Xirok
Cool Novice
- Waardering
- 16
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 92kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik dacht dat die bars aan de zijkant een soort safety bars waren, zodat je geen spotter nodig hebt![]()
Dan had je net zo goed je rep af kunnen maken.Dus als jij het niet meer houd met squaten loop je het gewicht gewoon in het powerrack?Dan had je net zo goed je rep af kunnen maken.
Als de intensiteit hoog is en je krijgt het gewicht niet meer omhoog dan ga je nog maar een kant op zonder spotter en dat is naar beneden.
Daarbij zorgt een goede spotter voor psychologisch voordeel.
De angst voor wat er allemaal mis kan gaan is vaak een grotere beperking (bewust of onbewust) dan het gewicht.
Een goede spotter geeft zekerheid en meer veiligheid.
inderdaad, je kan dan toch gewoon de bar daar op laten vallen, en er zelf onder uit kruipen?Hij bedoelt die aan de zijkant... niet waar de bar opligt.

Hij bedoelt die aan de zijkant... niet waar de bar opligt.
maar het kan dus wel, daar zijn ze toch ook voor bedoeld?Enig idee hoe diep je moet squaten om je bar daar neer te leggen?
Niet echt fijn voor je wervelkolom en knieen, tenzij je vrij klein bent.
Wel beter dan niets, bij gebrek aan een spotter.
Maar nogmaals een goede spotter is niet te vervangen.
maar het kan dus wel, daar zijn ze toch ook voor bedoeld?

Ze zijn daar niet specefiek voor gemaakt. Zoals ik al aangaf verneuk je je rug en knieen als je tevaak zo diep gaat met een serieus gewicht
Een powerrack is niet alleen voor squats.
Voor veel andere oefeningen is het fijn als je de halter van diehoogte af kan pakken. Barbell rows en shrugs b.v.
Maar goed doe lekker wat je wil,![]()
Lijkt me mooi irritant met zo'n zenuwachtige flapdrol achter me te spotten. Het is ook de eerste keer dat ik iemand op deze manier zie spotten.