XXL Nutrition

Kerk organiseert koranverbranding

Peiling Peiling In Nederland ook doen?

• Ja!

Stemmen: 19 11,1%
  • Ja, vergeet de bijbel trouwens ook niet!

Stemmen: 61 35,7%
  • Nee, dit gaat mij te ver.

Stemmen: 29 17,0%
  • Nee!

Stemmen: 22 12,9%
  • Zou een mooi begin zijn.

Stemmen: 13 7,6%
  • Geloof dien je te respecteren.

Stemmen: 27 15,8%

• Totaal stemmers
    171

AdHoc

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
464
Lengte
1m78
Vetpercentage
14%
Kerk organiseert koranverbranding

Gainesville - Een kerk in de Amerikaanse staat Florida heeft het controversiële plan opgevat om op 11 september een 'internationale koraanverbranding' te houden op zijn terrein. Dat leek de predikant een gepaste wijze om de slachtoffers van de terroristische aanslagen in New York en Washington van negen jaar geleden te herdenken.

De Dove World Outreach Center staat al niet bekend om zijn verdraagzame houding tegenover de Islam. De kerk heeft al een jaar een bord voor de deur staan met de tekst 'Islam is des duivel', volgens predikant Terry Jones een duidelijke uiting van naastenliefde. Onlangs heeft hij een boek uitgebracht met dezelfde titel met daarin tien redenen om de koran te verbranden.

Volgens Jones is de Islam een "gewelddadige en onderdrukkende religie die zichzelf probeert te vermommen als een religie van vrede."
De kerk is vorige week een Facebookpagina begonnen om de dag onder de aandacht te brengen. Sindsdien hebben mensen al korans naar de kerk gestuurd om te worden verbrand, beweert Jones.

Moslims uit de omgeving zijn een tegenactie gestart. Zij willen korans uitdelen aan buurtbewoners tijdens maaltijden ter gelegenheid van het suikerfeest, dat dit jaar op 10 september valt.
Het zijn niet alleen de moslims die het moeten ontgelden. Komende maand organiseert dezelfde kerk al een protest tijdens de inauguratie van een homocoïtusuele burgemeester, melden Amerikaanse media.

Bron

Zie poll

Ja boekverbrandingen zijn natuurlijk wel altijd zeer vredig, wat een debiel die Terry Jones.

Ja, en de bijbel erbij. Geloof respecteren hoor ik echt van iedereen in mijn naaste omgeving, maar hoe kun je überhaupt respect tonen/hebben voor iets negatiefs..

Nog een optie: "i dont give a shit" in de enquete

Laat mensen en hun geloof gewoon in hun waarde. :rolleyes:

Nee dus.

volgens mij is dit enkel symbolisch en zul je dr niks mee bereiken. en je verspilt er allemaal papier mee en je moet zoals pantrofl mensen met hun geloof in hun waarde laten dus ik zeg nee.

Boekverbranding, weer eens wat anders dan koorknaapjes verkrachten.

Is een compleet onnodige provocatie, en zal verder ook niets positiefs opleveren voor de kerk.

Hoe komen ze dan aan de te verbranden korans trouwens?

Ik zeg Ja! En vergeet de andere heilige boekjes ook niet. Playboy wordt wereldwijd het nieuwe geloof.

Nee! gestemd, bizar idee.

edit

Laatst bewerkt:
gooi niet alleen de boeken, maar ook alle gelovigen zelf maar mee op de brandstapel:)

Ja, vergeet de bijbel trouwens ook niet!

---------- Toegevoegd om 12:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:39 ----------

gooi niet alleen de boeken, maar ook alle gelovigen zelf maar mee op de brandstapel:)

Goed idee, ook erg effectief tegen overbevolking!

Alle blaaskaken verzamelen in dit topic! Wat een uitspraken en allemaal zonder onderbouwing, gruwelijk. Ik ben overtuigd atheïst maar met sommige uitspraken beledig je heel veel mensen. Een argument voor je mening zou niet misplaatst zijn.

Gelovigen gebruiken ook nooit argumenten, ergo....

Gelovigen gebruiken ook nooit argumenten, ergo....

Nou de gelovigen die ik ken hebben argumenten om te geloven, alleen het heet nog steeds geloof he, je moet het geloven dus opzich hoef je er niet echt een reden voor te hebben. Ik vind het gewoon een beetje te kort door de bocht al zet je hier neer verbranden en dat soort reacties, ik wil het liefst 1 geldig argument, maar ach wie ben ik nou.

Ik denk dat ik een kerkverbranding ga organiseren, de eerste zal in Gainesville plaatvinden.

What is homocoïtusuality? Detestable, indecent, wicked, offensive, perverted, shameful, unnatural, degrading, impure, futile, foolish, godless, dishonorable, a lie.

We protest coïtusual perversion because the Bible protests it. Family, community and national leaders should also protest it, stay away from it, flee from it. What is acceptable to today's leadership becomes acceptable to tomorrow's society. We, as Christians, will fight for the truth of the Word of God. When Jesus came, he no longer supported the death penalty for these sins, but the wickedness of the acts remain wicked and a serious problem for society.

Dat soort malloten runnen die kerk dus. Op 2 augustus is er een protestactie tegen een homo burgemeester in die plaats.

Ik denk dat ik een kerkverbranding ga organiseren, de eerste zal in Gainesville plaatvinden.

Dat soort malloten runnen die kerk dus. Op 2 augustus is er een protestactie tegen een homo burgemeester in die plaats.

Omdat iemand een andere mening dan EricR heeft is het een 'malloot'. Overigens ben ik zelf wel voor homo-emancipatie geworden, ze vormen voor mij geen gevaar dus maakt het mij niet uit.

Terug
Naar boven