Fitness Seller

Kerk organiseert koranverbranding

Peiling Peiling In Nederland ook doen?

• Ja!

Stemmen: 19 11,1%
  • Ja, vergeet de bijbel trouwens ook niet!

Stemmen: 61 35,7%
  • Nee, dit gaat mij te ver.

Stemmen: 29 17,0%
  • Nee!

Stemmen: 22 12,9%
  • Zou een mooi begin zijn.

Stemmen: 13 7,6%
  • Geloof dien je te respecteren.

Stemmen: 27 15,8%

• Totaal stemmers
    171
ja excuses.

Laatst bewerkt:
je bedoelt papier mache zeker.

Ik geloof niet dat ik degene bent die zo emotioneel reageert...sterker nog ik heb nergens mijn mening over het geloof geventileerd. Over winnen of verliezen heb ik het ook niet gehad ? We weten pas wie er gelijk heeft als we het loodje leggen toch ? Ik geloof niet, maar heb wel wat parate kennis van de bijbel, heb op een gristelijke en katholieke school gezeten vandaar :) In tegenstelling tot Angelus kon ik al gelijk voor mijzelf denken ;)

Echte discussies ga ik, om de tijd te verdrijven, aan op een "gezellig drukke" zaterdagmiddag op het Scheffersplein met bijvoorbeeld de fijne mensen van Nehemia, terwijl mijn lieve vriendin in de H&M los gaat. Dat zijn vrij pittige discussies kan ik je vertellen. Men verliest zo snel zijn of haar zelfbeheersing over dit onderwerp :D

Hulde voor je incasseringsvermogen maar je weet net zo goed als ik dat zulke discussies nooit ordelijk, fair of gentlemanlike zullen verlopen :rolleyes:

Ik reageer niet emotioneel? Mijn reactie op jou was gewoon een normale reactie, en klopt.. je hebt het niet over winnen of verliezen gehad, maar lees beter ("daar gaat het hier niet om", stond erachter), het was gewoon een vóórbeeld; je kan in zulke discussies niet zeggen: partij A heeft gelijk, aangezien die in gedeeltes gelijk kan hebben, maar partij B net zo goed. BTW; waarom gristelijk en niet christelijk? Kom je uit omgeving Leeuwarden? :p

Hahaha, ja zulke discussies zijn irl idd stukken leuker en interessanter! Ben het helemaal met je eens.

En, nee, daar ben ik het niet helemaal met je eens, want het ligt ook aan de personen zelf. Er zijn mensen die idd meteen / en zo niet meteen, dan snel boos en geergerd reageren - en degene waar ze de discussie mee voeren de grond in proberen te trappen, maar je hebt ook mensen die respect hebben voor de ander en niet (snel) boos of chagrijnig worden (en het wellicht zullen "kappen", voordat het helemaal uit de hand loopt). Want je doel is niet (hoop ik dan): "de ander kwetsen".

Ik reageer niet emotioneel? Mijn reactie op jou was gewoon een normale reactie, en klopt.. je hebt het niet over winnen of verliezen gehad, maar lees beter ("daar gaat het hier niet om", stond erachter), het was gewoon een vóórbeeld; je kan in zulke discussies niet zeggen: partij A heeft gelijk, aangezien die in gedeeltes gelijk kan hebben, maar partij B net zo goed. BTW; waarom gristelijk en niet christelijk? Kom je uit omgeving Leeuwarden? :p

Hahaha, ja zulke discussies zijn irl idd stukken leuker en interessanter! Ben het helemaal met je eens.

En, nee, daar ben ik het niet helemaal met je eens, want het ligt ook aan de personen zelf. Er zijn mensen die idd meteen / en zo niet meteen, dan snel boos en geergerd reageren - en degene waar ze de discussie mee voeren de grond in proberen te trappen, maar je hebt ook mensen die respect hebben voor de ander en niet (snel) boos of chagrijnig worden (en het wellicht zullen "kappen", voordat het helemaal uit de hand loopt). Want je doel is niet (hoop ik dan): "de ander kwetsen".

Ok je gemoedstoestand afleiden uit getypte woorden blijft lastig, het leek nu eenmaal zo :P

True that...maar op het grote www is iedereen eens stukje stoerder en uitgesprokener :rolleyes:

Gristelijk bekt veel lekkerder :D

Ik wil zeker niemand kwetsen, maar tijdens zo'n discussie kan ik nu eenmaal niet een zelfvoldane glimlach onderdrukken :P Dat kan mensen nogweleens triggeren. Daarnaast is mijn ervaring wel, en nog voor te stellen ook, dat veel mensen in IRL discussies echt hun zelfbeheersing verliezen. Iemands levens/geloofsovertuiging bekritiseren is natuurlijk ook een bittere pil om te slikken...

Er hangt al genoeg co2 in de lucht.

Terug
Naar boven