XXL Nutrition

Kipfilet aanbieding C1000, 3.75 per Kilo

ja, ze pompen er wel wat water in, bij die prijs weet je dat wel zeker.

gelukkig gaan de eiwitjes nergens naar toe maar zal idd wel iets de gram eiwit/100g dalen.

maak nie uut.

hahaha ja ik had laatst 500gram effe in de pan geflikkert (bij de jumbo gekocht, kilotje voor 6 euro was dat).
10min later was 1/4 van die pan gevuld met water, waterkip :D

• Like
Waarderingen: GZHN
Gadverdamme man die kip bij de supermarkt.. Zou ook liever bij de poelier, of nog liever bij de islamiet halen (islamiet is goedkoper).

Ik moet dit toch even vertellen betreft vlees van de C1000.

Ik maak elke zondag in mijn grill 1000gr kipfilet klaar. Ben daar nu een goede 4 weken mee bezig en ik heb bijgehouden hoeveel kip er uiteindelijk over blijft na het grillen.
Ik heb 4 weken 4 verschillende winkels geprobeerd(toevallig allemaal omstebeurt in de aanbieding:P)
Albert Heijn, C1000, Jumbo en de Makro

Deze metingen zijn nadat het vet erafgehaald is en de kruiden erop gestrooid zijn. Ik gebruik niks qua boter/olie of whatever. Wat er overblijft in het afdruipbakje is vet/vocht

Albert Heijn (3,99 kilo)
985gr in de grill
590 gr uit de grill
Verlies: 395 gr

C1000 (3,70 kilo)
1033gr in de grill
512 gr uit de grill
Verlies 521 gr

Jumbo (3,85 kilo)
952 gr in de grill
611 gr uit de grill
Verlies 341 gr

Makro (4,20 kilo)
1021 gr in de grill
819 gr uit de grill
Verlies 202 gr

Ik schrok enorm van de C1000 waarden. De prijs is inderdaad het laagst, maar je raakt de helft kwijt.
Ik raad dus echt aan(voor de mensen die dichtbij een makro wonen) om dinsdag naar de Makro te gaan, gezien de kip daar ook in de aanbieding is.

Verder ga ik iig niet meer naar de C1000 voor mijn kipfilet.

Laatst bewerkt:
Thx for het onderzoek...

Hmm, makro, was dat niet groothandel?

Ik heb overigens diepvries van de LIDL geloof ik, en ik zal eens wegen na het grillen, echt kleiner worden doet het niet.

Dankje man, ik ben dus in de Makro te vinden!

gaat iedereen nou daten in de marko cool waar spreken we af?

Nu met extra ESBL.

Ik ga vanavond naar de makro. Dus ik zeg DBB bijeenkomst bij de kipafdeling :P

@Sir Round: Makro is inderdaad een groothandel, maar via elk bedrijf(als medewerker) kan je een pasje aanvragen. Ik heb toendertijd een eigen bedrijf opgezet met kvk en dan kon het ook;)

KVK?
Kip Voor Kwartje?

Kwartje van Kok?

:P onzinnig

Kim ( Kardiasian ) Vs Kim ( Possible )

Kilo Vieze Kip!

Thx Devin.

Gisteren naar de Makro geweest in Barendrecht.
Ik zag daar een aantal grote gasten, dus geen idee of ik iemand hier ben tegengekomen;)

Helaas was al het kip uitverkocht. Doorgereden naar Delft en daar even 10 kilo kip ingekocht. Voor maar 40 euro. Heerlijk!

@devinvankan:
Je hebt wel een rekenfoutje gemaakt bij de albert heijn kip.
moet 395 gram zijn in plaats van 295.

Je hebt gelijk. Excuses

Vleeskuikens groeien in 6 weken tijd uit van 20 gram naar gemiddeld 2200 gram. Dat is twee keer zo zwaar als normaal. Je snapt dat dit niet op een natuurlijke wijze kan - het vlees zit dus vol troep.

Een 'gewoon' kuiken is volwassen bij 18 weken. Vleeskuikens worden al geslacht als ze 6 weken oud zijn. Hoe goedkoper je vlees dus, hoe harder de beesten zijn gegroeid, hoe meer vocht en zooi er in de filets zit.

Terug
Naar boven