MuscleMeat

Kijk....weer eens wat anders

TPH1976

Competitive Bodybuilder
Waardering
147
Taxichauffeur brengt 21 duizend dollar terug

Uitgegeven:13 januari 2010 15:23Laatst gewijzigd:13 januari 2010 23:03
AMSTERDAM - Een Bengalese taxichauffeur in New York heeft een handtas met meer dan 21 duizend dollar aan cash geld en duizenden dollars aan sieraden teruggebracht naar de rechtmatige eigenaresse.

m1czqmea75ni.jpg
© AFP

Hij verklaarde zijn daad door te zeggen dat zijn moeder hem altijd had voorgehouden dat hij eerlijk moest zijn. "Ik ben blut, maar eerlijk", aldus de 28-jarige Mohammad 'Mukal' Asadujjaman.
Felicia Lettieri uit het Italiaanse Pompeï en zes van haar familieleden namen op kerstavond twee taxi's van Manhattan naar Penn Station. De 72-jarige Lettieri liet bij aankomst op het station per ongeluk haar handtas in de taxi liggen.

Naast het geld en de sieraden zaten in de tas ook nog een paar paspoorten. Lettieri meldde zich bij de politie, die haar meedeelde dat er geen tot weinig hoop was dat zij haar tasje met inhoud terug zou krijgen.
Bekijk de beelden

Bijbaantje

Asadujjaman, die als bijbaantje naast zijn studie op de taxi rijdt, zag de handtas in zijn auto liggen. Hij zocht en vond een adres tussen de spullen en bracht het tasje terug bij Lettieri, die in New York logeerde.
Gevraagd of hij het geld niet had willen houden zei Asadujjaman dat hij het goed had kunnen gebruiken om meer tijd te hebben om te studeren, maar dat zijn hart zei dat dat niet goed was.
Van een beloning wilde hij niets weten. Als rechtgeaarde moslim kan hij dat niet accepteren, zei hij.

Graag reactie van Wilders ;):D Hoe kan dit dan? Hard werkend, studerend, eerlijk, bescheiden EN Moslim.... :D

... oja...EN taxichauffeur ;)

Laatst bewerkt:
Niet politiek of religieus dus naar Allerlei.

ish haraaaam.

Ik als eerlijke - niet gelovige - Nederlandse had het lekker gehouden!

hij kon stoppen met zijn bijbaantje als hij niet zo eerlijk was geweest.

LOLZ hij zegt dat die moslim is, maar dat is die niet. Hij werd goed betaald om dat te zeggen. True story.

Hier word ik echt misselijk en woedend van. Bewijst voor mij nogmaals dat de Islam een negatief geloof is.

Als je maar zo weinig geeft om je geld verdien je het imo niet om het terug te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik vind het mooi, zou het ook gedaan hebben.

Mooie daad.

72 maagden of een tasje met geld, de keuze is snel gemaakt.

Overigens denk ik toch dat hij weinig keuze had. De vrouw was vrij zeker dat ze haar tasje in de taxi was vergeten, sowieso was hij dus verantwoordelijk en hoofdverdachte. Grote kans dat hij bezoekje van politie had gehad indien hij het geld had gehouden. Dan ben je niet alleen het geld, maar ook je baan kwijt + strafblad + boete. Dus laten we het ook niet verheerlijken.

Deze jongeman heeft wel van een goede opvoeding mogen genieten.

Overigens denk ik toch dat hij weinig keuze had. De vrouw was vrij zeker dat ze haar tasje in de taxi was vergeten, sowieso was hij dus verantwoordelijk en hoofdverdachte. Grote kans dat hij bezoekje van politie had gehad indien hij het geld had gehouden. Dan ben je niet alleen het geld, maar ook je baan kwijt + strafblad + boete. Dus laten we het ook niet verheerlijken.

m1czqmqa661d.jpg

Mevrouw, hoe zag de man eruit

- Buitenlands
- Sprak met een raar accent
- Gele taxi
:roflol:

Die gast hadden ze nooit gevonden

• Topic Starter Topic Starter

Ik zou zeggen...bewijs het maar eens ;) Dat zij zeker is wil niet zeggen dat het zo is...zo´n goed geheugen heeft de dame in kwestie niet, anders
was ze haar tasje uberhaupt niet vergeten.... :D En zo zeker wist ze het niet anders had ze het bedrijf gebeld en was ze niet eerst naar de politie gegaan ;)

Maar so wie so is het niet relevant. Wat relevant is is of hij wist dat de vrouw zeker wist dat ze haar tasje in de taxi was vergeten voordat hij zelf het initiatief nam. En zoals het verhaal nu gaat is dat hij het initiatief nam toen de dame in kwestie nog op het bureau zat voor de aangifte van het verlies. Dat is het enige relevante om de daad op waarde te schatten....de rest is speculatief.

Mevrouw, hoe zag de man eruit

- Buitenlands
- Sprak met een raar accent
- Gele taxi
:roflol:

Die gast hadden ze nooit gevonden
Gewoon een kwestie van tijd en plaats navragen bij het taxibedrijf.

Ik zou zeggen...bewijs het maar eens ;) Dat zij zeker is wil niet zeggen dat het zo is...zo´n goed geheugen heeft de dame in kwestie niet, anders
was ze haar tasje uberhaupt niet vergeten.... :D En zo zeker wist ze het niet anders had ze het bedrijf gebeld en was ze niet eerst naar de politie gegaan ;)

Maar so wie so is het niet relevant. Wat relevant is is of hij wist dat de vrouw zeker wist dat ze haar tasje in de taxi was vergeten voordat hij zelf het initiatief nam. En zoals het verhaal nu gaat is dat hij het initiatief nam toen de dame in kwestie nog op het bureau zat voor de aangifte van het verlies. Dat is het enige relevante om de daad op waarde te schatten....de rest is speculatief.
Het is niet onmogelijk. Alleen geloof ik niet echt dat er mensen zijn die louter handelen vanuit dat standpunt, de meeste mensen denken gewoon egoïstisch, moslim of niet.

dit is gewoon ras echte positieve discriminatie

---------- Toegevoegd om 11:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:38 ----------

ohja dit verhaal stond zeker in de volkskrant :lol:

met voorbedachte rade terug naar haar huis gebracht.
Mevrouw laat de jongen binnen, hij bekijkt de locatie en beveiliging, drinken samen een koffie, hij wil de tuin eens zien, ze toont de tuin, vraag ondertussen naar echtgenoot etc.. binnen no-time heeft hij dat koffertje en zoveel meer terug :)

Mooie daad, had hetzelfde gedaan.:)

Terug
Naar boven