Fitness Seller

Ketogeendieet help

Fairplayz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Vetpercentage
24%
Heey,

Ik wil nu graag beginnen met het ketogeendieet om mijn vetpercentage omlaag te brengen. Want die is op het moment nogal hoog (24%) ik ben nu al het sporten sinds november, en heb in die tijd best wel wat massa opgebouwd. Het probleem dat ik heb met het ketogeen dieet is dat ik niet weet wat ik nou mee moet nemen als ik de hele dag van huis ben, kan namelijk niet thuis even een rookworst warm maken of een speklapje bakken.

wat meer info over mij
Sport 4-5 keer perweek split schema en fiets elke dag 1,5 uur

lengte 1,78
Gewicht 90 kg
Vetpercentage 24%

Ik wil de dagen beginnen met:
2 eieren en 2 plakjes kaas

1e pauze om 10:40: (hier ben ik niet thuis)
????

2e pauze om 12:45: (hier ben ik niet thuis)
???

bij thuiskomst rond 16:00
Omelet met 100 gram spekjes en 4 eieren

19:00:
??? iets van een speklap of rookworst?

na trainen 21:00
Whey shake 40 gram, met 250ml melk

Dit is het schema wat ik nu probeer op te zetten om van start te kunnen maar ik kom er niet uit, iemand met meer ervaring die zoiets weet?

Alvast bedankt en groeten koen

Laatst bewerkt:
Waarom een ketogeen dieet? Dat is kwa afvallen echt niet beter dan een normaal kcal tekort.

Best ingewikkeld om een fatsoenlijk ketogeen dieet te volgen overigens en te blijven volgen hoor, je raakt en blijft niet zomaar in ketose. Je eiwit inname moet niet te hoog liggen, niet te veel eiwit in een keer, praktisch geen koolhydraten (alleen die je in trace amounts vindt, en die in vezelrijke groentes zitten).

Wat je zou kunnen eten zou je het toch willen doen (hiervoor dien je je sowieso eerst nog een stuk beter in te lezen):
- vlees (de vette varianten, hoe vetter hoe beter)
- vette vis
- hele eieren
- kaas (de vettere varianten)
- vezelrijke voeding
- nootjes, pinda's, zaden
- roomboter, kokosolie, olijfolie

Wat niet:
- granen
- fruit
- melk
- suiker
- aka alles waar koolhydraten in zitten

En eiwit op 1.65-2.2g/kg houden.

Maar beter gewoon normaal eten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb voor het ketogeen dieet gekozen omdat ik wil droogtrainen ook zonder spierverliezen. Zelf vind ik dat mijn spiermassaal aardig hoog zit en wil graag van dat vet af.

Inlezen ben ik al een week mee bezig maar ik zie overal staan wat u ook zojuist zei wat je wel en niet moet eten enzo.maar wil iets voormij werken heb ik echt een schema nodig waar ik me aan kan houden anders loopt het niet goed.

Bedankt gr. Koen

Gewoon je onderhoud berekenen, daar 500 kcal aftrekken, je normale zware krachttraining blijven doen, veel eiwitten eten, en mikken op een gewichtsverlies van een halve kilo per week (lukt dat niet, kcal inname naar boven of beneden aanpassen).

Veel makkelijker en beter te doen, en het resultaat is er niet anders om.

Graag gedaan gr. Michiel

Bedankt micheln.

Maar ook hiervoor heb ik eigenlijk iets van een schema nodig want ik zit dan zelf nog op school met overal lekkere dingen enzo. En als ik dan een schema heb kan ik denken. Hmm om zolaat kan ik weer dit eten en zolaat dit. En dan kan ik ook precies uitzetten dat het bij de juiste hoeveelheid kcal komt. En dat schema maken vind ik juist zo moeilijk

maar daarom heb ik ook voor ketogeen gekozen voor de structuur die het heeft.

---------- Toegevoegd 8 May 2014 om 05:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst 7 May 2014 om 21:54 ----------

Iemand weet hoe ik mijn schema af moet maken?

Bedankt micheln.

Maar ook hiervoor heb ik eigenlijk iets van een schema nodig want ik zit dan zelf nog op school met overal lekkere dingen enzo. En als ik dan een schema heb kan ik denken. Hmm om zolaat kan ik weer dit eten en zolaat dit. En dan kan ik ook precies uitzetten dat het bij de juiste hoeveelheid kcal komt. En dat schema maken vind ik juist zo moeilijk

maar daarom heb ik ook voor ketogeen gekozen voor de structuur die het heeft.

---------- Toegevoegd 8 May 2014 om 05:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst 7 May 2014 om 21:54 ----------

Iemand weet hoe ik mijn schema af moet maken?

Lekkere dingen hou je overal, daar verander je helaas niets aan.

Zelf heb ik een schema gemaakt met de app fatsecret. Eerst onderhoud berekend, daar 500 cal vanaf. 2 gram eiwit aangehouden per kilo lichaamsgewicht, dan 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht en de rest aanvullen met complexe koolhydraten.

Dan is het een kwestie van invullen en even puzzelen hoeveel gram je van alles kan eten etc.
Heb zelf geen ervaring met ketogeen eten.

Ja, maar dan heb ik weer de keuze uit zoveel dingen, en heb ik niet een excuus om thuis niet mee te eten. want thuis eten we best vaak ongezond. en een strak schema is voor mij de drempel om die stop niet te maken

zou die ketodieet voor later doen en nu gewoon normaal op je voeding letten. Al zou ik brood ed wel al weglaten

Waarom brood weglaten? Voor dat beetje zout ? Gewoon onder onderhoud eten en je valt af.
Accepteer gewoon dat het lang gaat duren voordat je op een laag vetpercentage staat en ga niet gelijk een ketogeendieet volgen.
Met zo'n hoog vetpercentage ga je met 500 kcal onder onderhoud al snel verschil zien, hoe lager je komt hoe moeilijker.

Terug
Naar boven