Aether
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 41
- Lengte
- 1m50
- Massa
- 60kg
- Vetpercentage
- 22%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik denk dat er wel wat meer zaken beter geregeld moeten worden om goed te kunnen samenleven in de maatschappij.
kernwoord: naastenliefde
![]()
Ja klopt, maar de negatieve dingen die ik opnoem vinden z'n oorzaak maar uit één punt: en dat is religie. Ik wil hiermee benadrukken hoeveel negativiteit er voortvloeit uit het geloof. In mijn ogen is dat dus meer negatief dan positief, maar dat is mijn mening.
Dus verbloem het niet met generaliserende opmerkingen dat de maatschappij in z'n geheel beter moet worden geregeld, want je kan niet ontkennen dat een van de grotere problemen in de maatschappij z'n oorzaak vinden in het geloof. (zie vorige post wat ik bedoel).

daar heb je idd gelijk in, maar zo is religie niet bedoeld: het zijn de mensen erachter die er een verkeerde draai aangeven, en ja daarvan kan ik mezelf ook van beschuldigen.
![]()
Klus, het is door mensen gemaakt en niet door een onfeilbaar opperwezen logisch dat het rotzooi is.. Onschuldige naïevelingen worden op grote schaal uitgebuit.
Volgens mij ben je gewoon tot de leer/moraliteit die Christus zogezegd zou hebben gepredikt aangetrokken.. die kan je principieel ook volgen zonder te geloven in een onzichtbare superwezens en andere bovennatuurlijke verzinsels. Gooi je ketens toch af en geniet van je vrijheid zonder verplichtingen en angst!
Veel filosofieën en wijsgeren zijn Christus vooraf gegaan met sterk vergelijkbare ideeën zonder boemannen (duivels) en straffen (hel) etc..

ik heb geen religieuze verplichtingen en geen angst!
ik kan in principe doen en laten wat ik altijd al deed, ZONDER de strafbare dingen die ik heb gedaan.
![]()

geregeld naar de kerk gaan.. de 10 geboden opvolgen, leven in functie van je geloof... geloven in een eeuwige straf als je niet leeft volgens Gods woord.. etc etc..
Daar doe jij allemaal niet aan mee?
Wat voor christen ben je dan?
Ne hippie?

eigen vrije wil is iets anders dan een verplichting!
als je iets doet zonder noodzaak is het een verplichting die je jezelf oplegt dit doe je deels om te beantwoorden aan wat er extern van je verwacht wordt en deels om je eigen geweten te sussen dat je goed bezig bent...
ik wordt niet direct gestraft als ik eens een keer niet bid of naar de kerk ga of zondig..........God is een God van vergeving, mits je hart maar openstaat voor naastenliefde ipv geweld!
maar je beseft dat als je met je god de spot gaat drijven of je leeft als zondaar (wat volgens sommige al snel het geval is) je de ultieme straf niet kan ontlopen en zijn toorn over je neer zal dalen.. de god van liefde en vergeving zal je na je dood in de put van de hel storten.
Wat eigenlijk met als de anders gelovigen? Wat denk je gebeurd er daarmee?
bovendien hoef je geen christen te zijn om het merendeel van de 10 geboden te volgen.
als je iets doet zonder noodzaak is het een verplichting die je jezelf oplegt dit doe je deels om te beantwoorden aan wat er extern van je verwacht wordt en deels om je eigen geweten te sussen dat je goed bezig bent...
maar je beseft dat als je met je god de spot gaat drijven of je leeft als zondaar (wat volgens sommige al snel het geval is) je de ultieme straf niet kan ontlopen en zijn toorn over je neer zal dalen.. de god van liefde en vergeving zal je na je dood in de put van de hel storten.
Wat eigenlijk met als de anders gelovigen? Wat denk je gebeurd er daarmee?

in rood:
jij traint toch ook? deels om te beantwoorden aan wat er extern van je verwacht wordt en deels om je eigen geweten te suusen dat je goed bezig bent......
>>> nee ter compensatie dat ik in mijn jeugd een duidelijke vaderfiguur heb moeten missen.. (j/k)
in cursief:
Belastingdienst?
vele mensen proberen de Belastingdienst een oor aan te naaien door de papieren om een creatieve manier in te vullen. velen komen er mee weg en worden niet gestraft terwijl het eigenlijk niet mag.
![]()

We verzinnen samen wel iets klusmier.
Als we bij de hemelpoort staan roep ik wel heel hard 'Kijk, Al Qaida' en dan rennen we snel de hemel binnen...

bovendien hoef je geen christen te zijn om het merendeel van de 10 geboden te volgen.