Ik ben zelf heel verslaafd geweest aan roken. En ben nu een jaar gestopt en heb er geen spijt van. Ben zelfs trots op mezelf dat ik het volgehouden. Het blijft psychisch nog wel zwaar. Kheb nog dagelijks trek in een peuk, echter ik ben nu wel op het moment aangekomen dat ik sigarettenrook vind stinken. Ik ruik nu zo makkelijk of iemand rookt of niet. Al die jaren heb ik niet doorgehad dat ik er gewoon naar stonk.
Stoppen gaat alleen als je het ECHT WIL. De WIL moet groot en sterk genoeg om de verleiding tegen te gaan. Ik stopte zodat ik meer kon eten en groeien (roken remt honger, versnelt stofwisseling), ik deed het dus puur voor bodybuilding.
Tevens werd ik geconfronteerd met cijfers en feiten. Weet je dat de helft van de rokers, 70 jaar niet eens haalt? Weet je dat er meer rokers sterven aan hart- en vaatziekten dan aan longziektes? Dat er dus meer rokers sterven dan wat de cijfers laten zien? Weet je dat roken tevens de directe veroorzaker is van tenminste 35 ziektebeelden en voor hele hoop een risicofactor?
Ik vind dat als je kuurt, een bewuste gebruiker moet worden. Je moet een keuze maken, blijf ik door roken en neem ik bodybuilding niet zo serieus. Of stop ik met roken en ga ik serieus aan bodybuilding doen, zodat het enige slechte wat in mn lichaam komt is AAS?
Hopelijk heb je nu genoeg redenen om te stoppen met roken