AndroidHealthClinic

Kipfilet aanbieding C1000, 3.75 per Kilo

Aha. Dit wist ik niet. Ik had wel een vermoeden dat het lag aan kwaliteit(prijs zegt hedendaags nog steeds genoeg), maar dit wist ik niet.

Thnx

wie heeft makro pas dan

waar woon je

Capelle aan den IJssel (Rotterdam)

haha :P snap ik volkomen;).

bij tanger is de kipfilet 3.69 per kilo

In de jumbo kost de kipfilet 7€ niet in reclame.
Dit begint al meer geloofwaardig te klinken.

Maar kan nog niet op t.o.v. het vlees in Vlaanderen (Delhaize).

Boodschappen zijn in België sowieso duurder dan in Nederland. Ik woon in de grensstreek en zie echt ontzettend veel Belgen in Nederland inkopen doen.

Bij de Aldi betaal je 5,5 euro voor een kilo kipfilet geloof ik... Ingevroren...

Boodschappen zijn in België sowieso duurder dan in Nederland. Ik woon in de grensstreek en zie echt ontzettend veel Belgen in Nederland inkopen doen.

Bij de Aldi betaal je 5,5 euro voor een kilo kipfilet geloof ik... Ingevroren...

Idem, ik woon maar 1km van de grens af. Ik ga ook shoppen in .nl. Maar echte Belgen kopen er geen vlees hoor.
In de aldi (budget slager) kost kipfilet 11.3€. In de Delhaize 10.9€.
Gekookte heps & biefstuk is in .nl dan weer duurder en NIET zo goed (taai, pezen, ...)

Valt trouwens reuze mee die C1000 kip. Smaakte wel aardig en was echt niet de helft water hoor.

Vleeskuikens groeien in 6 weken tijd uit van 20 gram naar gemiddeld 2200 gram. Dat is twee keer zo zwaar als normaal. Je snapt dat dit niet op een natuurlijke wijze kan - het vlees zit dus vol troep.

Een 'gewoon' kuiken is volwassen bij 18 weken. Vleeskuikens worden al geslacht als ze 6 weken oud zijn. Hoe goedkoper je vlees dus, hoe harder de beesten zijn gegroeid, hoe meer vocht en zooi er in de filets zit.

Zolang het je gezondheid niet schaadt is er weinig aan de hand. Waarom zou iets dat 'onnatuurlijk' is perse slecht zijn? Zolang er niets is aangetoond is het enkel een 'gevoelsargument'. En laat er nu juist ook heel veel slechts van de natuur komen en heel veel goeds van mensen zelf.

Wat ik ergerlijker vind is de lage prijs, bij een vrij hoog kostenplaatje. De prijs dekt bij lange na niet de daadwerkelijke kosten. Ten behoeve van die kippen zijn er veel grondstoffen uit derdewereldlanden gehaald. Allemaal belasting op het milieu en bovendien over de ruggen van anderen. Is eigenlijk een beetje crimineel, maar goed, onze rechtsorde reikt in dat opzicht niet over de (europese) grenzen.

Idem, ik woon maar 1km van de grens af. Ik ga ook shoppen in .nl. Maar echte Belgen kopen er geen vlees hoor.
In de aldi (budget slager) kost kipfilet 11.3€. In de Delhaize 10.9€.
Gekookte heps & biefstuk is in .nl dan weer duurder en NIET zo goed (taai, pezen, ...)

Maar een aldi in Nederland is anders dan in Belgie of Duitsland, in Nederland heb je hier geen A-merken, echt een budgetwinkel zoals je het zelf noemt. Ik weet dat je in Belgie en Duitsland wel merken krijgt.

Er is dan ook een wezenlijk verschil tussen de Aldi in Nederland en de Aldi in Belgie of Duitsland.

Kip uit nederland wordt naar bv Zuid Amerika verscheept, en komt tijden later weer ingevroren terug. Raar maar waar. Ik ken een kippenboer hier.

Elke 6 weken idd een nieuwe lichting. Vol met preventieve medicatie. En de kippen moeten allemaal ongeveer dezelfde maat hebben. Te groot kan niet, past niet in de verpakking. kennelijk hele kip.

Ik zou veel liever biologische vrije uitloop kip eten, maar dat kan ik niet bekostigen met deze hoeveelheden.

Terug
Naar boven