AndroidHealthClinic

Kantelpunt olympische barbell

gewoon niet meer dan 2 plates verschil, waarom het risico nemen.

hangt vanaf wat voor schijven (gewicht en diameter)

ben er zelf wel achter gekomen dat 2 schijven van 25kg aan 1 kant en de andere kant niets geen goede oplossing was.

• Topic Starter Topic Starter
Heb het ook al eens voorgehad, 80 kg aan elke kant, trainingspartner die niet goed wakker was ...
Komt ook omdat de spotter bars van een heavy duty hd2 zelf ook al kantelen

Kantelende spotter bars? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik had die bijna zelf gekocht namelijk.

Heb ik in de gym zelfs al eens gehad met shoulder press rack. Lag maar iets van een 15kg op. Was wss een bar van 10kg ofzo

Resultaat: bar gekatapulteerd tegen de spiegel, spiegel aan gort en de baar op enkele cms van een andere gast neergekomen. Sindsdien ga ik ook wel 2 keer heen en weer lopen.

je kan een 50 kilogram schijf aan een kant laden, geen probleem

je kan een 50 kilogram schijf aan een kant laden, geen probleem

hier heb je idd wel een punt, ligt er ook maar net aan hoe dit de schijven zijn. Van bijvoorbeeld eleiko powerlift plates kun je er veel meer loaden dan van oly bumpers

niet op old school bench waarbij de steunen wel heel dicht in het midden van de stang staan.
hier kan je geen 20 kilogram schijf aan een kant hangen.

slow-lifting-myth-shockingfit.jpg

Bij mij gaat er zonder probleem 70 kg op...

image.jpg

Laatst bewerkt:
Dubbel post

Ik heb tot nu toe altijd max 1 plate aangehouden. Ik train thuis en als die bar van het rack zou fl*kkeren en de vloer naar de klote gaat mag ik op straat gaan wonen denk ik.

Heb het ook al eens voorgehad, 80 kg aan elke kant, trainingspartner die niet goed wakker was ...
Komt ook omdat de spotter bars van een heavy duty hd2 zelf ook al kantelen

Kantelende spotter bars? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik had die bijna zelf gekocht namelijk.
De spotters (en J-Hooks) haken om de paal heen, dus je "kantelt" deze als je ze erin wil zetten of eruit wil halen.

Daar merk je normaal gesproken nooit iets van tijdens het trainen... behalve in de situatie van DiSTuRBeD :p

Werkt verder perfect en is sneller om te veranderen

Terug
Naar boven