MuscleMeat

Ketogeen dieet

Raoul91

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Lengte
1m82
Massa
93kg
Vetpercentage
14%
Beste BB'ers,

Wellicht is deze vraag al eerder gesteld maar ik kan er op het moment geen antwoord op vinden dus vandaar de vraag:

Verbrand je meer vet in ketose in tegenstelling tot een dieet dat wel koolhydraten bevat? Er van uitgaan dat beide diëten een calorie tekort hebben.

Alvast bedankt!

Nee.

Normaal loopt je lichaam op glucose, die je uit koolhydraten haalt.
In ketose loopt je lichaam op ketonen, die het verkrijgt door vet af te breken. Uiteindelijk is de kcal balans het belangrijkst.

• Topic Starter Topic Starter
Nee.

Normaal loopt je lichaam op glucose, die je uit koolhydraten haalt.
In ketose loopt je lichaam op ketonen, die het verkrijgt door vet af te breken. Uiteindelijk is de kcal balans het belangrijkst.

Oke prima dankjewel! Ik was aan het overwegen weer keto te gaan doen maar als de verbranding hetzelfde blijft, blijf ik gewoon doorcutten met mijn huidige schema.

Je verbrandt wel degelijk meer vet, maar je eet ook veel vet, dus netto zal je ongeveer evenveel vet NETTO verliezen als met een normaal dieet met hetzelfde calorietekort. Voor meer info over keto dieten moet je op Lyle McDonald's site/boeken zijn

Ik heb het keto dieet 2 maanden terug een tijd gedaan, Heb toen eigenlijk ook niet ervaren dat het perse sneller gaat, maar ik wilde het toch even weten. Ik ben nu "normaal" aan het cutten en had liever gehad dat het nog wat sneller ging dus vandaar dat ik het me afvroeg.

Misschien kun je is kijken naar Intermittent Fasting. Daar worden vaak goede resultaten mee geboekt, en als je er aan gewend bent is het daarnaast ook nog is een prettige levensstijl.

Kcal in < kcal out = afvallen. Simple as that

@michieln Ik zie zelf niet zo'n heil in If. Ik ben namelijk niet kapot van lange tijd niets eten hoewel ik echter wel geloof dat het grote resultaten kan geven. Ik heb sinds 3 dagen mij schema weer aangepast en het gaat weer omlaag! Toch bedankt voor je raad!

Terug
Naar boven