MuscleMeat

Kerk organiseert koranverbranding

Peiling Peiling In Nederland ook doen?

• Ja!

Stemmen: 19 11,1%
  • Ja, vergeet de bijbel trouwens ook niet!

Stemmen: 61 35,7%
  • Nee, dit gaat mij te ver.

Stemmen: 29 17,0%
  • Nee!

Stemmen: 22 12,9%
  • Zou een mooi begin zijn.

Stemmen: 13 7,6%
  • Geloof dien je te respecteren.

Stemmen: 27 15,8%

• Totaal stemmers
    171
een kleuter kan jouw stellingen zelfs ontkrachten:)

dat bewijst nu precies dat je geen hol begrijpt van hoe de wereld in elkaar zit:) en dat je ook geen hol begrepen hebt van het filmpje (of het zelfs helemaal niet gekeken hebt)

je hebt nog altijd niet aangegeven wat die "ziel" precies is;)

waar zie jij een "dan" of "maar"? ben je soms aan het hallucineren?:roflol:

(en even een side note, waar je weinig aandacht aan moet besteden, want als je in een god gelooft ga je hier al zeker NIETS van begrijpen:
die "ons" waar je het over hebt is niet wat jij denkt dat het is;))

1) alles vanaf de start van de big bang tot het moment dat ik deze zin hier neerzet is verklaarbaar door de 4 fundamentele krachten van de natuur;)
(voor mensen beginnen zagen over het willekeurige gedrag van de quantummechanica, de combinatie van oneindig veel onafhankelijke factoren geeft een normale verdeling;))

2) zelfs al nemen we je stelling aan dat god post-bigbang nog invloed uitoefent op de wereld om mensen te doen geboren worden klopt je uitspraak niet.
Met jouw redenering is alles wat "we" zijn een resultaat van een combinatie de dingen die we meemaken (zien, horen, voelen, ruiken, smaken, kortom ervaren) en de reactie van onze "ziel" erop. We hebben geen invloed op de dingen die we meemaken, enkel (volgens jouw redenering) de reactie van onze ziel op die dingen.
Omdat het een combinatie van de 2 is, is god ook verantwoordelijk voor het resultaat "de kinderverkrachter"

Alles wat er in een klein baby'tje zit hebben we te dank aan 1 iets, en jij kan nu wel invullen wat dat iets is hoop ik..

ik zal het je eens vertellen:) NIET!

waarom vrije wil geven als we enkel het "goede" mogen kiezen en er een straf op het "slechte" staat?;)

daar gaat het helemaal niet om man:roflol:
een tsunami is helemaal geen "ramp", iets "negatiefs". Een tsunami is gewoon een gevolg van de processen die zich voordoen in de aarde:roflol:
dat er toevallig mensen op die aarde zijn die er "hinder" van ondervinden maakt helemaal niets uit. Als iedereen naar de maan zou verhuizen zullen er nog steeds orkanen, tsunami's, en wat dan nog zijn hoor;)

Sorry schattepetat, je bent net te laat. Mag ik je bedanken voor je lessen Angelus? Ik vond het interessant.

Sorry schattepetat, je bent net te laat. Mag ik je bedanken voor je lessen Angelus? Ik vond het interessant.

gemakkelijk zo hé, gelovig zijn en wanneer iemand je shit blootlegt gewoon het weigeren te lezen:)

maar blijf vooral zo voortdoen, om de een of andere reden (een van de zwakheden van intelligente personen is namelijk arrogantie) krijg ik er een kick van om mensen zoals jij voor anderen voor schut te zetten:)

Nee eigenlijk niet, maar ik ben dan ook niet vanaf mn geboorte geindoctrineerd met pure onzin. Daar zal het wel aan liggen.

Ja, oh gossie, je hebt helemaal gelijk.. jij weet zo goed hoe het gaat in aaaaaaaaal die gezinnen en dat ieder "gelovige" zijn ouders en hun overtuigingen volgt, ja, damn, vanaf hun geboorte nog wel! What a mess. :mad:

Snap je het? Ahhhw, nog steeds niet he.. ja, ik weet, het is moeilijk.
:(

Laatst bewerkt:
ik wel, en het is toch nog goed gekomen:dunno:

Je bent gelovig opgevoed?

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:58 ----------

Ja, oh gossie, je hebt helemaal gelijk.. jij weet zo goed hoe het gaat in aaaaaaaaal die gezinnen en dat ieder "gelovige" zijn ouders en hun overtuigingen volgt, ja, damn, vanaf hun geboorte nog wel! What a mess. :mad:

Snap je het? Ahhhw, nog steeds niet he.. ja, ik weet, het is moeilijk.
:(

Ik neem aan dat het zo gaat, omdat ik me niet kan voorstellen dat je zonder brainwashing in een onzichtbaar en onbewezen entiteit kan geloven.

Ik zie dat je heel erg hard je best doet om me te kleineren enzo, maar ik moet zeggen dat je er niet bepaald goed in bent Snoezepoesje.:) Misschien ben je een beetje te soft geworden van al die verhaaltjes voor het slapengaan over engeltjes en feetjes.

niet streng gelovig, maar ik kreeg toch wel genoeg bullshit voorgeschoteld om me gelovig te houden tot mn 12de ofzo:P
(ik merk overigens op dat alle argumenten die snoezepoes, motivation,... aanhalen ook constant aangehaald worden door mn ouders en dat ze op exact dezelfde manier reageren op mijn tegenargumenten:roflol:)

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat het zo gaat, omdat ik me niet kan voorstellen dat je zonder brainwashing in een onzichtbaar en onbewezen entiteit kan geloven.

Ik zie dat je heel erg hard je best doet om me te kleineren enzo, maar ik moet zeggen dat je er niet bepaald goed in bent Snoezepoesje.:) Misschien ben je een beetje te soft geworden van al die verhaaltjes voor het slapengaan over engeltjes en feetjes.

Nee, zo gaat het niet. In ieder geval, niet bij iedereen. Ik ga niet ontkennen dat het nooit gebeurd, want het gebeurt wel. Maar wat jij nu doet is iedereen over één kam scheren, heel kinderachtig.

Nee hoor, ik doe totaal niet mijn best om jou te kleineren. Waarom trek je je eigen conclusies? Ik wil je duidelijk maken dat je niet meteen een "stempel" moet drukken op iemands voorhoofd, want ja, dat doe je.

Hahahaha, verhaaltjes voor het slapengaan over engeltjes en feetjes? Oh ja, en die heb jij me vast verteld he. :(

niet streng gelovig, maar ik kreeg toch wel genoeg bullshit voorgeschoteld om me gelovig te houden tot mn 12de ofzo:P
(ik merk overigens op dat alle argumenten die snoezepoes, motivation,... aanhalen ook constant aangehaald worden door mn ouders en dat ze op exact dezelfde manier reageren op mijn tegenargumenten:roflol:)

Dan ben je wel uniek tegenover andere gelovigen, gebeurt niet vaak dat iemand op dat vlak en die leeftijd voor zichzelf gaat denken volgens mij.:D

gemakkelijk zo hé, gelovig zijn en wanneer iemand je shit blootlegt gewoon het weigeren te lezen:)

maar blijf vooral zo voortdoen, om de een of andere reden (een van de zwakheden van intelligente personen is namelijk arrogantie) krijg ik er een kick van om mensen zoals jij voor anderen voor schut te zetten:)

Ik heb het gelezen, ik wilde direct antwoorden. Maar jij bevestigt hier dat Snoezepoes gelijk heeft. En dat dit leidt tot ergernis ipv tot een conclusie.

en gozer alsjeblieft ga spelen met jezelf. *Een van de zwakheden van intelligente personen is arrogantie :lol:* Rot op, al die grootpraat hier op i-net hier doet pijn aan me ogen.

Hoort dat bij jou intelligentie? iemand stopt een discussie, omdat het tot ergernis leidt en jij probeert met jou beperkte denkvermogen een trap na te geven.

maar blijf vooral zo voortdoen, om de een of andere reden (een van de zwakheden van intelligente personen is namelijk arrogantie) krijg ik er een kick van om mensen zoals jij voor anderen voor schut te zetten

Ja man ! Het is net zo'n grote prestatie als een doelpunt scoren met Steven Hawking op het doel en dan uitzinnig van vreugde in het hek gaan hangen:thumb:

Stop it guys, seriously. In het begin was het nog wel leuk, maar nu begint het erg vervelend te worden. Ik vraag me af of jullie irl ook zo zijn of dat het maar stoerdoenerij is op een forum (ik denk het laatste). Leer te accepteren dat niet iedereen hetzelfde is, dat niet iedereen op dezelfde manier denkt / gelooft / leeft. Net zoals ik net zei: iedereen gelooft op de manier hoe hij / zij (het) wilt geloven.

Waarom stoppen? Ik dacht dat dit een forum was, het hele idee is toch juist om te discussiëren over dergelijke onderwerpen?

---------- Toegevoegd om 22:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

Sinds ik geloof maak ik trouwens de gains van mijn leven.

Stop it guys, seriously. In het begin was het nog wel leuk, maar nu begint het erg vervelend te worden. Ik vraag me af of jullie irl ook zo zijn of dat het maar stoerdoenerij is op een forum (ik denk het laatste). Leer te accepteren dat niet iedereen hetzelfde is, dat niet iedereen op dezelfde manier denkt / gelooft / leeft. Net zoals ik net zei: iedereen gelooft op de manier hoe hij / zij (het) wilt geloven.
ik moet zeggen dat ik je tot nu toe erg dapper vind (niet denigrerend bedoeld) maar je weet gewoon als je je als gelovige mengt in een dergelijke discussie je er niet zonder kleerscheuren af komt. Maw...if ya can`t stand the heat..

Waarom stoppen? Ik dacht dat dit een forum was, het hele idee is toch juist om te discussiëren over dergelijke onderwerpen?

---------- Toegevoegd om 22:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

Sinds ik geloof maak ik trouwens de gains van mijn leven.

Check topictitel? Dan maken ze maar een apart topic aan.

Dan ben je wel uniek tegenover andere gelovigen, gebeurt niet vaak dat iemand op dat vlak en die leeftijd voor zichzelf gaat denken volgens mij.:D
vanaf 12 was het zo'n tijd waar ik niet meer klakkeloos alles geloofde wat er me verteld werd, maar in mn achterhoofd was er nog de gedachte/hoop dat er een god bestond. En vanaf 15 o.i.d na de basis fysica en chemie lessen kom je er met zelfs een half-functionerend brein achter dat die gristenbullshit op geen hol slaat:D.
edit: offense intended:)
Ja man ! Het is net zo'n grote prestatie als een doelpunt scoren met Steven Hawking op het doel en dan uitzinnig van vreugde in het hek gaan hangen:thumb:

tja, je moet wat op zo'n saaie dinsdagavond:o

Laatst bewerkt:
ik moet zeggen dat ik je tot nu toe erg dapper vind (niet denigrerend bedoeld) maar je weet gewoon als je je als gelovige mengt in een dergelijke discussie je er niet zonder kleerscheuren af komt. Maw...if ya can`t stand the heat..

Niet zonder kleerscheuren? Sorry, maar zo zie ik deze discussie niet.. en als je deze al zo heftig vindt, vraag ik me af wat je er van gaat vinden als je irl zulke discussies gaat voeren.. Je kan daarnaast tijdens zulke discussies niet zeggen: Persoon A spreekt de gehele waarheid of persoon B spreekt de gehele waarheid. Er is geen 'winnaar', en tegelijkertijd geen verliezer (en eigenlijk gaat het daar ook niet om).

Ik kan wel tegen een paar stootjes, maar daarnaast vind ik wel dat er begrip moet zijn en dat je mensen en hun overtuigingen niet op een brutale, idiote manier moet gaan lopen afkraken. Dat heb ik hier trouwens tig keer gezegd, maarja, uiteindelijk doet iedereen toch wattie wil. Het is meer een "hint", so take it or leave it..

Niet zonder kleerscheuren? Sorry, maar zo zie ik deze discussie niet.. en als je deze al zo heftig vindt, vraag ik me af wat je er van gaat vinden als je irl zulke discussies gaat voeren.. Je kan daarnaast tijdens zulke discussies niet zeggen: Persoon A spreekt de gehele waarheid of persoon B spreekt de gehele waarheid. Er is geen 'winnaar', en tegelijkertijd geen verliezer (en eigenlijk gaat het daar ook niet om).

Ik kan wel tegen een paar stootjes, maar daarnaast vind ik wel dat er begrip moet zijn en dat je mensen en hun overtuigingen niet op een brutale, idiote manier moet gaan lopen afkraken. Dat heb ik hier trouwens tig keer gezegd, maarja, uiteindelijk doet iedereen toch wattie wil. Het is meer een "hint", so take it or leave it..

jouw idee van een discussie voeren is je bullshit verkondigen en wanneer deze onderuit gehaald wordt er weigeren op te reageren;)

jouw idee van een discussie voeren is je bullshit verkondigen en wanneer deze onderuit gehaald wordt er weigeren op te reageren;)

Ik heb tot nu toe altijd op jouw bullshit gereageerd.. en waarom? Tja, ik zou het ook niet weten. Trouwens je bent wel "heel erg zeker" van je zaak,.. onderuit halen? Hahahahahahahhahahha, aww wat schattig!

Maar hey, ksssssssht, ik ben allergisch voor jouw gezeik. Je bent te kinderlijk om mee in discussie te gaan.

Terug
Naar boven