, glas jus d'orange
14.30: 2 krentenbollen, soms een banaan
17.00 trainen
19.00 uur whey-shake, aardappelen of rijst, groente en vlees
23.00 2 of 3 bruine broodjes met beleg, beker vla, soms een whey-shake.

In het weekend permitteer ik me veel (patat, pizza, bier etc.)

Ik ben 1,85m, weeg 78 kilo. Niet veel spier dus, wel vrij droog.

Je voeding is k*t, te weinig eiwitten, fruit tussendoor is niet verstandig ivm fructose, maaltijden met alleen kh ook niet. Je eet ook geen goede vetten (noten, visolie).
Bier is ook zeer slecht.

Hardlopen is niet echt goed voor je herstel+zwaar op je knieen. Zou je duursport op max. 40 min. houden.

Vind dat je veel traind, het kan wel zo, maar dat ligt ook aan je sets en reps hoe die indeelt. Geef ook aan hoe je bijv. je gewichten op gaat bouwen per week, hoe ga je zorgen dat je elke week in gewicht vooruit gaat.

Ten eerste je training:

Op zich is het schema niet eens zo slecht, omdat je pas begint. Hou wel het aantal oefeningen en sets laag, omdat je elke spier 2x per week traint. Neem bijvoorbeeld voor elke spier 2 oefeningen met 4 werksets. Doe buik max 3 keer pw. 4 keer is overdreven.
Hardlopen is trouwens geen vervanging voor benen trainen. Het komt niet eens in de buurt. Hou daar rekening mee.
Voor je trainingsschema geldt, meer is niet altijd beter.

Je voeding:

Ontbijt is goed. Krentebollen zijn slecht, veel te veel suikers. Neem liever volkoren brood met kipfilet of evt magere kaas of pindakaas.
Fruit kun je er bij mijn weten best in laten, maar neem overdag een appel of kiwi ipv een banaan.
Avondeten is ook goed. Neem voor je gaat slapen 500g kwark) trage eiwitten) en geen broodjes of whey shake.

In het weekend kun je best een biertje drinken. Het ligt er net aan hoe serieus je bent. Als ik in de bulk ben, maak ik me ook echt niet druk om een avondje los gaan. Je moet wel leven denk ik dan. Nu zit ik echter in de cut en heb ik ook de discipline om van de alcohol af te blijven voor een paar maanden. Dat dan weer wel...

Er zullen vast nog wel anderen hun voedingkennis delen met verbeteringen.

@ a1s: Die avatar is echt TE ranzig... :eek:

• Topic Starter Topic Starter
Tnx alvast voor de reacties.

Ik dacht dat krentenbollen juist goed waren voor de koolhydraten, maar ik ga ze vervangen door bruin brood met kipfilet. Eten voor het slapen gaan doe ik ook niet meer, ik heb kwark ingeslagen. Alleen is dat niet te vreten volgens mij, dus ik zal es kijken wat ik er doorheen kan doen voor de smaak.

Ik zal ook nog een extra shake per dag nemen, want meer eiwitten binnenkrijgen met eten gaat me niet lukken ben ik bang. Moet nu al af en toe mijn best doen om veel te eten.

Overigens zie ik hardlopen niet als vervanging van beentraining, maar ik loop graag hard en dat wil ik af en toe blijven doen, maar max 10 km anders gaat het averechts werken. Maar joh, als ik paar goeie squats gedaan heb, zit hardlopen er een week niet in, hahaha

Alcohol valt reuze mee ook, ik denk dat het niet lang meer duurt of ik stop daar helemaal mee.

Nogmaals bedankt voor de tips, nieuwe altijd welkom, ik pas ze meteen toe.

Aan dat squatten wen je wel en aan de kwark ook wel. er zijn genoeg topics waar mensen zeiken over de smaak van kwark en hoe ze het lekker kunnen maken (Wankers :D)

Suk6 met je training en met je doelen!! grtz!

Terug
Naar boven