MuscleMeat

Kan god..

stel je eens de vraag:
wat is het meest geloofwaardige;
dat er mensen geboren worden uit een maagd, herrijzen uit de dood en wonderen kunnen verrichten OF dat joodse priesters goede leugens kunnen vertellen?

en waar halen ze dingen zoals:
"ik geloof dat het universum te complex is om zo maar te zijn ontstaan.. het moet door een superieur intelligent wezen zijn gecreëerd en daarom mag je geen coïtus hebben met iemand van dezelfde coïtus."

Laatst bewerkt:
stel je eens de vraag:
wat is het meest geloofwaardige;
dat er mensen geboren worden uit een maagd, herrijzen uit de dood en wonderen kunnen verrichten OF dat joodse priesters goede leugens kunnen vertellen?

en waar halen ze dingen zoals:
"ik geloof dat het universum te complex is om zo maar te zijn ontstaan.. het moet door een superieur intelligent wezen zijn gecreëerd en daarom mag je geen coïtus hebben met iemand van dezelfde coïtus."

Heb je daar zoveel moeite mee dat het niet mag? :p
Mh, dat is natuurlijk geen rechtstreeks gevolg. Als je geloofd dat er een God is die om je geeft en ervoor zorgt dat je in de hemel komt wil je Zijn wil volgen om er te komen. Als Hij dat dan niet van je wil doe je het niet. Al heb ik daar niet veel problemen mee dat dat niet mag haha.

Mh, dat is natuurlijk geen rechtstreeks gevolg. Als je geloofd dat er een God is die om je geeft en ervoor zorgt dat je in de hemel komt wil je Zijn wil volgen om er te komen. Als Hij dat dan niet van je wil doe je het niet. Al heb ik daar niet veel problemen mee dat dat niet mag haha.

hehe.. ik heb geen problemen vriend, miljarden gelovige moslims, christenen en joden duidelijk wel.
Dat is het punt nu net, 'gelovigen' die je voorgingen zijn dit allemaal gaan toevoegen aan de lijst wat den ouwe onzichtbare zo allemaal goed en afkeurt, tot zover 'Zijn wil'. Besef je wel goed dat al die verhaaltjes vroeger steeds bediscussieerd werden of ze wel of niet legitiem waren en dan bedoel ik de joodse/christelijke leer. Zoek bvb maar eens naar het concilie van Nicea, ganse ideeen en teksten werden verworpen, gans nieuwe items werden toegevoegd... Ook de joden veranderden vroeger geregeld vorm en inhoud. De moslims zijn hierin nog het meest standvastig; ze geloven dat hetgeen wat Mohammed heeft samen gefantaseerd zonder meer de woorden van God zijn... >> Koran. Maar ook hier zijn er weer randverhalen en toevoegingen waar ze niet allemaal eens zijn of ze kloppen, vbn genoeg ervan mbt de hadith.

dus waar is het echt zijn wil en wanneer is het BS uitgevonden door misleide dromers..

terug OT:

http://www.youtube.com/watch?v=5INo7W2P-Jk

de creator en zijn steen(zweer)

Laatst bewerkt:

:thumbs:

kan god 100x klaarkomen zonder pauze?

Als Hij dat dan niet van je wil doe je het niet.

Beeld je eens een dagje een wereld in dat God je verbiedt om naar meisjes te kijken of god voorhoede dat je aan coïtus denkt. Moeilijk ? Onhaalbaar ? Beeld je nu in dat het verboden is voor gans je leven. Zo simpel is dat dus niet.

Beeld je eens een dagje een wereld in dat God je verbiedt om naar meisjes te kijken of god voorhoede dat je aan coïtus denkt. Moeilijk ? Onhaalbaar ? Beeld je nu in dat het verboden is voor gans je leven. Zo simpel is dat dus niet.

smoes voor iemand met een laag IQ, neanderthaler-type.
;)

Wa ? Wat heeft iemand's geaardheid met IQ te maken ?

Klusmier, lees jij ook nog eens andere boeken naast de Bijbel (en andere gristengerelateerde prullenbak materiaal ?)

Leugenaar. Das een zonde.

Kan God zijn eigen kind(de mens) naar de hel sturen en eeuwig laten branden en verschrikkelijke pijnen laten lijden?

Kan God zijn eigen kind(de mens) naar de hel sturen en eeuwig laten branden en verschrikkelijke pijnen laten lijden?

nee, alleen mensen die hun eigen keuzes willen maken en denken dat ze het beter weten: met name volwassenen die een redelijk inzicht behoren te hebben ( over kleine kinderen hou ik me ff stil)

Bidden enzo....
Jeweetzelluf!

valt niks in te schrijven.

1. geloof dat Jezus voor jouw zonden aan het kruis is gestorven
2. bid en belijd met je mond dat Jezus je Redder & Verlosser is.
3. laat je opnieuw dopen en ga regelmatig naar de kerk.
;)

That's it? Eeuwig leven is te behalen door drie stapjes, waarvan er 2 in no-time kunnen en nummer drie onderdompeling in water vereist en een investering van ong. 1 uur per week?

Stel nu, waarde klusmier, dat een atheïst een identiek leven zou leiden aan een aan jouw omschrijving voldoende christen. Maar de tijd die de christen besteedt aan je driestappenplan, besteedt de atheïst aan liefdadigheidswerk. Dan gaat de christen naar de hemel en de atheïst niet?

God is ofwel onzeker ofwel een aandachtsh**r. Either way, het is een zak.

Terug
Naar boven