Fitness Seller

Kijk een teek met de ziekte van lyme

Bij mij staat een mug op NR1.. nog nooit last van een teek gehad. Muggen zijn trouwens 't gevaarlijkste "dier" voor de mens. Meeste menselijke doden door een dier per jaar is van een mug.

edit;
mug
wesp

smerig bah!
alle insecten zijn teh suck! :kots:
stay away from me!

M'n hond heeft een keer de ziekte van lyme gekregen door zo'n smerige teek.

Vieze beesten zijn het.

klote beeste

• Topic Starter Topic Starter

Vieze beesten zijn het.

Ben zelf ook een paar keer gebeten niks aan over gehouden gelukkig. (klopt af)
Maar ken mensen die wel ziek zijn geworden daarom staan ze ook op nr 1 bij mij.
Diepe haat voor teken...:mad:

Ik had laatst 2 steken, geen idee van welk soort mug maar het werd veel dikker dan bij een normale muggebeet en jeukte enorm. Dacht eerst dat het dazenbeten waren maar die zijn zelfs zo dik niet. Mijten zijn trouwens ook wel smerige beesten, zeker als je weet dat heel je bed en tapijt er vol van zit, gelukkig zijn ze niet zo schadelijk (tenzij je allergisch bent).

De vader van een vriend van me is destijds overleden door een teek, ziekte van lyme

heb het er ook niet zo op

Vieze beesten zijn het.

Ik dacht altijd dat honden immuun waren voor die ziekte, onze honden hebben regelmatig teken, maar er is nog nooit iets aan de hand geweest.

Ik had laatst 2 steken, geen idee van welk soort mug maar het werd veel dikker dan bij een normale muggebeet en jeukte enorm. Dacht eerst dat het dazenbeten waren maar die zijn zelfs zo dik niet. Mijten zijn trouwens ook wel smerige beesten, zeker als je weet dat heel je bed en tapijt er vol van zit, gelukkig zijn ze niet zo schadelijk (tenzij je allergisch bent).

kan wel daze zijn

ik ben er allergisch voor als ik bv een beet op mijn hand heb zwelt hij tot 2 keer zijn grootte

Ik dacht altijd dat honden immuun waren voor die ziekte, onze honden hebben regelmatig teken, maar er is nog nooit iets aan de hand geweest.

De kans dat een hond daadwerkelijk besmet wordt is volgens mij niet zo groot.
Maar dat geldt ook voor mensen.

Wat trouwens ook ranzige beesten zijn: bedwantsen.
Heb verhalen gehoord van mensen die 's nachts wakker werden en dachten dat hun dekens vanzelf bewogen. Maar dat bleken dus bedwantsen te zijn die gezellig even langs kwamen om bloed te zuigen. Is in New York nog een plaag geweest.

Plaag van bedwantsen in New York (video)

nu.nl/wetenschap | New York kampt met bedwantsenplaag

Gadverdamme. Bedwantsen, moet je zien hoe die dingen eruit zien. Op google staat ook het resultaat van die beesten:P

Schattig :thumbs:

teken zijn echt k*t

Heb ook zo'n hekel aan die beesten als m'n katten naar buiten zijn geweest controleer ik ze ook altijd of er niet zo'n beest in zit.
Een tijdje terug zat er 1 in d'r vacht en die had zich al helemaal volgegeten, dat beest was echt groot geworden, ik schrok me rot.

Je moet eens wat gezien hebben v/d Tumba Fly, als je het dan toch over bizarre insecten hebt met destrastreuze gevolgen spand deze de kroon. Je gaat er bijna van over je nek als je slachtoffers ziet.

Deze parasiet is inheems in de binnenlanden van Afrika.

Ik heb de indruk dat als je bepaalde voedingstoffen veel eet en sommige mijd, dat insecten je interieur niet waarderen en wegblijven. Weet alleen niet welke dat zijn. Btw, teken uiteraard niet, muggen wel.

Je moet eens wat gezien hebben v/d Tumba Fly, als je het dan toch over bizarre insecten hebt met destrastreuze gevolgen spand deze de kroon. Je gaat er bijna van over je nek als je slachtoffers ziet.

Deze parasiet is inheems in de binnenlanden van Afrika.

Ik heb de indruk dat als je bepaalde voedingstoffen veel eet en sommige mijd, dat insecten je interieur niet waarderen en wegblijven. Weet alleen niet welke dat zijn. Btw, teken uiteraard niet, muggen wel.

Ik kan niet zo veel over dat beest vinden. Heb jij nog een linkje? Want ik wil het wel zien:P

Een teek is pas echt gevaarlijk als je hem verkeerd verwijdert, of behandelt, dan spuugt hij het opgezogen bloed terug waar je ziek van kan worden als de teek is besmet.
Als je hem voorzichtig weghaalt (tekentang) valt het risico wel mee.

Terug
Naar boven