XXL Nutrition

Kanker en testosteron

Status
Niet open voor verdere reacties.

muchomacho

Cool Novice
Waardering
0
Ik vond een oude msg waarop ik niet meer kon reageren maar wilde er toch wat over kwijt .
Er werd dit geschreven :
[ maar nog nooit bewezen dat AAS van een gezonde cel, een kanker cel kan maken.[/QUOTE]
Mijn vader heeft nu drie jaar prostaat kanker en is aardig ver .
Nu hebben ze door medicijn alle testosterone uit zijn lichaam gehaalt waardoor de kanker bij wijze van spreken in slaap valt en niet door groeit .
Kanker voed zich met testosterone . Ook ik ben er ook bang voor omdat beide ouder kanker hebben (Moeder Baarmoeder kanker gehad )
Doordat bij mij vader de mannelijke hormonen uit zijn lichaam zijn gehaalt nemen de vrouwelijke de overhand en hij heeft dus aardige borsten en haaruitval gekregen etc...
Maar ja als je een paar jaar langer kan leven heb je dat er ook wel voor over .
Ze hadden gezegt dat hij daardoor 1,5 tot twee jaar het kan uitstellen maar hij zit op 3 jaar nu en zijn PCA is nog laag dus gaat nog goed .
Als dus kanker wordt stopgezet door de hormonen uit je lichaam te halen zou je toch ook zeggen als je lange tijd teveel toevoegd kans op kanker groter moet zijn .
Zeker tegenwoordig wordt er van alles naar binnen gepoten en geslikt zonder begleiding of informatie dat het toch niet altijd echt gezond is .
Ook ik ben er af en toe schuldig aan :)
Toch blijft die angst van kanker in mijn achterhoofd ,maar ben toch eigenwijs en we weten ook dat AAS aardig verslavend is .
Want we willen alleen maar meer en beter :) ondanks wat soms de bijwerkingen zijn .

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat we er dan hier ook over eens waren dat a.s. vaak niet de oorzaak is van problemen, maar het wel versnelt.

Is helemaal niet zeker of hormonen altijd iets met kanker te maken hebben. En denk trouwens dat vooral dht en oestrogenen (dus niet test zelf maar producten ervan) te maken hebben met bepaalde vormen van kanker.

• Topic Starter Topic Starter
IKKE zei:
Ik geloof dat we er dan hier ook over eens waren dat a.s. vaak niet de oorzaak is van problemen, maar het wel versnelt.

JA maar wie zegt dat het niet de oorzaak kan zijn ? Ik heb er toch me twijvels bij . Ben zelf geen dokter maar als ik naar mijn vader kijk en hoor dat kanker zich met testosterone voed dan blijf ik een twijvel hebben .
En daarbij weten velen niet of er een kanker woekert in je lichaam .Velen komen er veel te laat achter .
Want wie laat zich testen op kanker als hij aan de aas zit ?
zoals er al eerder geschreven stond heeft ieder lichaam kanker cellen .
Maar de meeste die ik kon in mijn omgeving waren toch te laat toen ze erachter kwamen dat ze een tumor hadden .
En als AAS het kan versnellen dan ben ik er toch een beetje angstig voor .
Het blijft toch een ziekte die erg veel voor komt en ik denk toch dat je er wel is bij mag stil staan met alles wat je naar binnen goeit .
Ben zelf geen heiligen daarom zeg ik dat er in me achterhoofd soms toch de angst is .

Wat ik wel weet is dat winstrol kanker kan versnellen als de tumor al aanwezig is dus niet veroorzaken.Of dit voor alle 17AA's geld weet ik niet maar van test heb ik het nog nooit gehoord.

Big_T zei:
Is helemaal niet zeker of hormonen altijd iets met kanker te maken hebben. En denk trouwens dat vooral dht en oestrogenen (dus niet test zelf maar producten ervan) te maken hebben met bepaalde vormen van kanker. Echt een thread waar BIgCat wel wat over kan vertellen denk ik. Zal het eens vragen.

Nee, daar gaat het ook niet om of het altijd iets met kanker te maken heeft het gaat erom of AAS gevaarlijk voor kanker is .
Omdat er nogal luchter op werd gerageerd in een vorige thread over kanker met AAS. En ik denk dat tot zekere hoogte het gevaarlijk is of kan zijn .
Zeker omdat we niet altijd weten of er een kanker woekert in een lichaam .
En velen er te laat achter komen .
En als Kanker zich kan versnellen door testosterone dan is dat toch een gevaar of niet ?

Het is volgens mij wel al meerder keren bewezen dat AS een tumor laat groeien.

muchomacho zei:
Nee, daar gaat het ook niet om of het altijd iets met kanker te maken heeft het gaat erom of AAS gevaarlijk voor kanker is .
Omdat er nogal luchter op werd gerageerd in een vorige thread over kanker met AAS. En ik denk dat tot zekere hoogte het gevaarlijk is of kan zijn .
Zeker omdat we niet altijd weten of er een kanker woekert in een lichaam .
En velen er te laat achter komen .
En als Kanker zich kan versnellen door testosterone dan is dat toch een gevaar of niet ?
Weet je wat het meest de kanker voedt? Voeding met name glutamine eiwitten en suikers. Moeten we nu maar niet meer gaan eten? Nee we moeten de kanker aanpakken. Ik geloof niet dat je door testosteron helemaal weg te halen, je de boosdoener te pakken hebt hoor. Maar ik weet niet voldoende om er meer over te zeggen, wacht wel op antwoord van iemand die er meer mee bezig is.

vrouwen die in de menopauze komen nemen soms ook hormonen om de periode wat te verzachten...als ze oestrogenen nemen verhoogt het risico op baarmoederslijmvlies kanker.. door een combi van progesteron met oestrogenen verdwijnt dit risico maar verhoogt weer de kans op borstkanker

dus verhoging van deze hormonen mbv AS zal het risico op kanker iedergeval niet doen afnemen..

Er zijn veel kankersoorten die groeien op hormonen (voor zover ik weet in ieder geval op oestrogeen, IGF-1 en insuline)
Maar er zijn ook hormoononafhankelijke kankersoorten.

Wat ik zelf zou doen wanneer ik een vergroot risico op kanker liep, is groene thee capsules slikken (EGCG). EGCG lijkt vooral goed te werken bij hormoongevoelige vormen van kanker.

Green tea reduces prostate risk

21/04/2005 - Green tea is back in the news again after a new study showed that men at a high risk of contracting prostate cancer had their risk slashed after taking green tea catechins for a year.

The study - whose results were made public yesterday at the 96th Annual Meeting of the American Association for Cancer Research - found that after a year's oral administration of green tea catechins (GTCs), only one man in a group of 32 at high risk for prostate cancer developed the disease, compared to nine out of 30 in a control.

“Numerous earlier studies, including ours, have demonstrated that green tea catechins, or pure EGCG (a major component of GTCs), inhibited cancer cell growth in laboratory models,” said Dr Saverio Bettuzzi, who led the Italian research team. “We wanted to conduct a clinical trial to find out whether catechins could prevent cancer in men. The answer clearly is yes.”

The researchers said that earlier studies demonstrated primarily that green tea catechins were safe for use in humans, while they have newly identified that EGCG targets prostate cancer cells specifically for death, without damaging the benign controls.

And added that they had identified Clusterin, the most important gene involved in apoptosis, or programmed cell death in the prostate, as a possible mediator of catechins action. “EGCG induced death in cancer cells, not normal cells, inducing Clusterin expression,” said Bettuzzi.

The patients used in the study were men aged between 45 and 75 with high-grade prostatic intraepithelial neoplasia – premalignant lesions that presage invasive prostate cancer within one year in nearly a third of cases and for which no treatment was given.

Of the 62 volunteers, 32 received three tablets per day of 200 mg GTCs, while the remainder were given a placebo. The reaseachers carried out follow-up biopsies after six and 12 months. Only one case of prostate cancer was diagnosed among those receiving 600 mg daily of GTCs, while nine cases were found in the untreated group. The 30 percent incidence rate among controls is consistent with previous findings, as was the absence of significant side effects or adverse reactions.

The 600 mg-per-day dosage of caffeine-free, total catechins (50 percent of which is EGCG) given to participants in the study was one or two times the amount of green tea consumed daily in China, where 10 to 20 cups a day is normal, said the scientists.

Bettuzzi concluded by suggesting that green tea catechins could be used as a prophylactic against prostate cancer in men believed to be at higher risk, such as the elderly, African-Americans, and those with a family history of prostate cancer.

Maar EGCG doet niks bij androgeen onafhankelijke prostaatkanker:

Green tea fails to help prostate cancer patients

Green tea is not an effective treatment for advanced prostate cancer, say researchers, although the plant has been associated with many other health benefits.

Researchers at the Mayo Clinic Cancer Center and North Central Cancer Treatment Group in the US noted that as green tea had a high antioxidant level, it may be an effective anticancer treatment. But in a study of 42 patients with advanced androgen-independent prostate cancer, only one patient showed a short-term drop in his prostate-specific antigen (PSA) levels (a marker for prostate cancer).

Muizenstudies laten een grote verandering in hormoonlevels door groene thee zien. Dus dit zou het mechanisme KUNNEN zijn waardoor EGCG werkt:

Modulation of endocrine systems and food intake by green tea epigallocatechin gallate.

Green tea polyphenols, especially the catechin, (-)-epigallocatechin gallate (EGCG), have been proposed as a cancer chemopreventative based on a variety of laboratory studies. For clear assessment of the possible physiological effects of green tea consumption, we injected pure green tea catechins ip into rats and studied their acute effects on endocrine systems. We found that EGCG, but not related catechins, significantly reduced food intake; body weight; blood levels of testosterone, estradiol, leptin, insulin, insulin-like growth factor I, LH, glucose, cholesterol, and triglyceride; as well as growth of the prostate, uterus, and ovary. Similar effects were observed in lean and obese male Zucker rats, suggesting that the effect of EGCG was independent of an intact leptin receptor. EGCG may interact specifically with a component of a leptin-independent appetite control pathway. Endocrine changes induced by parenteral administration of EGCG may relate to the observed growth inhibition and regression of human prostate and breast tumors in athymic mice treated with EGCG as well as play a role in the mechanism by which EGCG inhibits cancer initiation and promotion in various animal models of cancer.

dope.. allemaal preventief aan de groene thee dus :) waar kan ik ze halen? :D

ECLIPSE zei:
dope.. allemaal preventief aan de groene thee dus :) waar kan ik ze halen? :D

Wanneer ik er de nodige honderden abstracts/studies over heb gelezen, zal ik er een stukje over posten. Maar ik moet eerst zeker weten dat ik genoeg heb gelezen om met enige zekerheid conclusies te kunnen trekken.

Het lijkt er nu op dat groene T capsules uitermate geschikt zijn tijdens de nakuur:
-Positief effect op de lever en prostaat.
-Positief effect op hart, cholesterol en atherosclerose.

Met andere woorden juist die variabelen die worden vern**kt tijdens een kuur

Big'r zei:
Wanneer ik er de nodige honderden abstracts/studies over heb gelezen, zal ik er een stukje over posten. Maar ik moet eerst zeker weten dat ik genoeg heb gelezen om met enige zekerheid conclusies te kunnen trekken.
Het lijkt er nu op dat groene T capsules uitermate geschikt zijn tijdens de nakuur:
-Positief effect op de lever en prostaat.
-Positief effect op hart, cholesterol en atherosclerose.
Met andere woorden juist die variabelen die worden vern**kt tijdens een kuur

Dus niet nemen tijdens je IGF kuur ?maar er na?

We found that EGCG, but not related catechins, significantly reduced food intake; body weight; blood levels of testosterone, estradiol, leptin, insulin, insulin-like growth factor I, LH, glucose

maar dit zijn toch niet echt dingen om vrolijk van te worden als bodybuilder toch? ik zit niet te wachten op een reductie van mijn testosteron-level...

of interpeteer ik het nu verkeerd?

Het is inderdaad zo dat bij mannen Testosteron de kanker voedt, dit is in ieder geval zo met prostaatkanker. Mijn vader heeft dit recentelijk ook gehad, en hem is ook verteld dat als laatste oplossing een hormoontherapie op basis an oestrogenen zou worden gestart. Dit is gelukkig niet nodig geweest. Aan de andere kant zie je dat vrouwen met borstkanker het ons welbekende Nolvadex krijgen voorgeschreven, een anti-oestrogeen dus. Het hangt dus echt van geslacht en vorm van kanker af, maar het is mijns inziens niet goed te zeggen dat testosteron als algehele kankervoeder gezien kan worden. Kanker kan echt gevoed worden door legio voedingsstoffen, hormonen, giftige stoffen zoals uitlaatgassen, aangebrand vlees en duizend meer van die dingen. Je wordt er echt bang van als je zulke shit gaat lezen dus niet te vaak doen ;)

Niet te vergeten de grootste boosdoener: genetische aanleg.

Iemand die 80 jaar aan een stuk 2 pakjes sigaretten per dag rookt en zonder kanker 101 jaar wordt, leg dat maar eens uit. Allemaal je eigen lichaam wat de grootste aanzet is voor bepaalde kwalen.

Even een stukje uit "Anabolics 2004" door William Llewellyn:

Although it is a populair belief that steroids can give you cancer, this is actually a very rare phenomenon. Since anabolic/androgenic steroids are synthetic versions of a natural hormone that your body can metabolize quite easily, they usually place a very low level of stress on the organs. In fact, many steroidal compounds are safe to administer to individuals with a diagnosed liver condition with little adverse effect. The only real exception to this is with the use of C17 alpha alkylated compounds, wich due to there chemical alteration are somewhat liver toxic. In a small number of case (primarily with Anadrol50) this toxicity has lead to severe liver damage and subsequently cancer. But we are speaking of a statistically insignificante number in the face of millions of athletes who use steroids. These cases also tended to be very ill patients, not athletes, who where using extremely large dosages for prolonged periods of time. Steroid opponents will sometimes point out the additional possibility of developing Wilm's Tumor from steroid abuse, wich is a very seriuous form of kidney cancer. Such cases are so rare however, that no direct link between anabolic/androgenic steroids use and this disease has been conclusively established. Provided the athlete is not overly abusing methylated oral substances, and is visiting a docter during heavier cycles, cancer should not be a concern.

muchomacho zei:
Mijn vader heeft nu drie jaar prostaat kanker en is aardig ver .
Nu hebben ze door medicijn alle testosterone uit zijn lichaam gehaalt waardoor de kanker bij wijze van spreken in slaap valt en niet door groeit .
Kanker voed zich met testosterone .

Je zegt het zelf al eigenlijk. Kanker word wel "gevoed" door oa testosteron om te groeien, maar testosteron zelf veroorzaakt geen kanker. Daaruit kan je dus concluderen dat de kans dat je kanker krijgt door AAS klein is, maar als je het hebt de kanker er sneller door zal groeien.

Kanker zelf word veroorzaakt door 'genetische fouten'. Bijvoorbeeld BRCA1 en BRCA2 zijn de belangrijkste genen die verantwoordelijk zijn voor erfelijke vormen van borst- en ovariumkanker.

Meer info:
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/documents/Hormonale_therapie_bij_kanker.pdf

Dr. Worf zei:
Je zegt het zelf al eigenlijk. Kanker word wel "gevoed" door oa testosteron om te groeien, maar testosteron zelf veroorzaakt geen kanker. Daaruit kan je dus concluderen dat de kans dat je kanker krijgt door AAS klein is, maar als je het hebt de kanker er sneller door zal groeien.
Kanker zelf word veroorzaakt door 'genetische fouten'. Bijvoorbeeld BRCA1 en BRCA2 zijn de belangrijkste genen die verantwoordelijk zijn voor erfelijke vormen van borst- en ovariumkanker.
Meer info:
http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/documents/Hormonale_therapie_bij_kanker.pdf

Ja maar zoals ik ik al zei hoeveel mensen weten niet dat ze al een kanker in hun lichaam hebben groeien ?
Welke BB gaat naar de dokter voor hij een kuur begint om te kijken of hij kanker heeft ?
Ik moet zegge dat ik toch aardig veel mensen ken nu die kanker hebben of al overleden zijn . En niet alleen ouderen .
Dus het kan bij iedereen overkomen .
Dus als kanker zich kan voeden met testosterone is het risico toch groter bij bodybuilders .
Volgens mij is kanker nog steeds volk ziekten nummer 1 .
Dus als je AAS neemt is er een grotere risico het te vesnellen en je weet nog niet eens dat je hebt . En dat is toch een gevaar meer .
En omdat het bij mijn vader en moeder is geconstanteerd heb ik het toch wel in mijn achterhoofd dat ik een beetje bang ben het risico te verergeren (ook al komt het door een andere reden dat de kanker is onstaan ,ik weet niet wat er in mijn groeit .En zoals mij vader is er te laat achter gekomen en heeft toch niet al te lang meer te leven ).En je kan niet effe zeggen van nou dokter ik denk dat ik misschien kans heb om kanker te krijgen wil je me effe checken Er moet altijd een reden zijn als ze controleren maar 1 van de twee keer is het dan te laat .

het is niet testosteron maar dht die schadelijk is voor prostaakanker. laat gewoon elk jaar je psa meten. ik doe dat ook. mijn vader heeft ook al bijna tien jaar prostaatkanker. hij had nog geen klachten maar heeft het op tijd gezien omdat hij elk jaar zijn psa liet meten. hij heeft tien jaar geleden een kleine behandeling met radiotherapie gekregen en pas nu volgt hij chemo omdat hij sinds een jaar problemen begon te krijgen. indien hij zijn psa niet ieder jaar zou laten meten hebben, hadden ze het misschien een paar jaar later ontdekt en was het misschien te laat geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven