Fitness Seller

Keuze van een Notebook??!!

"laptop is handig als je veel reist of voor zakelijk gebruik anders heb je voor de helft van de prijs een soortgelijke desktop!"

Dit is een achterhaalde stelling. Veel mensen (de verkoop van laptops per maand begint de desktops in te halen in ons land!) kiezen voor een mooi, functioneel apparaat dat de helft in beslag neemt an ruimte en wat je op kunt bergen. Daarom heb ik ook nooit een desktop gehad. En ik kan mijn werk/hobby overal mee naartoe slepen.
Bovendien zijn de meeste desktops foeilelijk maar da's mijn persoonlijke mening. Ik vind het bulkende bakbeesten en werk liever op een laptop. Bovendien ben ik helemaal geen gamer, dat scheelt ook! :D

Daarin geef ik je groot gelijk DBC01 ! Laptops zijn gewoon érg handig en functioneren bijna even goed als een desktop. Alleen gamen gaat wat moeizamer, ligt er ook natuurlijk aan wát voor een game.. maar dat terzijde.

ja kijk toshiba zijn fijne laptopjes( alhoewel ze ook 1 slechte reeks hadden) maar dan ook wel wat duurder dan de rest .

je kan het beetje vergelijken met wagens .. natuurlijk is mercedes een betere wagen dan pakweg een renault maar tis toch je budget dat telt

en dan komen die acer,asus, er toch wel wat beter uit .... prijs/kwaliteit dan :)

en ja je bent misschien beter af zonder centrino omdat je prestaties inlevert en een wifikaartje ook geen geld meer kost maar een centrino is heus snel genoeg voor wat office applicaties en wat te internetten...

ga je vb hardcore game of 3d applicaties draaien ga je sowieso al niet grijpen naar laptop maar een desktop of zelfs een dual desktop.

tis maar wat je wil :)

@DBC01
En ik kan mijn werk/hobby overal mee naartoe slepen.

dus je "reist" met je laptop, al gelijk geen achterhaalde stelling meer.
ennuh tis wel zo voor de helft van et geld heb je gewoon een pc met die specs, en games valt HELEMAAL niet zo goed te doen op een laptop als op een pc, want een vidkaartje van een laptop is gewoon k*t(of je moet een extern gevalletje hebben :D maar dat schiet niet op ).
en et ligt er maar aan wat jij veel ruimte noemt, een standaard bureautje past al gauw een desktop op met flatscreen (zo ben je nog niet eens zo duurder als een laptop uit).
en ik weet niet waarom jij tegen acer enzo bent, want een asus moederbord is een asus moederbord, en een Geforce videokaart is een Geforce videokaart, maakt niet uit in wat voor leuk omhulseltje ze zitten! maarjah qua service kan et wel schelen als jij daar ervaring mee hebt, maar om daar nou 700 euro meer voor te betalen???

Homer je snapt er niet zoveel van wat ik schrijf:
1. Ik 'reis' niet met mijn laptop ik heb de MOGELIJKHEID om mijn systeem mee te nemen. Wat ik bedoel met deze achterhaalde stelling is dat mensen vroeger zeiden dat laptops alleen voor zakelijke reizigers waren.
Mijn laptop is zelfs te groot om zomaar in een vliegtuig open te zetten man! :D
2. Voor de helft vn het geld heb je een goeie desktop PC, dat weet iedereen, je trapt een open deur in maatje! :D
3. Ik had al neergezet dat gamen niet voor laptops is, even brilletje opzetteh! :D
4. Ik gebruik mijn bureau voor meerdere dingen dan een computer dus ga me niet uitleggen wat de maten moeten zijn van een gemiddeld bureau, dat weet IKEA ook wel, en iedereen trouwens.
5. Videokaarten van de laptops van vandaag zijn niet bepaald k*t, ik zou zeggen kijk es goed rond.
6. Het gaat bij Toshiba NIET om het omhuseltje en service waar je meer voor betaald, het is de kwaliteit van hun EIGEN ONDERDELEN en de STABILITEIT VAN DE LAPTOP ALS SYSTEEM. Waar anderen vaker stukgaan (HDD/moederbord/onstabiele behuizing) heeft Toshiba een naam opgebouwd met laptops die vreselijk stabiel zijn en veel langer meegaan.
Als je er dus niet alles van weet en zomaar in het rond wat persoonlijke meningen van jezelf neerkalkt helpt dat de topic-starter nou niet bepaald om een keuze te maken snap je?
Lees eerst gij begint.

Laatst bewerkt:
hahah ok ok ok :D kwas ff met iets anders bezig, nu ik et terug lees zie ik dat et een beetje onzinnig was maarjah :D

zo een barebone met 15" inch tft en dan nog een wifikaartje en je systeem neemt al helemaal geen plaats meer in :)

wat ik bedoelde met dat laptops meer voor zakenlui is dat als je je pc 99 ù van de tijd thuis op je bureau gaat gebruiken je toch beter af bent met desktop

en de videokaarten van laptops zijn niet 'k*t' de nieuwe ati radoen mobile haalt 9000 punten op 3d marks en is voldoende voor de HUIDIGE games

binnen pakweg 12-18 maanden loopt die dan niemeer zo lekker :)

toshiba kan misschien het van het zijn maar **** voor die prijs heb je er bij ander merk 2 .. als je wat zuinig bent ;)

kan trouwens iemand me uitleggen wat dat pc prive project in nederland is want ik ( domme belg ) weet van niets

Hehe :D

PC Prive= een initiatief van bedrijfsleven en de PC-winkels: Is jouw bedrijf lid van het PC-Prive-project dan kun je een PC aanschaffen en dan betaalt je werkgever die meteen. Vervolgens houdt je werkgever elke maand een bepaald bedrag in totdat je hem hebt afbetaald, dit alles heel erg voordelig. Sinds 1 jan 2004 is de maximale aanschafprijs verlaagd van ik meen 1600 naar 1300 euro dus hebben veel mensen tijdens de kerst nog even snel een dure PC gekocht via dit project.
Mijn volgende Toshy heb ik al in gedachten:

[Abeelding niet meer beschikbaar]

Productspecificaties vind je hier

Trouwens, deze is ook leuk:
Toshiba Satellite A20 is Winfavoriet!
[Abeelding niet meer beschikbaar]
Winmagazine, het tweemaandelijkse magazine voor computergebruikers, heeft onlangs een test uitgevoerd met 'betaalbare desktopvervangers'. De Toshiba Satellite A20-S103 is daarbij verkozen tot Winfavoriet.
Winmagazine beproefde 12 notebooks van 1000 tot 2000 euro om te zien of een notebook waardige vervanging biedt voor een desktop. Met zijn Pentium 4 processor van maar liefst 2.8 GHz is de Toshiba Satellite A20-S103 verkozen tot de grootste krachtpatser uit de test. Andere positieve punten van de Satellite A20-S103 die naar voren kwamen zijn het uitstekende beeldscherm en de praktisch geplaatste speakers die een prima geluid leveren.
Verwachte marktprijs : € 1,176.00 excl. BTW
En nu de ongelovigen weer. :D :banana:

Verwachte marktprijs : € 2.520,00 EXLU.!!!!!!!! BTW

schijt jij geld ?

nightje zei:
Verwachte marktprijs : € 2.520,00 EXLU.!!!!!!!! BTW

schijt jij geld ?

pc privé he... scheelt een hoop ten eerste hoef je et niet in één keer te betalen ten tweede et komt je een stuk goedkoper uit, heb ik gehoord.

eum de limiet voor dat prive project was verleden jaar 1600 euro en dit jaar 1300 als ik mij niet vergis

we hebben het hier wel ff over laptop van 3000 euro net ff het dubbele wat je mag gebruiken voor dat prive project

vraag me af of die specifieke toshiba echt wel zijn geld waard is ....

• Topic Starter Topic Starter
de limiet is op dit moment 1.415,- en over dat bedrag mag je de belasting die normaal afgedragen wordt aftrekken....en dat bedrag kan je dan in een x aantal termijnen betalen....

Ik gebruik geen PC-prive-project. Ik heb andere prioriteiten. Een ander wil graag een leuke auto hebben, en koopt een net tweedehandsje. Ik wil een ge*le laptop hebben waar ik dagelijks +4 uur plezier van heb. :D

Nou nou dat valt in de praktijk wel allemaal mee hoor, het 1 ontloopt het ander echt niet schokkend...

Terug
Naar boven